Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων της Ε΄ τάξης, επισκέφτηκαν την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου το Δημαρχείο της πόλης μας στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας (Πόλη και Πολιτισμός-Πόλη και διασκέδαση).
Μετά την υποδοχή που επιφύλαξαν στους μαθητές οι υπεύθυνες της βιβλιοθήκης και το κέρασμα που τους προσφέρθηκε , ακολούθησε συνάντηση με την Αντιδήμαρχο Αλμυρού
κ. Μπέη Αρετή , υπεύθυνη Πολιτισμού και Παιδείας.
Για τους μαθητές ήταν η πρώτη φορά που επισκέπτονταν το Δημαρχείο και έκπληξη τους προκάλεσε η αίθουσα του συμβουλίου στην οποία μας συνάντησε η κ.Μπέη.
Η Αντιδήμαρχος εξήγησε τη σημασία των πολιτιστικών δράσεων στην πόλη μας, σκοπός των οποίων είναι η αναβίωση και η διατήρηση της τοπικής κληρονομιάς αλλά και η παρουσίαση της σύγχρονης τέχνης και του πολιτισμού. Με αυτό τον τρόπο οι νέοι έρχονται σε επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά και την καλλιτεχνική δημιουργία του τόπου τους.
Παράλληλα αναφέρθηκε σε ετήσιες δράσεις αλλά και σε μελλοντικά σχέδια με στόχο την «άνθηση» της πολιτιστικής ζωής του Αλμυρού.(Αρχαιολογικοί χώροι, Πινακοθήκη, συναυλίες, κ.α.)
Στα πλαίσια των παραπάνω συζητήσεων διατυπώθηκαν προβληματισμοί και ερωτήματα των παιδιών προς την κ. Αντιδήμαρχο, αναπτύσσοντας έναν εποικοδομητικό διάλογο ανάμεσά τους .
Την επίσκεψή μας ακολούθησε μικρή περιήγηση των μαθητών στο γραφείο του Δημάρχου όπου εξέφρασαν τον θαυμασμό τους για τους υπέροχους πίνακες του σπουδαίου Αλμυριώτη καλλιτέχνη Αθ. Ακριβόπουλου.
Υπεύθυνοι εκπ/κοί: Κορδέλα Μαρία, Κρίκη Ευαγγελία.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αλμυρού σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου, απευθύνει έκκληση στους γονείς των μαθητών, εάν μπορούν να βοηθήσουν ενεργά στην εκστρατεία για τη συλλογή τροφίμων μακράς διάρκειας, για το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Αλμυρού.
Το Κοινωνικό Παντοπωλείο είναι μία δομή που λειτουργεί στον ναό του Αγίου Νικολάου εδώ και 6 χρόνια και παρέχει σε τακτική βάση τρόφιμα, είδη παντοπωλείου και ατομικής υγιεινής, σε ευπαθή άτομα και οικογένειες που ανήκουν στην ενορία του Αγίου Νικολάου. Σήμερα, το Κοινωνικό Παντοπωλείο εξυπηρετεί μηνιαίως 84 οικογένειες, 322 άτομα συνολικά, κάποιες εξ αυτών πολύτεκνες ή μονογονεϊκές, αλλά και άτομα με αναπηρία και ανέργους.
Επίσης έχει αναλάβει να προσφέρει σχολικό κολατσιό έξι παιδιών Γυμνασίου-Λυκείου (2ο Γυμνάσιο, ΕΠΑΛ και Γενικό Λύκειο Αλμυρού) και 2 μαθητών Νηπιαγωγείου-Δημοτικού.
Τα τρόφιμα που χρειάζονται για τη φετινή χρονιά ειναι:
μακαρόνια κλασσικά, ρύζι, φασόλια, ρεβίθια, ελαιόλαδο, μαρμελάδα, μπισκότα, κορν φλέικς και χαρτί υγείας.
Η συγκέντρωση τροφίμων θα πραγματοποιείται καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας (07/11 – 11/11) στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου.
