^Επάνω
Get Adobe Flash player

ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ 3ου Δ.Σ. ΑΛΜΥΡΟΥ-ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΣΤ ΤΑΞΗΣ

Την Τρίτη 14 Ιουνίου 2022  οι μαθητές της ΣΤ Τάξης του σχολείου μας, με κέφι, τραγούδι και χορό, αποχαιρέτησαν το Δημοτικό κι άνοιξαν τα φτερά τους για το Γυμνάσιο...

Τους ευχόμαστε κάθε επιτυχία, υγεία και καλή πρόοδο!

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην Πρόεδρο και τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας που με μεγάλο μεράκι ετοίμασαν τα αναμνηστικά λευκώματα για τα παιδιά της Έκτης τάξης και επιμελήθηκαν τα κεράσματα για όλα τα παιδιά του Σχολείου.

Συγχαρητήρια στις δασκάλες της Έκτης τάξης Κρίκη Ευαγγελια και Ντουμανάκου Μαρία!

 

                                                                                                             -Ο-

                                                                                                          Δ/ΝΤΗΣ

                                                                                                ΜΠΑΣΙΑΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

 

287508523 501213298439483 5741261988748626 n στ2

 

 

1821 – Ο ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΣΤΟΝ ΑΛΜΥΡΟ

Με μια μεγάλη εκδήλωση στο χώρο του σχολείου ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα για τον Επαναστατικό αγώνα στον Αλμυρό. Το πρόγραμμα διήρκησε όλο το σχολικό έτος και πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821.

Οι 17 μαθητές του τμήματος ΣΤ1 του σχολείου με τη δασκάλα τους και υπεύθυνη του προγράμματος κ. Κρίκη Ευαγγελία , ασχολήθηκαν διεξοδικά α) με την καθημερινότητα στα χρόνια της Τουρκοκρατίας β) με την συμβολή της Ιεράς Μονής Άνω Ξενιάς στον αγώνα για την απελευθέρωση του Αλμυρού και των γύρω περιοχών γ) με τους αγωνιστές και τις ένοπλες εξεγέρσεις που έγιναν στην περιοχή μας , μέχρι την απελευθέρωση του Αλμυρού και την προσάρτησή του στο Ελληνικό κράτος.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές μάθαιναν δημοτικούς χορούς με τη γυμνάστριά τους κ. Μακρή Βίκυ.

Οι μαθητές μέσα από ποιήματα , κείμενα, θεατρικό έργο ,δημοτικά τραγούδια και δημοτικούς χορούς παρουσίασαν την οργανωμένη δουλειά τους στο κοινό.

Παράλληλα 70 διαφάνειες που προβλήθηκαν κατά την διάρκεια της εκδήλωσης μετέφεραν τους θεατές πίσω στο χρόνο, στα χρόνια των αγώνων για ελευθερία.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο προϊστάμενος του Ιερού Ναού πατήρ Βαρβαρέλης Ευστάθιος, ο βουλευτής Μαγνησίας κ. Λιούπης Αθανάσιος ( του οποίου η εγγονή συμμετείχε στο πρόγραμμα), ο Δήμαρχος Αλμυρού κ. Χατζηκυριάκος Ευάγγελος, η πρόεδρος της Φιλαρχαίου Εταιρείας κ. Κοντογεωργάκη Χρυσούλα , μέλη της Φιλαρχαίου Εταιρείας, η κ. Ράππου Ζωή, φίλοι και συγγενείς των μαθητών.

Στην αρχή της εκδήλωσης ο διευθυντής του σχολείου, κ. Μπασιάκος Γεώργιος, καλωσόρισε τους επισκέπτες και τόνισε την σημασία της ιστορίας και της μνήμης της .

Ακολούθησαν χαιρετισμοί από τον κ. Λιούπη και την κ. Κοντογεωργάκη .

Με την ομιλία της η κ. Κρίκη Ευαγγελία παρουσίασε τη δομή του προγράμματος, έκανε σαφές την αναγκαιότητα της διδαχής της τοπικής ιστορίας και τόνισε την προσφορά της Φιλαρχαίου Εταιρείας στη γνώση και διάδοσή της.

Στο τέλος της εκδήλωσης δόθηκαν αναμνηστικά στους μαθητές από τον κ. Χατζηκυριάκο Ε. και τον κ. Λιούπη Α. οι οποίοι συνεχάρησαν τον διευθυντή , τους μαθητές και τις εκπαιδευτικούς για την εργασία τους.

Αναμνηστικά δόθηκαν από τους μαθητές και σε όσους συμμετείχαν στο πρόγραμμα: στον πατέρα Βαρβαρέλη Ευστάθιο, στην πρόεδρο της Φιλαρχαίου Εταιρείας κ. Κοντογεωργάκη Χρυσούλα και στην φιλόλογο κ. Ούτα Μαρία. Εστάλησαν αναμνηστικά στον Ηγούμενο Ι.Μ.Άνω Ξενιάς γέροντα Νεκτάριο και στον συγγραφέα, παιδαγωγό και Πάρεδρο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Κοντονάτσιο Βίκτωρα.

