^Επάνω
Get Adobe Flash player

Παίζω, τρέχω και πηδώ και το μήλο μου μασώ

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ??Παίζω, τρέχω και πηδώ και το μήλο μου μασώ??

ΣΚΟΠΟΣ: Οι μαθητές να κατανοήσουν τον ρόλο της διατροφής και της άσκησης στη ζωή τους.

ΣΤΟΧΟΙ:

1.Καταγραφή διατροφικών συνηθειών και αθλητικών δραστηριοτήτων.

2.Γνωριμία με ομάδες τροφών.

3.Γνωριμία με αθλήματα και ομαδικά-παραδοσιακά παιχνίδια.

4.Διαβάζω τις ετικέτες των τροφίμων.

5.Σχεδιάζω ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

_Ενημέρωση των μαθητών του σχολείου από ειδική διατροφολόγο του Γενικού Νοσοκομείου Βόλου.

_Επίσκεψη στο κλειστό γυμναστήριο Αλμυρού.

_Ενημέρωση των παιδιών για τα αθλήματα από το Γυμναστικό Σύλλογο Αλμυρού και αναρρίχηση στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα ορειβασίας.

ΜΑΘΗΤΕΣ -ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:

Όλοι οι μαθητές της Δ2 τάξης συμμετείχαν στο πρόγραμμα και συνεργάστηκαν με τη δασκάλα της τάξης Ψωμαδοπούλου Ζωή και τη δασκάλα της Φυσικής Αγωγής Τσιλιού Αποστολία.

 

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ:

 

Α) Οι μαθητές ερεύνησαν στην τάξη τους τι περιλαμβάνει το εβδομαδιαίο τους πρόγραμμα διατροφής καθώς και τη συχνότητα άθλησής τους και κατασκεύασαν τα παρακάτω ραβδογράμματα:

Β) Έκαναν ένα κολάζ με τις ομάδες τροφών:

1. ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ :Τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν βιταμίνες.

Το ακτινίδιο: Είναι πλούσιο σε κάλιο βιταμίνη Ε, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες, ενώ η βιταμίνη C που διαθέτει έχει στο φρούτο αυτό τη μεγαλύτερη συγκέντρωση από κάθε άλλο.

Τα βερίκοκα: Αποτελούν πολύ καλή βιταμίνης Α, βιταμίνης C και περιέχουν σημαντικές ποσότητες σιδήρου και καλίου.

Το λεμόνι: Έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C και περιέχει βιταμίνες Α, Β1 καιΒ2.

Τα κεράσια: Είναι ένα φυσικό λειτουργικό τρόφιμο, εξαιρετικά ευεργετικό για την υγεία μας.

Η ντομάτα: Αποτελεί πολύ καλή πηγή βιταμίνης Α, Β1 και Β2.

Νταβούρα Θεοδώρα

Τα λαχανικά μπορούμε να τα καταναλώσουμε φρέσκα, κατεψυγμένα, κονσερβοποιημένα ή και σε μορφή χυμού. Το σύνολο των λαχανικών δεν περιέχει λίπος και καθόλου χοληστερόλη. Αντίθετα θεωρούνται σπουδαία πηγή βιταμινών Α, C και φολικού οξέος, μετάλλων και φυτικών ινών. Το φολλικό οξύ καταστρέφεται από τη θερμότητα κατά το μαγείρεμα ή χάνεται με το νερό που πετάμε αφού τα βράσουμε. Έτσι τα λαχανικά θα πρέπει να βράζονται σε λίγο νερό και το υπόλοιπο να χρησιμοποιείται στην παρασκευή σαλτσών. Το χρώμα των λαχανικών είναι μια ένδειξη ύπαρξης βιταμίνης Α σε ένα λαχανικό. Γενικά όσο πιο έντονο είναι το κίτρινο, το πορτοκαλί ή το πράσινο τόσο περισσότερη βιταμίνη Α έχει το λαχανικό. Όταν επιλέγουμε λαχανικά θα πρέπει να τα αγοράζουμε κατά προτίμηση στην εποχή του χρόνου που εμφανίζονται στη φύση. Τότε έχουν καλύτερη εμφάνιση, άρωμα, καλύτερη γεύση και πιθανότατα έχουν υποστεί τη μικρότερη επίδραση από φυτοφάρμακα και χημικά λιπάσματα.