Με εκτίμηση
Οι Σύλλογοι
Την Παρασκευή 30/9/2022 στα πλαίσια της 9ης Πανελλήνιας Ημέρας του Σχολικού Αθλητισμού πραγματοποιήθηκαν αθλητικές δραστηριότητες στο σχολείο μας, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής Πασχαλούδη Σταυρούλας και Αντωνόπουλου Δημήτριου, με κοινό σύνθημα για το έτος 2022: «ΑΘΛΗΣΗ κάθε μέρα, ΥΓΕΙΑ μια ΖΩΗ» και στόχο την ανάδειξη της ωφελιμότητας της άθλησης στη σωματική και πνευματική υγεία εφ’ όρου ζωής.
Πραγματοποιήθηκε δρόμος Υγείας στην αυλή του σχολείου και εσωτερικά πρωταθλήματα καλαθοσφαίρισης – ποδοσφαίρου με την
Επίσης, έγινε προβολή σχετικών βίντεο και φωτογραφιών.
Οι μαθητές των μικρότερων τάξεων ζωγράφισαν για το θέμα της ημέρας.
Ο Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου και ώρα 09:15
Την Τρίτη 14 Ιουνίου 2022 οι μαθητές της ΣΤ Τάξης του σχολείου μας, με κέφι, τραγούδι και χορό, αποχαιρέτησαν το Δημοτικό κι άνοιξαν τα φτερά τους για το Γυμνάσιο...
Τους ευχόμαστε κάθε επιτυχία, υγεία και καλή πρόοδο!
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην Πρόεδρο και τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας που με μεγάλο μεράκι ετοίμασαν τα αναμνηστικά λευκώματα για τα παιδιά της Έκτης τάξης και επιμελήθηκαν τα κεράσματα για όλα τα παιδιά του Σχολείου.
Συγχαρητήρια στις δασκάλες της Έκτης τάξης Κρίκη Ευαγγελια και Ντουμανάκου Μαρία!
-Ο-
Δ/ΝΤΗΣ
ΜΠΑΣΙΑΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Με μια μεγάλη εκδήλωση στο χώρο του σχολείου ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα για τον Επαναστατικό αγώνα στον Αλμυρό. Το πρόγραμμα διήρκησε όλο το σχολικό έτος και πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821.
Οι 17 μαθητές του τμήματος ΣΤ1 του σχολείου με τη δασκάλα τους και υπεύθυνη του προγράμματος κ. Κρίκη Ευαγγελία , ασχολήθηκαν διεξοδικά α) με την καθημερινότητα στα χρόνια της Τουρκοκρατίας β) με την συμβολή της Ιεράς Μονής Άνω Ξενιάς στον αγώνα για την απελευθέρωση του Αλμυρού και των γύρω περιοχών γ) με τους αγωνιστές και τις ένοπλες εξεγέρσεις που έγιναν στην περιοχή μας , μέχρι την απελευθέρωση του Αλμυρού και την προσάρτησή του στο Ελληνικό κράτος.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές μάθαιναν δημοτικούς χορούς με τη γυμνάστριά τους κ. Μακρή Βίκυ.
Οι μαθητές μέσα από ποιήματα , κείμενα, θεατρικό έργο ,δημοτικά τραγούδια και δημοτικούς χορούς παρουσίασαν την οργανωμένη δουλειά τους στο κοινό.
Παράλληλα 70 διαφάνειες που προβλήθηκαν κατά την διάρκεια της εκδήλωσης μετέφεραν τους θεατές πίσω στο χρόνο, στα χρόνια των αγώνων για ελευθερία.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο προϊστάμενος του Ιερού Ναού πατήρ Βαρβαρέλης Ευστάθιος, ο βουλευτής Μαγνησίας κ. Λιούπης Αθανάσιος ( του οποίου η εγγονή συμμετείχε στο πρόγραμμα), ο Δήμαρχος Αλμυρού κ. Χατζηκυριάκος Ευάγγελος, η πρόεδρος της Φιλαρχαίου Εταιρείας κ. Κοντογεωργάκη Χρυσούλα , μέλη της Φιλαρχαίου Εταιρείας, η κ. Ράππου Ζωή, φίλοι και συγγενείς των μαθητών.
Στην αρχή της εκδήλωσης ο διευθυντής του σχολείου, κ. Μπασιάκος Γεώργιος, καλωσόρισε τους επισκέπτες και τόνισε την σημασία της ιστορίας και της μνήμης της .