Η όμορφη εκδήλωση έκλεισε με κέρασμα προς όλους του παρευρισκόμενους και τους μαθητές.

Θεατρικό11

 

 

κείμενα

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ

Το απόγευμα της Δευτέρας 6 Ιουνίου 2022 η αίθουσα εκδηλώσεων του 3ου Δημοτικού σχολείου Αλμυρού «πλημμύρισε» από γνωστές μελωδίες και τραγούδια του μεγάλου μουσικοσυνθέτη Μίκη Θεοδωράκη.

            Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ και Ε΄ τάξης του σχολείου ,με την καθοδήγηση της μουσικού Έφης Χατζή, παρουσίασαν στους γονείς τους τη ζωή και το έργο του αξέχαστου Μίκη Θεοδωράκη, μέσα από τραγούδια και θεατρικό έργο που επιμελήθηκε η μουσικός. Μαθητές της ΣΤ΄ τάξης συνόδευσαν τα τραγούδια παίζοντας μεταλλόφωνα και κιθάρα.

Οι μαθητές της Ε΄ τάξης χόρεψαν το πρώτο τραγούδι -σύνθεση του μουσικού « το καραβάκι» .

Στην εκδήλωση συμμετείχαν οι καθηγητές του Δημοτικού Ωδείου Αλμυρού, Νάνση Χατζή (κοντραμπάσο) και Εμμανουήλ Μελετιάδης (βιολί),καθώς επίσης και ο Θάνος Κυρίδης (κρουστά), μέλος της Φιλαρμονικής Δ. Λάρισας. Η παρουσία των μουσικών δημιούργησε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ένα κλίμα ενθουσιασμού.

Η όμορφη εκδήλωση έκλεισε με τον χορό «Ζορμπάς», που χόρεψαν όλοι οι μαθητές με την καθοδήγηση της γυμνάστριας Σταυρούλας Πασχαλούδη.

Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Συντονιστής Εκπαίδευσης κ. Δημοσθένης Χατζηλέλεκας που συγχάρηκε τους μαθητές.

Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί της δράσης Κορδέλα Μαρία, Ντουμανάκου Μαρία, Πασχαλούδη Σταυρούλα και Έφη Χατζή συγχαίρουν όλα τα παιδιά για την προσπάθεια που κατέβαλαν. Ακόμη εκφράζουν ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Διευθυντή και σε όλους τους συναδέλφους του σχολείου που βοήθησαν στην εκδήλωση αυτή.

 

IMG-0fdd2a97377c2d062374cbb7b11a8482-V1 μ7

 

IMG-889c6c940cf885945014a536400db38c-V μ3

IMG-57961cd0b3a4b5eb549596b3f4b69eb0-V μ2

IMG-a4849a27c2a9bf7c2cef9ee82145d7d1-V1 μ6

IMG-d70a9d5c76c9d8eb3c3e684bb9197f66-V μ5στ2 3

στ2 21

 

Σχέσεις μαθητών-Εφαρμογή κανόνων

Εφαρμογή των κανόνων στη σχολική τάξη

Οι μαθητές και μαθήτριές μας με τη βοήθεια των δασκάλων τους, από την αρχή του σχολικού έτους, έχουν συζητήσει και έχουν θέσει τους κανόνες που πρέπει να εφαρμόζονται από όλους στην τάξη και στο σχολείο. Όλοι προσπαθούν να τηρήσουν την υπόσχεσή τους καθημερινά.

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας που ανέλαβαν οι εκπαιδευτικοί Γεώργιος Καλαντζής, Βαΐα Λιακοπούλου, Σοφία Σκλαβούνου και Παναγιώτα Τζιοβάρα πραγματοποιήθηκαν δράσεις με θέμα την «Εφαρμογή των κανόνων στη σχολική τάξη».

Την Πέμπτη 12/5/2022 υλοποιήθηκε μία παρουσίαση με στόχο τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών και την ενίσχυση της επικοινωνίας και της συνεργασίας τους για την τήρηση των κανόνων. Οι μαθητές των Α΄(τμήματα Α1, Α2) και Β΄ τάξεων παρακολούθησαν με πολλή προσοχή την ψυχολόγο του σχολείου μας κ. Κανέλλη Άννα και την κοινωνική λειτουργό κ. Γρίβα Συνοδή. Μέσα από παιχνίδια και τραγούδια οι μικροί μας μαθητές έμαθαν πώς να καλλιεργούν δεξιότητες για την τήρηση και εφαρμογή των κανόνων στο σχολικό περιβάλλον.

Για την ενίσχυση της εφαρμογής των κανόνων δημιουργήθηκε το «κουτί της σκέψης». Οι μαθητές είχαν ήδη ενημερωθεί για το κουτί που υπάρχει σε κοινόχρηστο χώρο του σχολείου και είχαν τη δυνατότητα να καταθέτουν γραπτά και ανώνυμα τις σκέψεις και τα προβλήματα που προκύπτουν στο σχολείο, ώστε να υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση των εκπαιδευτικών και διευθέτηση των ζητημάτων που προκύπτουν.

