^Επάνω
Get Adobe Flash player

Εκφοβισμός και βία στο σχολείο

Το φαινόμενο του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο είναι μια μορφή επιθετικής συμπεριφοράς που εμφανίζεται κυρίως στη σχολική πραγματικότητα, με επιπτώσεις ευρύτερες και πέρα από τη διαδικασία της μάθησης. Προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία στους μαθητές, στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς, καθώς οι εκφοβιστικές συμπεριφορές υπονομεύουν τον ψυχοπαιδαγωγικό και  κοινωνικοποιητικό  ρόλο του σχολείου

      Στα πλαίσια της Ευέλικτης ζώνης οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης προσπάθησαν να προσεγγίσουν  το μεγάλο θέμα του σχολικού εκφοβισμού, να το κατανοήσουν και να δουν πόση αρνητική επίδραση έχει στη ζωή του κάθε μαθητή, αλλά και στο σύνολο του σχολείου. Για την επίτευξη αυτού του στόχου προέβηκαν σε διάφορες δραστηριότητες.

     Αρχικά, με τη βοήθεια του παιχνιδιού «τυφλόμυγα», καθίσανε γύρω από ένα τραπέζι με σκοπό την καλύτερη γνωριμία μεταξύ τους και επικοινωνίας, ανεξάρτητα από προσωπικές φιλίες.

      Σ? άλλη δραστηριότητα τα παιδιά έγραψαν το καθένα από ένα αυτοβιογραφικό ποίημα με σκοπό να ανακαλύψουν τα χαρίσματά τους ,να τα γνωστοποιήσουν στους συμμαθητές τους και παράλληλα να εκτιμήσουν τα χαρίσματα και τις ικανότητες των υπόλοιπων παιδιών.

μαρια 6

μαρια 2

μαρια 3

μαρια 5

     Ένα παιχνίδι που ενθουσίασε τους μαθητές ήταν «το αλφάβητο του εκφοβισμού». Αφού χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες, χρησιμοποιώντας τα γράμματα της αλφαβήτας , σχημάτισαν λέξεις σχετικές με το σχολικό εκφοβισμό. Νικήτρια ήταν η ομάδα που έφτιαξε τις περισσότερες λέξεις .

μαρια 7

       Τελευταία δραστηριότητα ήταν η δραματοποίηση μιας ιστορίας που εξελίσσεται  σε ένα σχολείο και παρουσιάζει το φαινόμενο του εκφοβισμού. Οι μαθητές διάβασαν την ιστορία και συζήτησαν το σχετικό θέμα .Ύστερα χωρίστηκαν σε δυο ομάδες. Η μια ομάδα έγραψε το σενάριο της ιστορίας και η άλλη κατασκεύασε τις μάσκες των προσώπων της ιστορίας. Στη συνέχεια όλοι μαζί παρουσίασαν το θεατρικό.

μαρια 4

μαρια 8

μαρια 9

Κλείνοντας το σχετικό πρόγραμμα οι μαθητές και η δασκάλα υπέγραψαν το συμβόλαιο της καλής συνεργασίας.

ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΚΑΛΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

Στα πλαίσια του προγράμματος «Νικάμε τη φο-βία» πραγματοποιήσαμε διάφορες δραστηριότητες ενάντια στο «Φόβο και τη Βία».

Για να πετύχουμε το σκοπό μας, να λειτουργήσει σωστά η ομάδα και να συνεργαστούμε αποτελεσματικά αποδεχόμαστε τους παρακάτω κανόνες αμοιβαίας εμπιστοσύνης και σεβασμού:

*Όλοι είμαστε εξίσου σημαντικοί.

*Εμπιστευόμαστε όλα τα μέλη της τάξης μας.

*Ακούμε τον άλλο όταν μιλάει και δεν τον διακόπτουμε.

*Δεν μειώνουμε κανέναν.

*Δεν κοροϊδεύουμε ποτέ κάποιον για κάτι που είπε.