Ακολούθησαν χαιρετισμοί από τον κ. Λιούπη και την κ. Κοντογεωργάκη .
Με την ομιλία της η κ. Κρίκη Ευαγγελία παρουσίασε τη δομή του προγράμματος, έκανε σαφές την αναγκαιότητα της διδαχής της τοπικής ιστορίας και τόνισε την προσφορά της Φιλαρχαίου Εταιρείας στη γνώση και διάδοσή της.
Στο τέλος της εκδήλωσης δόθηκαν αναμνηστικά στους μαθητές από τον κ. Χατζηκυριάκο Ε. και τον κ. Λιούπη Α. οι οποίοι συνεχάρησαν τον διευθυντή , τους μαθητές και τις εκπαιδευτικούς για την εργασία τους.
Αναμνηστικά δόθηκαν από τους μαθητές και σε όσους συμμετείχαν στο πρόγραμμα: στον πατέρα Βαρβαρέλη Ευστάθιο, στην πρόεδρο της Φιλαρχαίου Εταιρείας κ. Κοντογεωργάκη Χρυσούλα και στην φιλόλογο κ. Ούτα Μαρία. Εστάλησαν αναμνηστικά στον Ηγούμενο Ι.Μ.Άνω Ξενιάς γέροντα Νεκτάριο και στον συγγραφέα, παιδαγωγό και Πάρεδρο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Κοντονάτσιο Βίκτωρα.
Η όμορφη εκδήλωση έκλεισε με κέρασμα προς όλους του παρευρισκόμενους και τους μαθητές.
Το απόγευμα της Δευτέρας 6 Ιουνίου 2022 η αίθουσα εκδηλώσεων του 3ου Δημοτικού σχολείου Αλμυρού «πλημμύρισε» από γνωστές μελωδίες και τραγούδια του μεγάλου μουσικοσυνθέτη Μίκη Θεοδωράκη.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ και Ε΄ τάξης του σχολείου ,με την καθοδήγηση της μουσικού Έφης Χατζή, παρουσίασαν στους γονείς τους τη ζωή και το έργο του αξέχαστου Μίκη Θεοδωράκη, μέσα από τραγούδια και θεατρικό έργο που επιμελήθηκε η μουσικός. Μαθητές της ΣΤ΄ τάξης συνόδευσαν τα τραγούδια παίζοντας μεταλλόφωνα και κιθάρα.
Οι μαθητές της Ε΄ τάξης χόρεψαν το πρώτο τραγούδι -σύνθεση του μουσικού « το καραβάκι» .
Στην εκδήλωση συμμετείχαν οι καθηγητές του Δημοτικού Ωδείου Αλμυρού, Νάνση Χατζή (κοντραμπάσο) και Εμμανουήλ Μελετιάδης (βιολί),καθώς επίσης και ο Θάνος Κυρίδης (κρουστά), μέλος της Φιλαρμονικής Δ. Λάρισας. Η παρουσία των μουσικών δημιούργησε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ένα κλίμα ενθουσιασμού.
Η όμορφη εκδήλωση έκλεισε με τον χορό «Ζορμπάς», που χόρεψαν όλοι οι μαθητές με την καθοδήγηση της γυμνάστριας Σταυρούλας Πασχαλούδη.
Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Συντονιστής Εκπαίδευσης κ. Δημοσθένης Χατζηλέλεκας που συγχάρηκε τους μαθητές.
Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί της δράσης Κορδέλα Μαρία, Ντουμανάκου Μαρία, Πασχαλούδη Σταυρούλα και Έφη Χατζή συγχαίρουν όλα τα παιδιά για την προσπάθεια που κατέβαλαν. Ακόμη εκφράζουν ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Διευθυντή και σε όλους τους συναδέλφους του σχολείου που βοήθησαν στην εκδήλωση αυτή.
Τη χρονιά που πέρασε αξιοποιήσαμε τον χρόνο που μας δόθηκε από το ωρολόγιο πρόγραμμα για τα ‘’εργαστήρια δεξιοτήτων’’ για να ‘’καινοτομήσουμε’’!
Ίσως δεν μπορεί να χαρακτηριστεί καινοτόμα η ενασχόλησή μας με τον σχολικό κήπο, μιας κι αυτός έχει συνεχή λειτουργία εδώ και 12 χρόνια στο σχολείο μας, όμως αυτή η δραστηριότητα μας απασχόλησε περισσότερο και ήταν η πλέον αποδοτική σε μορφωτικούς αλλά και κυριολεκτικούς καρπούς.