Τέλος, με τη συμμετοχή των μαθητών σε δράσεις της μαθητικής κοινότητας (όπως εκδηλώσεις πολιτιστικού και ψυχαγωγικού περιεχομένου, εθελοντικές δράσεις, δραματοποιήσεις) ενισχύθηκαν οι διαπροσωπικές σχέσεις των μαθητών και ευνοήθηκε η συνεργασία και η ευγενής άμιλλα με αποτέλεσμα τη διαμόρφωση ενός θετικού σχολικού κλίματος.
Parousiasi 24 1
 
 
Parousiasi 2N
 
Parousiasi 3

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΣΤΟ 3ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΜΥΡΟΥ

Την Τετάρτη, 18 Μαΐου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων και στο πλαίσιο του   προγράμματος << 1821 - Ο ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΟΥ ΑΛΜΥΡΟΥ>> , το σχολείο μας είχε την τιμή να φιλοξενήσει την πρόεδρο της Φιλαρχαίου Εταιρείας Αλμυρού, κ. Κοντογεωργάκη Χρυσούλα. Η κ. Κοντογεωργάκη μίλησε στους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης για την ιστορία και την προσφορά της Φιλαρχαίου Εταιρείας στον τόπο μας. Έτσι οι μαθητές έμαθαν πως το Αρχαιολογικό Μουσείο Αλμυρού είναι έργο της Φιλαρχαίου Εταιρείας.

Μέσα από την παρουσίαση της κ. Κοντογεωργάκη , τη συζήτηση που ακολούθησε και τα φύλλα εργασίας, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με σημαντικά γεγονότα και προσωπικότητες του Αλμυρού, που συνέβαλαν στην καταγραφή, διατήρηση και διάδοση της ιστορίας του τόπου μας.

Στο τέλος κ. Κοντογεωργάκη προσέφερε στο σχολείο μας και στους εκπ/κούς βιβλία σχετικά με την ιστορία του τόπου μας.

Ευχαριστούμε θερμά την Φιλάρχαιο Εταιρεία και ειδικά την κ. Κοντογεργάκη Χρυσούλα για την αποδοχή της πρόσκλησής μας και την τόσο ενδιαφέρουσα παρουσίαση.

Η υπεύθυνη εκπ/κός: Κρίκη Ευαγγελία

IMG 20220518 1021306EK1

 

 

IMG 20220518 093001 EK2

ΓΙΟΡΤΗ ΒΙΒΛΙΟΥ

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος φιλαναγνωσίας πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας μια μικρή γιορτή αφιερωμένη στο παιδικό βιβλίο. Επίσημη «διαδικτυακή» καλεσμένη ήταν η κυρία Ελένη Πριοβόλου, συγγραφέας παιδικών βιβλίων και δημιουργός του βιβλίου «Ο Τρυφεράκανθος», με το οποίο ασχολήθηκαν οι μαθητές των μικρότερων τάξεων του σχολείου μας.

Στα πλαίσια της γιορτής οι μαθητές μίλησαν για την αξία των βιβλίων, μαθητές της Ε τάξης δραματοποίησαν αποσπάσματα από το βιβλίο «Ο μικρός Πρίγκιπας» ενώ μαθητές της Γ τάξης παρουσίασαν κείμενα και ποιήματα που εμπνεύστηκαν διαβάζοντας την ιστορία του Τρυφεράκανθου.

Στο τέλος της γιορτής συνδεθήκαμε διαδικτυακά με την κυρία Πριοβόλου ή οποία μίλησε στα παιδιά για το βιβλίο της, πώς το εμπνεύστηκε και τους αποκάλυψε ποιος είναι τελικά ο Τρυφεράκανθος! Φυσικά απάντησε με πολύ χαρά σε πολλές ερωτήσεις των μικρών μαθητών.

Η γιορτή σήμανε και το τέλος του διαγωνισμού φιλαναγνωσίας στον οποίο συμμετείχαν σχεδόν όλα τα παιδιά του σχολείου μας και ανακοινώθηκαν και οι νικητές οι οποίοι αναμένουν με αγωνία τα δωράκια τους….

Μια ιστορία σαν παραμύθι

Στα πλαίσια του προγράμματος « 1821 – Ο ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΟΥ ΑΛΜΥΡΟΥ»,

οι μαθητές της Α΄και Β΄τάξης του σχολείου παρακολούθησαν την παρουσίαση για την ανέγερση του πρώτου ναού στον Αλμυρό στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, του Αγίου Νικολάου . Οι μικροί μαθητές μέσα από την αφήγηση άκουσαν και έμαθαν την ιστορία του Αγίου Νικολάου, που χτίστηκε σύμφωνα με την παράδοση σε 40 ημέρες. Παράλληλα με τη βοήθεια του powerpointκαι την παρουσίαση εικόνων, από τα πρώτα σχέδια του ναού μέχρι την καταστροφή του από τον σεισμό, γνώρισαν την ιστορία του Αγίου Νικολάου στο πέρασμα των χρόνων.