*Δε φωνάζουμε.

*Όλοι μαζί συμμετέχουμε στις δραστηριότητες της τάξης.

Οι μαθητές της τάξης                                                         Η δασκάλα

                                                                                       Κορδέλα Μαρία

Επίσκεψη στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού

Την Πέμπτη 4-12-2014 οι μαθητές των δύο τμημάτων της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν την έκθεση φωτογραφίας του Νίκου Μεταξιώτη , στο 2ο δημοτικό σχολείο Αλμυρού.

Η έκθεση ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με όσα είδαν και άκουσαν από το διευθυντή του σχολείου.

Έγραψαν σχετικά:

«Αντικρίσαμε ένα πλήθος φωτογραφιών που η κάθε μια είχε την ιστορία της , όλες βγαλμένες από την καθημερινή μας ζωή.»

«Οι περισσότερες φωτογραφίες ήταν ασπρόμαυρες, αλλά εντυπωσιακές καθώς ο φωτογράφος έπιασε με τον φακό του κάθε λεπτομέρεια της φύσης.»

«Ο Νίκος Μεταξιώτης είναι ένας φωτογράφος που  ξέρει να «παίζει» με τις εικόνες.»

«Όταν είδα αυτές τις φωτογραφίες βρέθηκα σ? έναν άλλο κόσμο και  γνώρισα πολλά νέα πράγματα.»

«Με την τεχνική του ο φωτογράφος μας ταξίδεψε σε χρόνια παλιά και όμως οι φωτογραφίες ήταν πρόσφατες.»

«Οι φωτογραφίες ήταν καταπληκτικές και μας μάγεψαν όλους.»

«Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι μπορεί να μην ήταν μεγάλες και φανταχτερές , αλλά η καθεμιά έκρυβε μέσα της κάτι ωραίο.»

«Η έκθεση αυτή με εντυπωσίασε πολύ γιατί ήταν φωτογραφίες από τον τόπο μου, τον Αλμυρό.»

«Εντυπωσιακή ήταν η φωτογραφία μ? ένα χωράφι και έναν καταπληκτικό ουρανό. Σίγουρα η Google θα μπορούσε να τη χρησιμοποιήσει ως φόντο επιφάνειας εργασίας.»

«Μέσα από τις φωτογραφίες ξεπηδούσαν ανάμικτα συναισθήματα χαράς, ηρεμίας, γαλήνης, οικογενειακής θαλπωρής, αλλά και λύπης, μοναξιάς, ερημιάς.»

«Αξέχαστη θα μου μείνει η έκθεση αυτή γιατί  κατάλαβα ότι και τα πιο απλά πράγματα της ζωής κρύβουν πολλές ομορφιές.»

ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ

ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΟΥ 3ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΛΜΥΡΟΥ

Το Τμήμα Ένταξης είναι μια δομή της Ειδικής Αγωγής στο γενικό σχολείο που στόχο έχει την εκπαιδευτική παρέμβαση με εξατομικευμένα προγράμματα στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Λειτουργεί στο γενικό σχολείο ως ξεχωριστό τμήμα και δέχεται παιδιά από όλες τις τάξεις.
Συμμετέχουν οι μαθητές:
? Οι οποίοι έχουν γνωμάτευση από διαγνωστική υπηρεσία (π.χ. ΚΕΔΔΥ, Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα).
? Οι οποίοι δεν έχουν γνωμάτευση, αλλά έχει παρατηρηθεί από τον εκπαιδευτικό της τάξης ότι παρουσιάζουν ειδικές δυσκολίες. Σε αυτή την περίπτωση απαιτείται η αξιολόγηση του μαθητή από τον εκπαιδευτικό του Τ.Ε. και η σύμφωνη γνώμη-εισήγηση του σχολικού συμβούλου της Ειδικής Αγωγής. Επίσης, ενημερώνεται και ο σύμβουλος της Γενικής Εκπαίδευσης και ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου.
Και στις δύο περιπτώσεις για να φοιτήσει ο μαθητής στο Τ.Ε. απαιτείται η ενυπόγραφη υπεύθυνη δήλωση του γονέα.
Το Τ.Ε. παρέχει:
? Εξειδικευμένο πρόγραμμα, κοινό για ομάδες μαθητών με παρόμοιες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
? Εξειδικευμένο ατομικό πρόγραμμα για μαθητές με σοβαρότερης μορφής ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (π.χ. αυτισμός). Το πρόγραμμα αυτό συχνά τείνει να γίνεται με συνεκπαίδευση στη γενική τάξη του μαθητή.
Οι μαθητές που έχουν επιλεγεί οργανώνονται σε ομαδούλες ανάλογα με τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες. Έπειτα καθορίζονται από τον εκπαιδευτικό του Τ.Ε. σε συνεργασία με το δάσκαλο της τάξης οι ώρες φοίτησης. Οι ώρες στο Τ.Ε. δεν υπερβαίνουν τις 15 μέσα στη βδομάδα. Συνήθως έχουν ως εξής:
? Ομάδες με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες 2-3 ώρες τη βδομάδα.
? Ομάδες με σοβαρότερες εκπαιδευτικές ανάγκες 5-8 ώρες τη βδομάδα.
Σε καμία περίπτωση οι μαθητές δε λείπουν από μαθήματα που αγαπούν και ενισχύουν την αυτοεικόνα τους (Γυμναστική, Μουσική, Τεχνικά).Συνήθως λείπουν από μαθήματα που μπορούν εύκολα να αναπληρωθούν στο σπίτι (Θρησκευτικά, Μελέτη).
Ο ειδικός εκπαιδευτικός καλείται:
? Να κάνει παρέμβαση στις επιμέρους δυσκολίες των μαθητών (π.χ. δυσκολίες στη γραφή, αργός ρυθμός ανάγνωσης, δυσκολίες στη γραμματική, δυσκολίες στην παραγωγή γραπτού λόγου, δυσκολίες στα Μαθηματικά).
? Να διδάξει στο μαθητή στρατηγικές που μπορεί να χρησιμοποιεί μόνος του για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των μαθημάτων του.
Η διδασκαλία στο Τ.Ε. μπορεί να γίνεται «ένας προς έναν» μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή ή να λαμβάνει χώρα σε ολιγομελείς ομάδες μαθητών. Χρησιμοποιούνται πολλά εποπτικά μέσα και εναλλακτικοί τρόποι μάθησης (παιδαγωγικό παιχνίδι, μάθηση με υπολογιστή, διδασκαλία με χρήση αντικειμένων και εν συνεχεία στο εικονικό και συμβολικό επίπεδο).Η διδακτέα ύλη επιλέγεται και διαμορφώνεται από τον εκπαιδευτικό του Τ.Ε. μετά από τροποποιήσεις και προσαρμογές. Κάποιες φορές χρησιμοποιεί το υλικό της γενικής τάξης, για να βοηθήσει το μαθητή του να καλύψει τα «κενά» του. Άλλες όμως φορές χρησιμοποιεί εντελώς διαφορετικό εκπαιδευτικό υλικό (λίστες για γρήγορο διάβασμα, ασκήσεις ανάγνωσης για κατανόηση, ασκήσεις για τονισμό, ασκήσεις για ορθή γραφή).
Στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού λειτουργεί Τμήμα Ένταξης από το 2011-2012. Στο Τ.Ε. φέτος υποστηρίζονται 8 παιδιά από 3 ως 8 ώρες το καθένα.

                                                Η δασκάλα του Τμήματος Ένταξης

 

                                                         Χατζηκυριάκου Ευτυχία

 

 

 

Στοιχεία Επικοινωνίας

3ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού
Αλμυρός
Τ.Κ. 37100
Τηλ: 2422021482
email: mail@3dim-almyr.mag.sch.gr
Copyright © 2013. Το σχολείο μας! Rights Reserved.