^Επάνω
Get Adobe Flash player

Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ

Τη χρονιά που πέρασε αξιοποιήσαμε τον χρόνο που μας δόθηκε από το ωρολόγιο πρόγραμμα για τα ‘’εργαστήρια δεξιοτήτων’’ για να ‘’καινοτομήσουμε’’!

Ίσως δεν μπορεί να χαρακτηριστεί καινοτόμα η ενασχόλησή μας με τον σχολικό κήπο, μιας κι αυτός έχει συνεχή λειτουργία εδώ και 12 χρόνια στο σχολείο μας, όμως αυτή η δραστηριότητα μας απασχόλησε περισσότερο και ήταν η πλέον αποδοτική σε μορφωτικούς αλλά και κυριολεκτικούς καρπούς.

Ξεκινήσαμε στα τέλη Σεπτέμβρη με καθαρισμό του χώρου, σκάψιμο και δημιουργία παρτεριών, που τη φροντίδα του καθενός ανέλαβε μια ομάδα παιδιών.

 α1

Στη συνέχεια φυτέψαμε σπόρους από παλιές ‘’ντόπιες’’ ποικιλίες σπόρων, παντζάρι, μαρούλια, σέσκουλο (παζί το λέμε εδώ), ένα είδος μπρόκολου(λαχανίδα), κρεμμύδι και αργότερα (αρχές Νοέμβρη) κουκιά! Βεβαίως περιποιηθήκαμε και τα βότανα (δυόσμος, μελισσόχορτο και ρίγανη), καθώς και τις φραουλιές που είναι πολυετή φυτά με μόνιμη πλέον θέση στο ‘’κηπάκι’’.

 

α2

 

 

Τα φυτά μας φυτρώνουν κι αρχίζουν να μεγαλώνουν. Παρακολουθούμε την ανάπτυξή τους. Στις τακτικές επισκέψεις μας φροντίζουμε να έχουν πάντα αρκετή υγρασία και καθαρίζουμε το χώρο από ζιζάνια. Καταγράφουμε τη θερμοκρασία του αέρα αλλά και του εδάφους, κρατάμε ημερολόγιο εργασιών και προβλημάτων της καλλιέργειας.

 

α3

 

Κάποια φυτά μεγαλώνουν και γνωρίζουμε τα μέρη τους (φύλλα, βλαστός, ρίζα, άνθη), ιδιαίτερα αυτά που πρόκειται σύντομα να συλλέξουμε για το γεύμα που οργανώνουμε στην αίθουσα της τάξης μας σε συνδυασμό με τη δράση σχετικά με τη διατροφή . Έχουμε ήδη μιλήσει αρκετά για τη διατροφική αξία των λαχανικών και ήρθε η ώρα να το δοκιμάσουμε στο ‘’τραπέζι’’ μας. Κάποια λαχανικά που υπάρχουν σε σημαντική ποσότητα θα τα πάρουμε στο σπίτι μας!

α4

 

Ο ενθουσιασμός από το να έχεις παρασκευάσει ο ίδιος τουλάχιστο ένα μέρος της τροφής σου είναι μάλλον προφανής και μεταδοτικός! Ακόμη περισσότερο όταν το γεύμα μας συμπίπτει με την αποκριάτικη γιορτούλα μας!

 

α5

 

Αν νομίσατε ότι κάπου εδώ τελειώνει η δράση μας με το ‘’κηπάκι’’ κάνετε λάθος. Ο σχολικός μας κήπος είναι εδώ όλες τις εποχές και πάντα έχει να μας προσφέρει γνώσεις, εμπειρίες, ερωτήματα αλλά και γεύσεις και καρπούς, όπως οι φράουλες που θα φάμε προς το τέλος του Μάη!

Σχετικά με τη βιοποικιλότητα και χωρίς να το έχουμε σχεδιάσει εξ αρχής προέκυψε η ιδέα να φυτέψουμε σπόρους καλοκαιριάτικων λαχανικών (ο δάσκαλος μετέχει στην οργάνωση για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας Σιτώ) και να τα καλλιεργήσουμε στο σπίτι του ο καθένας ή ακόμη και να τα πουλήσουμε….. Όχι για να ‘’πλουτίσουμε’’ βέβαια αλλά για να προσφέρουμε τα όποια έσοδα στο κοινωνικό παντοπωλείο της ενορίας μας !

 

α6

 

Η επόμενη δράση μας υπήρξε πιο θεωρητική και σχετίστηκε με την ύλη του αντίστοιχου μαθήματος της Γλώσσας. Είμαι παιδί και έχω δικαίωμα να….

Μάθαμε περισσότερα για τα δικαιώματα των παιδιών και ευαισθητοποιηθήκαμε κυρίως μ’ εκείνα που καταπατούνται κατάφορα στις μέρες μας. Παιδάκια πρόσφυγες, παιδιά ‘’ενός κατώτερου θεού’’ που πρέπει από πολύ νωρίς να δουλέψουν, που δεν μπορούνε να πάνε στο σχολείο, που αναγκάζονται να αποχωριστούν από τους γονείς τους, παιδιά που πεινάνε, διψάνε και που η ζωή τους κινδυνεύει! Οι μαθητές μου έφτιαξαν τα δικά τους κείμενα για τα δικαιώματα των παιδιών και κάποιοι ‘’καλλιτέχνες’’ μικρές αφίσες σχετικές μ’ αυτά!

α7

 

 

Η 4η στη σειρά δράση μας για τη χρονιά που πέρασε ήταν ο πειραματισμός σε σχέση με την αντίστοιχη ενότητα του μαθήματος της Μελέτης περιβάλλοντος, αλλά επιπλέον με πειράματα σχετικά με τις ιδιότητες του ήχου. Όπως σχεδιάσαμε, έτσι και πραγματοποιήσαμε τα πειράματά μας, με αρκετή περιέργεια, αναζήτηση του αποτελέσματος, ερωτηματικά και απαντήσεις, ακόμη και αρκετή διασκέδαση, ιδίως με το ‘’τηλέφωνο μας’’ που μάλλον σπασμένο ήτανε και δεν λειτουργούσε πάντα! Το μόνο που δεν καταφέραμε ήταν να κάνουμε το ρύζι που απλώσαμε σε σελοφάν να ‘’χορέψει’’! Τι κρίμα!

Είναι και η δραστηριότητα χωρίς φωτογραφίες μιας και ο βασικός φωτογράφος ήταν και ο βασικός πειραματιστής! Κλείνουμε ωστόσο την παρουσίαση των δράσεών μας στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων με μια ‘’βράβευση’’ των μαθητών που ξεχώρισαν για την προσπάθειά τους στη μαθησιακή πλευρά των δράσεων, στη συνεργατικότητα και στην προσπάθεια μείωσης των εντάσεων και της φασαρίας στη διάρκεια όλων των προσπαθειών μας!

 

Στοιχεία Επικοινωνίας

3ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού
Αλμυρός
Τ.Κ. 37100
Τηλ: 2422021482
email: mail@3dim-almyr.mag.sch.gr
Copyright © 2013. Το σχολείο μας! Rights Reserved.