Οι μικροί μας φίλοι έδειξαν ενδιαφέρον για το θέμα και ζωγράφισαν τον παλαιό ναό βασισμένοι στη φαντασία τους και όσα είδαν και άκουσαν. Τα έργα τους αξιολογήθηκαν από τους μαθητές του ΣΤ1 που εκπονούν το πρόγραμμα . Βραβεύτηκε το καλύτερο έργο από κάθε τμήμα. ( Τα έργα όλων των μαθητών θα αναρτηθούν στη τελική εκδήλωση)

Α1΄: Κοντογεωργάκης Χρήστος

Α2΄: Μπουντούκα Μυρτώ

Β΄: Ιάσονας Ραχιώτης

Η εκπ/κός του ΣΤ1 Κρίκη Ευαγγελία.

IMG XK

IMG MM

 

 

IMG IAS1

Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού της φιλαναγνωσίας

Δράση του 1ου άξονα αξιολόγησης σχολικής μονάδας

Συντονίστρια : Μαρία Κορδέλα

Στα πλαίσια της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε διαγωνισμός φιλαναγνωσίας . Ο διαγωνισμός αφορούσε όλους τους μαθητές του σχολείου.

Η δράση κίνησε το ενδιαφέρον των περισσότερων μαθητών του σχολείου και η συμμετοχή τους σε όλη την προσπάθεια ήταν πολύ εντυπωσιακή.

Στόχος της δράσης ήταν η βελτίωση και ανάπτυξη των ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών με τη χρήση συνεργατικών τεχνικών.

 

 

 

Στο παρακάτω linkπαρουσιάζεται όλη η δράση σε μορφή ψηφιακού βιβλίου.

 

https://www.flipbookpdf.net/web/site/e175c47883458e741e2e54c7289ba758447d50cc202204.pdf.html

 

Εθνικό Πρόγραμμα eTwinning «Θέλεις να γίνουμε φίλοι;»

Το eTwinning είναι μια διαδικτυακή κοινότητα σχολείων της Ευρώπης. Υποστηρίζει την «αδελφοποίηση» των σχολείων μέσω του διαδικτύου.

Το τμήμα Ετου σχολείου μας, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την δασκάλα του τμήματος Παναγιώτα Τζιοβάρα, συμμετείχε στο εθνικό πρόγραμμα eTwinning   «Θέλεις να γίνουμε φίλοι;» διάρκειας 5 μηνών, από τον Νοέμβριο 2021 έως τον Μάρτιο 2022. Με πολλή όρεξη οι μαθητές μας συνεργάστηκαν και δημιούργησαν μια γέφυρα επικοινωνίας με τους μαθητές του 11ου Δημ. Σχολείου Δράμας, του 1ου Δημ. Σχολείου Ευόσμου, του 1ου, 2ου, 3ου και του 16ου Δημ. Σχολείου Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης.

Αρχικά, τα παιδιά για να γνωριστούν, παρουσίασαν τον εαυτό τους σε έναν ομαδοσυνεργατικό ψηφιακό πίνακα ανακοινώσεων. Στη συνέχεια στον ίδιο πίνακα έψαξαν με ποιους από τους συμμαθητές τους έχουν κοινά ενδιαφέροντα και ξεκίνησαν την επικοινωνία. Έπειτα, αντάλλαξαν ευχές και κάρτες για τα Χριστούγεννα, μιας και το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε εκείνη την περίοδο. Τέλος, κλήθηκαν να δημιουργήσουν συνεργατικά προϊόντα με θέμα τη φιλία και τα παρουσίασαν στα υπόλοιπα σχολεία. Μερικά από τα συνεργατικά προϊόντα που παρήχθησαν ήταν κολλάζ, κάρτες, ποιήματα, συννεφόλεξα και κοινές παρουσιάσεις διαφανειών.

Η βασική έγνοια ήταν να δημιουργηθούν συναισθηματικοί χώροι στην καθημερινότητα του σχολείου, που ενθαρρύνουν την ηθική της φιλίας, της αλληλεγγύης και της φροντίδας για τον άλλο, μέσω της επικοινωνίας μεταξύ των σχολείων.

e t 1

 

 et 2

 

 et4

 

 ΦΙΛΙΑ Ε12

 

 

 

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ 2

Την Τετάρτη 13 Απριλίου 2022 πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου με θέμα: "Διαφοροποιημένη Διδασκαλία".

Επιμορφωτές:

Μπότσογλου Καφένια: Καθηγήτρια ΠΤΕΑ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Γκόρια Σοφία: Ε.ΔΙ.Π στο ΠΤΕΑ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Προσφορά Τροφίμων και Ειδών Καθαριότητας στο Κοινωνικό Παντοπωλείο Ι.Ν. Αγίου Νικολάου

Ένα τεράστιο ΜΠΡΆΒΟ στα παιδιά, στους γονείς, τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, αλλά και στο διδακτικό προσωπικό του 3ου δημοτικού σχολείου Αλμυρού για την προσφορά τροφίμων και ειδών καθαριότητας για το κοινωνικό παντοπωλείο του Αγίου Νικολάου Αλμυρού .
Η παράδοση έγινε το πρωί της 16ης Μαρτίου 2022 στο χώρο του παντοπωλείου με τη βοήθεια μελών του συλλόγου γονέων & κηδεμόνων, αλλά και μελών του φιλόπτωχου ταμείου.
Σας ευχαριστούμε θερμά!

