^Επάνω
Get Adobe Flash player

ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ - Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΝΙΚΗΤΗΣ-ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ

ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙ-Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΝΙΚΗΤΗΣ- για τη γνωστική, κινητική, συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών του ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΝΤΑΞΗΣ.

ΔΡΑΣΕΙΣ

  1. Βλέπουμε το εξώφυλλο και μαντεύουμε την υπόθεση.
  2. Διαβάζουμε εκ περιτροπής την υπόθεση.
  3. Παρατηρούμε και σχολιάζουμε την εικονογράφηση.
  4. Όταν τελειώνει η ανάγνωση προτρέπουμε τα παιδιά να θυμηθούν τα ψάρια της ιστορίας Ποιο τους άρεσε; Αν έχουν δει κάποιο από αυτά στην πραγματικότητα.
  5. Θίγουμε το σημαντικότερο θέμα της ιστορίας ( δηλαδη τη ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ) Ο πρωταγωνιστής (ΠΛΑΤΩΝΑΣ) πιστεύει ότι δεν έχει τίποτε το ιδιαίτερο στην εμφάνιση, ούτε και ότι μπορεί να κάνει κάτι εξαιρετικό, που θα τον βοηθούσε να αναδειχτεί νικητής σε κάποιο διαγωνισμό. Στο τέλος σώζει τους φίλους του από τον καρχαρία και αναδεικνύεται ο μεγάλος νικητης! Ρωτάμε τα παιδιά τι έκανε τον Πλάτωνα σπουδαίο (το καμουφλάζ, η γενναιότητα, η ταχύτητα σκέψης) και συζητάμε πως είναι ο καθένας σπουδαίος με κάποιο τρόπο.
  6. Ρωτάμε τα παιδιά αν έχουν νιώσει ποτέ σαν τον Πλάτωνα (όπως αυτός παρουσιάζεται στην αρχή της ιστορίας) και αν τους δόθηκε στη συνέχεια η ευκαιρία να διαπιστώσουν ότι είχαν σχηματίσει λάθος εντύπωση για τον εαυτό τους.
  7. Ένα άλλο θέμα κλειδί της ιστορίας είναι η φιλία. Συζητάμε πώς αναδεικνύεται εδώ η αξία αυτή. Ποιοι είναι οι αληθινοί φίλοι; Εστιάζουμε στο γεγονός ότι ο Πλάτωνας ενώ μπορούσε να σώσει τον εαυτό του αλλάζοντας σχέδια και χρώματα στο σώμα του, χρησιμοποίησε την ικανότητα αυτή να σώσει τους φίλους του. Ρωτάμε τα παιδιά για τους φίλους τους, αν χρειάστηκε να κάνουν κάτι γι’ αυτούς. Ρωτάμε τα παιδιά πώς αισθάνθηκαν τα ψάρια όταν είδαν τον καρχαρία. Τα ίδια αισθάνθηκαν φόβο πότε και γιατί; Έτυχε ποτέ να τους βγάλουν από τη θέση αυτή οι φίλοι τους;
  8. Σχολιάζουμε πως πρέπει να αναγνωρίζουμε το καλό που μας κάνουν και να αναγνωρίσουμε την αξία αυτών που μας βοήθησαν όπως ο Λούης, τα Αγγελόψαρα και ο Πουφ, που ξεφεύγοντας από τον καρχαρία με τη βοήθεια του Πλάτωνα συνέβαλαν να αναγνωριστεί η αξία του φίλου τους από τα άλλα ψάρια, με αποτέλεσμα να τονωθεί η αυτοπεποίθησή του και να ενσωματωθεί στον κόσμο του βυθού.
  9. Εξηγούμε ότι ο Πλάτωνας βραβεύτηκε όχι για το καλύτερο καμουφλάζ, αλλά για τη μεγάλη βοήθεια που προσέφερε στους φίλους του.
  10. Μεταμφιεζόμαστε και κάνουμε θεατρικό « τον Μεγάλο Νικητή».
  11. Φτιάχνει το καθένα μια ζωγραφιά σχετική με την ιστορία, την πλαστικοποιούμε και την φτιάχνουμε « σουπλά».
  12. Φτιάχνουμε το κολάζ του βυθού και το χρησιμοποιούμε για σκηνικό για τη δραματοποίηση.
  13. Φτιάχνουμε το μόμπιλε του βυθού με κρεμαστά ψαράκια.

Προτρέπουμε τα παιδιά να βρουν συναισθήματα που αναδεικνύουν την αξία της φιλίας και γράφουμε σε χαρτόνι τη ρήση « ο καλός ο φίλος στην ανάγκη φαίνεται» Οργανώνουμε και εμπλουτίζουμε τον τοίχο της φιλίας στην αίθουσα του Τ.Ε. Κολλάμε ρητά και αποφθέγματα για τη φιλία. Φτιάχνουμε τον κατάλογο του καλού φίλου.

Μέσα από διαδικασίες φιλαναγνωσίας, βιωματισμού, συνεργατικές, θεατρικού παιχνιδιού κ.α. τα παιδιά του Τ.Ε. διαπραγματεύτηκαν έννοιες όπως η διαφορετικότητα, η προσωπική προσπάθεια, η ενσυναίσθηση, η αποδοχή και η φιλία.

 

 

 

Στοιχεία Επικοινωνίας

3ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού
Αλμυρός
Τ.Κ. 37100
Τηλ: 2422021482
email: mail@3dim-almyr.mag.sch.gr
Copyright © 2013. Το σχολείο μας! Rights Reserved.