Μαυρογέννης Γιώργος

2. ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ: Είναι η βασική πηγή ενέργειας του οργανισμού και σημαντικό κομμάτι κάθε υγιεινής διατροφής και δεν πρέπει να τους παραλείπουμε ποτέ από τη διατροφή μας. Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι όλοι οι υδατάνθρακες δεν είναι ίδιοι. Οι υδατάνθρακες χωρίζονται στους απλούς (κακούς) και στους σύνθετους (κακούς). Οι απλοί υδατάνθρακες που πρέπει να περιορίσουμε στη διατροφή μας είναι:

_Αναψυκτικά

_Καραμέλες

_Σιρόπια του εμπορίου

_Ζάχαρη

_Λευκό ρύζι, λευκό ψωμί και ζυμαρικά

_Αρτοποιήματα και γλυκά

Τροφές υψηλές σε υδατάνθρακες είναι:

_Σιτηρά-δημητριακά: Ρύζι, αλεύρι, βρώμη, κριθάρι, σίκαλη και ό,τι παράγεται από αυτά (ψωμί, δημητριακά, αλεύρι, δημητριακά για πρωινό κλπ.

_Όλα τα φρούτα

_Αμυλούχα λαχανικά: Πατάτες, καλαμπόκια

_Όσπρια: Φασόλια, ρεβίθια, μπιζέλια, φάβα, σόγια

Τσίποτα Ελένη- Δημάκη Θωμαή

3) ΠΡΩΤΕINEΣ: Τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες είναι το κοτόπουλο, ο σολομός ,ο τόνος,

το αυγό, η γαλοπούλα, το μοσχαρίσιο κρέας, τα όσπρια και η σόγια. Ειδικά το μοσχάρι είναι μια άριστη πηγή πλήρους πρωτεΐνης. Συμπληρώνεται επίσης από άλλα θρεπτικά συστατικά που χτίζουν μυς όπως η κρεατίνη και ο ψευδάργυρος. Η σόγια είναι ένα όσπριο υψηλής διατροφικής αξίας, πλούσιο σε πρωτεΐνης, βιταμίνες και φυτικές ίνες. Βρίσκεται στο εμπόριο σε διάφορες μορφές όπως γάλα, κιμάς, ζυμαρικά αλεύρι, τυρί και έτσι εμπλουτίζει την ποικιλία της χορτοφαγικής διατροφής σε γεύση.

Γκρούγιας Θανάσης- Μασούρα Κατερίνα

4) ΛΙΠΗ ΕΛΑΙΑ:

Στην ομάδα αυτή ανήκουν:

α) τα λιπίδια φυτικής προέλευσης: ελαιόλαδο και ελιές, σπορέλαια, όπως καλαμποκέλαιο, ηλιέλαιο, σογιέλαιο, φυτικές μαργαρίνες και μαγειρικά λίπη.

β) τα λιπίδια ζωικής προέλευσης: βούτυρο και λάδι.

Τσιάτσου Νικολέτα

Γ) Ζωγράφισαν την πυραμίδα διατροφής:

Δ) Έκαναν κολάζ και άντλησαν πληροφορίες από τις συσκευασίες των τροφίμων:

Ε) Συνέλεξαν τις ελιές της αυλής του σχολείου, και αφού τις επεξεργάστηκαν έφτιαξαν ένα νόστιμο και υγιεινό γεύμα:

ΣΤ) Κατέγραψαν και έπαιξαν παραδοσιακά παιχνίδια:

Η ΟΥΡΑ ΤΟΥ ΓΑΙΔΑΡΟΥ:

Χρειαζόμαστε 1 χαρτί, 1 μολύβι και 1 μαντίλι. Ένα παιδί σχεδιάζει ένα γάιδαρο χωρίς ουρά και τα άλλα με κλειστά μάτια προσπαθούν να ζωγραφίσουν την ουρά. Το παιδί που θα σχεδιάσει πιο κοντά την ουρά είναι νικητής.

ΜΑΚΡΙΑ ΓΑΙΔΟΥΡΑ:

Ένα παιδί σκύβει και τα άλλα πηδούν από πάνω του βάζοντας τα χέρια στην πλάτη.

ΣΤΟΧΟΣ ΜΕ ΠΕΤΡΕΣ:

Παίρνουμε 11 ίσιες πέτρες, πηγαίνουμε σε μια κατηφόρα και χαράζουμε έναν αριθμό σε κάθε πέτρα από το 1 ως το 10. Βάζουμε τις πέτρες στο τέλος της κατηφόρας και με την άλλη πέτρα προσπαθούμε να τις πετύχουμε. Όποιο παιδί έχει τους περισσότερους

πόντους, κερδίζει.