 

275660214 10227486492571664 7842200279527353709 n

 

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ 1

Την Πέμπτη 24 Μαρτίου 2022 πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου με θέμα: " Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τον Νόμο 4823/2021 (ΦΕΚ 136) - Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις". Εισηγητής: Μπασιάκος Γεώργιος (Δ/ντής του σχολείου).

Δράσεις για την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Με αφορμή την ημέρα αυτή οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων όλων των τάξεων υλοποίησαν  δράσεις-συζητήσεις εκδηλώσεις (π.χ. βιβλιοπαρουσιάσεις, προβολές ταινιών, εικαστικά εργαστήρια, διαδραστικές ομιλίες, κ.α.) από την Πέμπτη 3 Μαρτίου έως και την Τετάρτη 9 Μαρτίου 2022, με στόχο την ευαισθητοποίηση σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού.

Επίσης, με αφορμή την παραπάνω Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο, αλλά και την υλοποίηση σχεδίου δράσης για τις σχέσεις μεταξύ των μαθητριών/τών στο σχολείο στα πλαίσια της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, ο Δ/ντής του σχολείου Μπασιάκος Γεώργιος σε συνεργασία με τους  εκπαιδευτικούς που υλοποιούν τη δράση (Καμόσου Σοφία, Κούργια Έλλη, Χατζηκυριάκου Ευτυχία  και Ψωμαδοπούλου Ζωή) την εβδομάδα από 3 έως 9 Μαρτίου 2022 ενημέρωσαν τους μαθητές, διάβασαν σχετικά βιβλία, παρακολούθησαν ταινίες μικρού μήκους, συζήτησαν μαζί τους,απάντησαν σε ερωτήσεις - απορίες για το φαινόμενο του εκφοβισμού στο σχολείο, ενώ ακούστηκαν και οι προσωπικές εμπειρίες των παιδιών.

Οι παρουσιάσεις έγιναν ανά Τάξη και ηλικιακή ομάδα. Συγκεκριμένα:

Τάξεις Α-Β:  Στις μικρές τάξεις διαβάστηκαν μικρές ιστορίες όπως "Η Μόνα η Χελώνα σε καινούριο σχολείο", "Τα μπαλόνια της Φιλίας" και έγινε προβολή βίντεο με τίτλο "Τα χέρια δε χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε".

Τάξεις Γ-Δ:Προβολή ταινίας μικρού μήκους "Τα μπλε γυαλιά"

Τάξεις Ε-ΣΤ: Προβολή ταινίας μικρού μήκους "Οι τελευταίες 5 ημέρες"

Οι μαθήτριες / τές των τάξεων Γ-ΣΤ αποτύπωσαν σε χαρτί τις σκέψεις τους και ζωγράφισαν με θέμα:"τι είναι για αυτές/αυτούς η Σχολική Βία".

Μέσα από τη συζήτηση έγινε αναφορά:

1) στα χαρακτηριστικά της Βίας στο Σχολείο, όπως η στοχευμένη -επαναλαμβανόμενη επιθετική ενέργεια και η ανισορροπία εξουσίας-δύναμης.

2) στους εμπλεκόμενους (μαθητής θύμα, μαθητής θύτης, θεατές-μάρτυρες, εκπαιδευτικοί, γονείς/κηδεμόνες)

3) στις μορφές εκφοβισμού (λεκτικός, σωματικός, κοινωνικός, ηλεκτρονικός).

Οι ενημερώσεις έκλεισαν με ένα σύνθημα: ΜΙΛΑ...

Τονίστηκε πόσο σημαντικό είναι να ανοίγουν στόματα, αλλά και πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των Παρατηρητών οι οποίοι θα πρέπει να μιλάνε και να μη φοβούνται, να μιλάνε για να μη γίνονται συνένοχοι σε παραβατικές συμπεριφορές.

Η  εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης Χατζηκυριάκου Ετυχία με τους μαθητές της παροσίασαν το θεατρκό "Ο μεγάλος νικητής", μια ιστορία που προάγει την αγάπη, τη φιλία, τη συνεργασία, την αποδοχή της διαφορερτικότητας.

Ευχαριστούμε τα παιδιά μας για τη συνεργασία τους...

