^Επάνω
Get Adobe Flash player

ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ-Ο ΓΛΕΝΤΖΟΦΛΕΒΑΡΟΣ

Παραμύθι για τη γνωστική,κινητική,συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών του Τ.Ε.

Δράσεις:

1.Πριν διαβάσουμε το βιβλίο και με αφορμή το εξώφυλλο,συζητάμε για το πόσοι είναι οι μήνες του χρόνου, ποιες είναι οι ονομασίες τους ,ποιοι έχουν περισσότερες ή λιγότερες μέρες.Το τελευταίο είναι εύκολο να το μάθουν κάνοντας γροθιά το χέρι τους.

2.Εστιάζουμε στον Φεβρουάριο τον οποίο λέμε και Φλεβάρη συσχετίζοντας τον με τις φλέβες της γης που εξαιτίας των πολλών βροχών του γεμίζουν νερό.Επειδή έχει τις λιγότερες μέρες από κάθε άλλο μήνα τον λένε και Λειψομήνα,Μικρομήνα,Κουτσό,Λεισμολιάρη,Αστοχιάρη,Αποσπόρι του χειμώνα,Κούτσουρο,Κουτσοφλέβαρο.

3.Δείχνουμε στα παιδιά το εξώφυλλο κ΄διαβάζουμε το βιβλίο.Ρωτάμε να μαντέψουν γιατί η συγγραφέας ονομάζει τον Φεβρουάριο «Γλεντζοφλέβαρο».Εξηγούμε το επίθετο «γλεντζές».

4.Διαβάζουμε την ιστορία εκ περιτροπής.Σχολιάζουμε την εικονογράφηση.Θέτουμε τα ερωτήματα.Γιατί αποφάσισε να φύγει ο Φλεβάρης;Πώς κρίνουμε την επιλογή αυτή;Έχουμε αισθανθεί ποτέ μειονεκτικά απέναντι σε άλλους;Σε ποιον τομέα;

5.Εστιάζουμε στη χαμηλή αυτοεκτίμηση που νιώθουν πολλές φορές τα παιδιά όταν διαπιστώνουν ότι μειονεκτούν απέναντι στους άλλους.Προβάλλουμε τρόπους για να τονώσουμε την αυτοπεποίθηση, μέσω της αποδοχής ώστε να συνειδητοποιήσει κάποιος που μειονεκτεί,ότι έχει δικαίωμα να θεωρεί τον εαυτό του ισότιμο μέλος της παρέας.Ρωτάμε τα παιδιά πώς τα αδέλφια του Φλεβάρη τον έπεισαν να γυρίσει,όταν εκείνος τους εξομολογήθηκε πως αισθανόταν ανάμεσά τους « σαν τη μύγα μες το γάλα».Τι του είπαν;Ρωτάμε τα παιδιά πώς θα ένιωθαν αν βρίσκονταν στη θέση κάποιου παιδιού που μειονεκτεί (π.χ. με κινητικά προβλήματα) πώς θα ήθελαν να του φέρονται οι άλλοι.Πώς θα μπορούσαν τα ίδια να κάνουν πιο ευχάριστη την καθημερινότητα αυτών των παιδιών.

6.Στην ιστορία μας ο Φλεβάρης εκφράζει τη μειονεξία που νιώθει.Πολλές φορές τα παιδιά βιώνουν το αρνητικό συναίσθημα βουβά.Για να ενισχύσουμε την αυτοεκτίμησή τους πρέπει να τα παροτρύνουμε να αναγνωρίσουν την μοναδικότητά τους, να σκεφτούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητές τους, ώστε να συνειδητοποιήσουν ότι κανείς δεν είναι καλύτερος ή χειρότερος, αλλά διαφορετικός.Καλούμε τα παιδιά ένα ένα να γίνουν Φλεβάρης και να συμπληρώσουν....¨Είμαι Φλεβάρης και αισθάνομαι περήφανος που μπορώ...ν΄ανθίζω μυγδαλιές, να φέρνω Αποκριές κ.α.¨ Έπειτα να λένε τα πραγματικά τους ονόματα και πού θεωρούν τον εαυτό τους καλό (¨Ζωγραφίζω π.χ. ωραία, διαβάζω,βοηθώ τους άλλους,κολυμπώ γρήγορα κ.α.¨)

7.Βρίσκουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε μήνα ( με τη βοήθεια της εικονογράφησης και ρωτάμε τα παιδιά πώς θα ζωγραφίζαμε τον καθένα, πώς θα ζωγραφίζαμε τον Φλεβάρη με όλες του τις χάρες.Μοιράσαμε ρόλους, κάναμε πρόβες,φτιάξαμε στολές κ΄σκηνικό και παρουσιάσαμε τον «Γλεντζοφλέβαρο» στα παιδιά του σχολείου. Ζωγραφίσαμε σουπλά με τον Φλεβάρη και τους μήνες.Τραγουδήσαμε το τραγούδι του Φλεβάρη.Μέσα από διαδικασίες φιλαναγνωσίας,βιωματισμού,συνεργασίας,θεατρικού παιχνιδιού, οι μαθητές του Τ.Ε. διαπραγματεύτηκαν έννοιες όπως η μειονεξία, η αποδοχή, η ενσυναισθηση, η ιδιαιτερότητα και η διαφορετικότητα.

ΤΕ4 1

ΤΕ31

ΤΕ11

ΤΕ21

 

 

Στοιχεία Επικοινωνίας

3ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού
Αλμυρός
Τ.Κ. 37100
Τηλ: 2422021482
email: mail@3dim-almyr.mag.sch.gr
Copyright © 2013. Το σχολείο μας! Rights Reserved.