Αντωνίου Βασίλης

ΚΟΥΙΝΑΚΙΑ-ΓΙΑΛΕΝΕΣ:

Ήταν μπίλιες φτιαγμένες από χώμα ή γυαλί και προσπαθούσαν να σημαδέψουνε ο ένας τη μπίλια του άλλου.

ΚΡΥΦΤΟ:

Ομαδικό παιχνίδι στο οποίο ο ένας τα φυλάει και οι άλλοι κρύβονται σε διάφορες κρυψώνες.

ΚΟΥΤΣΟ:

Ζωγραφίζουμε στο έδαφος κουτάκια και βάζουμε αριθμούς από το 1 ως το 10

Παίρνουμε μια ίσια πέτρα και τη βάζουμε στον αριθμό 1. Στηριζόμαστε στο ένα πόδι και αρχίζουμε να κλωτσάμε την πέτρα από το 1 στο 2, από το 2 στο 3 ,μέχρι να φτάσουμε στο 10, προσπαθώντας να μη βγούμε από τα τετράγωνα.

Καρκαλιά Ευγενία- Στεφανίδη Θεοδοσία

ΤΣΕΡΚΙΑ:

Υπήρχαν ξύλινα τσέρκια (κύκλοι) για τα κορίτσια, σε διάφορα μεγέθη και τα κυλούσαν με τα ραβδιά στα πεζοδρόμια. Τα αγόρια είχαν σιδερένια τσέρκια. Κέρδιζε το παιδί που θα έφτανε πρώτο σε ένα συγκεκριμένο σημείο.

Γκρούγιας Θανάσης

ΤΣΙΛΙΚΙ Ή ΤΣΙΛΙΚΑ: Έπαιρναν ένα μεγάλο και ένα μικρό ξύλο που το λέγανε τσιλίκι. Πετούσαν το τσιλίκι μαζί με το μεγάλο ξύλο και εκεί που έπεφτε το ξύλο πήγαιναν κάποια άτομα, το έπαιρναν και το πετούσαν πίσω σε αυτόν που το είχε πετάξει. Αυτός που το είχε πετάξει ονομαζόταν <<μάνα>>. Μετά η <<μάνα>> έπαιρνε το μεγάλο ξύλο και μετρούσε την απόσταση από τη θέση της. Αν ήταν κοντά στη <<μάνα>>, κέρδιζαν βαθμούς. Αν ήταν μακριά έχαναν και έμπαινε άλλη <<μάνα>>. Αν το τσιλίκι το έπιαναν με τα χέρια πάλι έχανε η <<μάνα>>.

Μαυρογέννης Γιώργος- Μασούρα Κατερίνα

ΣΙΒΥΛΛΙ:

Τα παιδιά χωρίζονταν σε δύο ομάδες, έφτιαχναν έναν κύκλο και η μια ομάδα έμπαινε μέσα στον κύκλο. Ένα παιδί από την ομάδα που ήταν μέσα στον κύκλο είχε μια μπάλα κρυμμένη μέσα στην μπλούζα του. Όλα τα άλλα παιδιά που ήταν μέσα στον κύκλο έβαζαν τα χέρια τους μέσα στην μπλούζα για να παραπλανήσουν την άλλη ομάδα. Τα παιδιά της άλλης ομάδας γύριζαν γύρω από τον κύκλο. Το παιδί που είχε την μπάλα την πετούσε ξαφνικά στα πόδια της άλλης ομάδας. Όποιο παιδί χτυπούσε η μπάλα έβγαινε από το παιχνίδι.

Δημάκη Θωμαή

Ζ) Πρότειναν ένα υγιεινό εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής.

Η) Τα παιδιά της τάξης έκαναν αναρρίχηση στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα αναρρίχησης του κλειστού γυμναστηρίου Αλμυρού και ενημερώθηκαν από τον ορειβατικό σύλλογο.

 

Στοιχεία Επικοινωνίας

3ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού
Αλμυρός
Τ.Κ. 37100
Τηλ: 2422021482
email: mail@3dim-almyr.mag.sch.gr
Copyright © 2013. Το σχολείο μας! Rights Reserved.