 

images/IMG_20220505_0001.pdf

images/IMG_20220505_0002.pdf

images/IMG_20220505_0003.pdf

images/IMG_20220505_0004.pdf

images/IMG_20220505_0005.pdf

images/IMG_20220505_0006.pdf

images/IMG_20220505_0007.pdf

 

ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ

Οι μαθήτριες/μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αλμυρού, σήμερα Παρασκευή 4 Μαρτίου 2022,  λένε ΝΑΙ στην Ειρήνη, γιατί....
Τ' όνειρο του παιδιού είναι η Ειρήνη.
Τ' όνειρο της μάνας είναι η Ειρήνη.
Τα λόγια της αγάπης κάτω απ' τα δέντρα
είναι η Ειρήνη.
Ο πατέρας που γυρνάει τ' απόβραδο μ' ένα φαρδύ χαμόγελο στα
μάτια
μ' ένα ζεμπίλι στα χέρια του γεμάτο φρούτα
κι οι σταγόνες του ιδρώτα στο μέτωπο του
είναι όπως οι σταγόνες του σταμνιού που παγώνει το νερό στο παράθυρο,
είναι η Ειρήνη.
Ειρήνη είναι ένα ποτήρι ζεστό γάλα κι ένα βιβλίο μπροστά στο
παιδί που ξυπνάει.
Η Ειρήνη είναι τα σφιγμένα χέρια των ανθρώπων
είναι το ζεστό ψωμί στο τραπέζι του κόσμου
είναι το χαμόγελο της μάνας.
Μονάχα αυτό.
Τίποτ' άλλο δεν είναι η ΕΙΡΗΝΗ.
(Γιάννης Ρίτσος)
 
ΕΙΡΗΝΗ N

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΛΜΥΡΟΥ

Στο πλαίσιο του προγράμματος << Ο Αλμυρός το 1821 >> , μετά από πρόσκληση, το σχολείο μας επισκέφτηκε ο εφημέριος του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Αλμυρού, πατέρας Ευστάθιος Βαρβαρέλης. Παρουσίασε στους μαθητές του ΣΤ1 την ιστορία της ανέγερσης του ναού στα χρόνια της τουρκοκρατίας, τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι σκλαβωμένοι Αλμυριώτες μέχρι την ολοκλήρωση της προσπάθειάς τους, την ιστορία του ναού στην πορεία του χρόνου ως τον καταστροφικό σεισμό του1980 και την ανέγερση του νέου λαμπρού ναού.

Η εξιστόρηση του ιερέα συνοδευόταν από την παρουσίαση powerpointμε χαρακτηριστικές φωτογραφίες, που είχε ετοιμαστεί από την δασκάλα της τάξης και υπεύθυνη του προγράμματος κ. Κρίκη Ευαγγελία.

Πηγή πληροφορίων αποτέλεσε το βιβλίο <<Το χρονικό του Ιερού Ναού του Αγίου Νικολάου του Αλμυρού>> του κ. Βικτ. Κοντονάτσιου.

ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ 1

 

 

ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ 2

 

 

 

 

ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ - Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΝΙΚΗΤΗΣ-ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ

ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙ-Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΝΙΚΗΤΗΣ- για τη γνωστική, κινητική, συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών του ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΝΤΑΞΗΣ.

ΔΡΑΣΕΙΣ

  1. Βλέπουμε το εξώφυλλο και μαντεύουμε την υπόθεση.
  2. Διαβάζουμε εκ περιτροπής την υπόθεση.
  3. Παρατηρούμε και σχολιάζουμε την εικονογράφηση.
  4. Όταν τελειώνει η ανάγνωση προτρέπουμε τα παιδιά να θυμηθούν τα ψάρια της ιστορίας Ποιο τους άρεσε; Αν έχουν δει κάποιο από αυτά στην πραγματικότητα.
  5. Θίγουμε το σημαντικότερο θέμα της ιστορίας ( δηλαδη τη ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ) Ο πρωταγωνιστής (ΠΛΑΤΩΝΑΣ) πιστεύει ότι δεν έχει τίποτε το ιδιαίτερο στην εμφάνιση, ούτε και ότι μπορεί να κάνει κάτι εξαιρετικό, που θα τον βοηθούσε να αναδειχτεί νικητής σε κάποιο διαγωνισμό. Στο τέλος σώζει τους φίλους του από τον καρχαρία και αναδεικνύεται ο μεγάλος νικητης! Ρωτάμε τα παιδιά τι έκανε τον Πλάτωνα σπουδαίο (το καμουφλάζ, η γενναιότητα, η ταχύτητα σκέψης) και συζητάμε πως είναι ο καθένας σπουδαίος με κάποιο τρόπο.
  6. Ρωτάμε τα παιδιά αν έχουν νιώσει ποτέ σαν τον Πλάτωνα (όπως αυτός παρουσιάζεται στην αρχή της ιστορίας) και αν τους δόθηκε στη συνέχεια η ευκαιρία να διαπιστώσουν ότι είχαν σχηματίσει λάθος εντύπωση για τον εαυτό τους.
  7. Ένα άλλο θέμα κλειδί της ιστορίας είναι η φιλία. Συζητάμε πώς αναδεικνύεται εδώ η αξία αυτή. Ποιοι είναι οι αληθινοί φίλοι; Εστιάζουμε στο γεγονός ότι ο Πλάτωνας ενώ μπορούσε να σώσει τον εαυτό του αλλάζοντας σχέδια και χρώματα στο σώμα του, χρησιμοποίησε την ικανότητα αυτή να σώσει τους φίλους του. Ρωτάμε τα παιδιά για τους φίλους τους, αν χρειάστηκε να κάνουν κάτι γι’ αυτούς. Ρωτάμε τα παιδιά πώς αισθάνθηκαν τα ψάρια όταν είδαν τον καρχαρία. Τα ίδια αισθάνθηκαν φόβο πότε και γιατί; Έτυχε ποτέ να τους βγάλουν από τη θέση αυτή οι φίλοι τους;
  8. Σχολιάζουμε πως πρέπει να αναγνωρίζουμε το καλό που μας κάνουν και να αναγνωρίσουμε την αξία αυτών που μας βοήθησαν όπως ο Λούης, τα Αγγελόψαρα και ο Πουφ, που ξεφεύγοντας από τον καρχαρία με τη βοήθεια του Πλάτωνα συνέβαλαν να αναγνωριστεί η αξία του φίλου τους από τα άλλα ψάρια, με αποτέλεσμα να τονωθεί η αυτοπεποίθησή του και να ενσωματωθεί στον κόσμο του βυθού.
  9. Εξηγούμε ότι ο Πλάτωνας βραβεύτηκε όχι για το καλύτερο καμουφλάζ, αλλά για τη μεγάλη βοήθεια που προσέφερε στους φίλους του.
  10. Μεταμφιεζόμαστε και κάνουμε θεατρικό « τον Μεγάλο Νικητή».
  11. Φτιάχνει το καθένα μια ζωγραφιά σχετική με την ιστορία, την πλαστικοποιούμε και την φτιάχνουμε « σουπλά».
  12. Φτιάχνουμε το κολάζ του βυθού και το χρησιμοποιούμε για σκηνικό για τη δραματοποίηση.
  13. Φτιάχνουμε το μόμπιλε του βυθού με κρεμαστά ψαράκια.

Προτρέπουμε τα παιδιά να βρουν συναισθήματα που αναδεικνύουν την αξία της φιλίας και γράφουμε σε χαρτόνι τη ρήση « ο καλός ο φίλος στην ανάγκη φαίνεται» Οργανώνουμε και εμπλουτίζουμε τον τοίχο της φιλίας στην αίθουσα του Τ.Ε. Κολλάμε ρητά και αποφθέγματα για τη φιλία. Φτιάχνουμε τον κατάλογο του καλού φίλου.

Μέσα από διαδικασίες φιλαναγνωσίας, βιωματισμού, συνεργατικές, θεατρικού παιχνιδιού κ.α. τα παιδιά του Τ.Ε. διαπραγματεύτηκαν έννοιες όπως η διαφορετικότητα, η προσωπική προσπάθεια, η ενσυναίσθηση, η αποδοχή και η φιλία.

 

ΤΕ 1

 

ΤΕ 2

 

ΤΕ 3

 

ΤΕ 4

11 N

2 N

3 N

41 N

 

 

 

Επίσκεψη στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Αλμυρού (Β΄ Τάξη)

Στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος, στην ενότητα «Η συνοικία μου» και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο «Η εκκλησία της συνοικίας μου», οι μαθητές της Β’ τάξης και η δασκάλα τους Μαρία Λιλή επισκέφτηκαν, στις 2 Δεκεμβρίου 2021, τον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου.

Τα παιδιά περιηγήθηκαν στους χώρους της εκκλησίας και παρατήρησαν τις αγιογραφίες. Με χαρά και ενδιαφέρον άκουσαν τον εφημέριο του ναού, πατέρα Ευστάθιο Βαρβαρέλη, να τους περιγράφει τον βίο του Αγίου Νικολάου, να τους εξηγεί τον συμβολισμό και τη λειτουργικότητα των μερών ενός ιερού ναού, τη χρήση και τη σημασία των ιερών σκευών, καθώς και την πνευματική προσφορά της τοπικής εκκλησίας στην κοινότητα.

Τέλος, οι μαθητές χάρηκαν το ζεστό χειμωνιάτικο πρωινό, παίζοντας αρχικά στον περίβολο του ναού και στη συνέχεια στο ανοιχτό Δημοτικό Στάδιο Αλμυρού.

 

IMG 20211202 094936 77

 

IMG 20211202 095436 11

 

IMG 20211202 1010144-144

 


 

 

ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ-27 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

 

"Τότε, για πρώτη φορά συνειδητοποιήσαμε ότι η γλώσσα μας δεν έχει τις λέξεις για να εκφράσει αυτή την ύβριν, την εκμηδένιση του ανθρώπου. Σαν προικισμένοι με την ενορατική ικανότητα των προφητών είδαμε την πραγματικότητα: είμαστε στον πάτο. Πιό κάτω δεν γίνεται να πάμε: δεν μπορούμε να σκεφτούμε αθλιότερη ύπαρξη από τη δική μας. Τίποτα πιά δεν μας ανήκει: μας στέρησαν τα ρούχα, τα παπούτσια, τα μαλλιά μας, εάν μιλήσουμε δεν θα μας ακούσουν, και εάν μας άκουγαν δεν θα μας καταλάβαιναν. Θα μας στερήσουν και τ'όνομα μας, κι αν θέλουμε να το κρατήσουμε, θα πρέπει να βρούμε τη δύναμη μέσα μας, τη δύναμη να το σώσουμε και μαζί μ΄ αυτό να σώσουμε κάτι από μάς, απ' αυτό που υπήρξαμε...
Ταξιδέψαμε ως εδώ μέσα σε σφραγισμένα βαγόνια, είδαμε τις γυναίκες και τα παιδιά μας να τους καταπίνει το σκοτάδι, σκλάβοι πηγαινοερχόμαστε χιλιάδες φορές στην βουβή δουλειά, νεκροί στην ψυχή πριν τον ανώνυμο θάνατο. Δεν θα ξαναγυρίσουμε. Κανείς δεν πρέπει να βγει από δω, κανείς που θα μπορούσε να φέρει στον κόσμο μαζί με το χαραγμένο στην σάρκα του νούμερο τη δυσοίωνη είδηση του τι κατάφερε να κάνει άνθρωπος στον άνθρωπο στο Άουσβιτς".
(Πρίμο Λέβι ‘Αν αυτό είναι ο άνθρωπος’)
H σημερινή ημέρα καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ ως η παγκόσμια μέρα μνήμης θυμάτων του ολοκαυτώματος.
 

https://www.jewishmuseum.gr/category/psifiakes-ekthesis/

 

 

 

 

 

 

Καλλιέργεια σχέσεων συνεργασίας μεταξύ των μαθητών

Στα πλαίσια των δράσεων για την καλλιέργεια σχέσεων συνεργασίας μεταξύ των μαθητών έγιναν δύο συναντήσεις με τα τμήματα Γ1, Γ2 (1η ομάδα) και Δ1,Ε1(2η ομάδα) στις 16/12/2021 από τα μέλη της ΕΔΥ του σχολείου μας κ. Κανέλλη Άννα (Ψυχολόγο) και Γρίβα Συνοδή (Κοινωνική Λειτουργό).

Στην αρχή οι συντονίστριες συστήθηκαν στις μαθήτριες και στους μαθητές αναφέροντας την ιδιότητά τους. Στη συνέχεια οι μαθήτριες/τές κλήθηκαν να παρουσιάσουν το ονομά τους με έναν πρωτότυπο τρόπο.

Στην πορεία διαμορφώθηκε το συμβόλαιο της ομάδας με τη συμμετοχή των μαθητών και συμφωνήθηκε η τήρηση των όρων του.

Αργότερα η ομάδα χωρίστηκε σε υποομάδες των δύο ατόμων και συζητήθηκαν μεταξύ των μαθητριών/τών τα εξής ερωτήματα: 1) Τι είναι για μένα η φιλία; 2)Τι κάνω για να είμαι καλός φίλος; Η συγκεκριμένη δράση στόχευε στην εκμάθηση τρόπων ενεργητικής ακρόασης, αποτελεσματικής επικοινωνίας και συνύπαρξης. Μετά τη μεταξύ τους συζήτηση, τα ζευγάρια έφεραν στον κύκλο όσα τους μοιράστηκε το άλλο μέλος της υποομάδας. Στη συνέχεια ζητήθηκε από τα μέλη της ομάδας να σκεφτούν και να μοιραστούν την εμπειρία τους απαντώντας στα εξής ερωτήματα: 1)Πώς νιώθω όταν με ακούνε με απόλυτη προσοχή;2) Πώς νιώθω όταν ακούω χωρίς να μιλάω;

Μετέπειτα με τη συνοδεία μουσικής πραγματοποιήθηκε μια βιωματική άσκηση για αποφόρτιση, ανάπτυξη οπτικοκοινωνικού συντονισμού και αυτογνωσίας, η οποία ονομάζεται "ο καθρέπτης". Με την άσκηση αυτή καλούνται οι μαθήτιες/τές να αντιγράψουν τις κινήσεις του ζεύγους τους , αναλαμβάνοντας ο ένας το ρόλο του καθρέπτη και ο άλλος τον ρόλο του ανθρώπου που καθρεπτίζεται. Μετά γίνεται εναλλαγή των ρόλων και ζητείται από τους συμμετέχοντες να καταθέσουν πως βίωσαν και τους δύο ρόλους, ποιον προτιμούν κ.τ.λ.

Στο τέλος ζητήθηκε από όλα τα μέλη της ομάδας να εκφράσουν με λίγα λόγια την εμπειρία τους  κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης δράσης. Κατά την ανατροφοδότηση η συντριπτική πλειοψηφία των μελών των ομάδων εξέφρασε θετική άποψη για τη δράση.

 

Στοιχεία Επικοινωνίας

3ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού
Αλμυρός
Τ.Κ. 37100
Τηλ: 2422021482
email: mail@3dim-almyr.mag.sch.gr
Copyright © 2013. Το σχολείο μας! Rights Reserved.