Ξεκινήσαμε στα τέλη Σεπτέμβρη με καθαρισμό του χώρου, σκάψιμο και δημιουργία παρτεριών, που τη φροντίδα του καθενός ανέλαβε μια ομάδα παιδιών.
Στη συνέχεια φυτέψαμε σπόρους από παλιές ‘’ντόπιες’’ ποικιλίες σπόρων, παντζάρι, μαρούλια, σέσκουλο (παζί το λέμε εδώ), ένα είδος μπρόκολου(λαχανίδα), κρεμμύδι και αργότερα (αρχές Νοέμβρη) κουκιά! Βεβαίως περιποιηθήκαμε και τα βότανα (δυόσμος, μελισσόχορτο και ρίγανη), καθώς και τις φραουλιές που είναι πολυετή φυτά με μόνιμη πλέον θέση στο ‘’κηπάκι’’.
Τα φυτά μας φυτρώνουν κι αρχίζουν να μεγαλώνουν. Παρακολουθούμε την ανάπτυξή τους. Στις τακτικές επισκέψεις μας φροντίζουμε να έχουν πάντα αρκετή υγρασία και καθαρίζουμε το χώρο από ζιζάνια. Καταγράφουμε τη θερμοκρασία του αέρα αλλά και του εδάφους, κρατάμε ημερολόγιο εργασιών και προβλημάτων της καλλιέργειας.
Κάποια φυτά μεγαλώνουν και γνωρίζουμε τα μέρη τους (φύλλα, βλαστός, ρίζα, άνθη), ιδιαίτερα αυτά που πρόκειται σύντομα να συλλέξουμε για το γεύμα που οργανώνουμε στην αίθουσα της τάξης μας σε συνδυασμό με τη δράση σχετικά με τη διατροφή . Έχουμε ήδη μιλήσει αρκετά για τη διατροφική αξία των λαχανικών και ήρθε η ώρα να το δοκιμάσουμε στο ‘’τραπέζι’’ μας. Κάποια λαχανικά που υπάρχουν σε σημαντική ποσότητα θα τα πάρουμε στο σπίτι μας!
Ο ενθουσιασμός από το να έχεις παρασκευάσει ο ίδιος τουλάχιστο ένα μέρος της τροφής σου είναι μάλλον προφανής και μεταδοτικός! Ακόμη περισσότερο όταν το γεύμα μας συμπίπτει με την αποκριάτικη γιορτούλα μας!
Αν νομίσατε ότι κάπου εδώ τελειώνει η δράση μας με το ‘’κηπάκι’’ κάνετε λάθος. Ο σχολικός μας κήπος είναι εδώ όλες τις εποχές και πάντα έχει να μας προσφέρει γνώσεις, εμπειρίες, ερωτήματα αλλά και γεύσεις και καρπούς, όπως οι φράουλες που θα φάμε προς το τέλος του Μάη!
Σχετικά με τη βιοποικιλότητα και χωρίς να το έχουμε σχεδιάσει εξ αρχής προέκυψε η ιδέα να φυτέψουμε σπόρους καλοκαιριάτικων λαχανικών (ο δάσκαλος μετέχει στην οργάνωση για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας Σιτώ) και να τα καλλιεργήσουμε στο σπίτι του ο καθένας ή ακόμη και να τα πουλήσουμε….. Όχι για να ‘’πλουτίσουμε’’ βέβαια αλλά για να προσφέρουμε τα όποια έσοδα στο κοινωνικό παντοπωλείο της ενορίας μας !
Η επόμενη δράση μας υπήρξε πιο θεωρητική και σχετίστηκε με την ύλη του αντίστοιχου μαθήματος της Γλώσσας. Είμαι παιδί και έχω δικαίωμα να….
Μάθαμε περισσότερα για τα δικαιώματα των παιδιών και ευαισθητοποιηθήκαμε κυρίως μ’ εκείνα που καταπατούνται κατάφορα στις μέρες μας. Παιδάκια πρόσφυγες, παιδιά ‘’ενός κατώτερου θεού’’ που πρέπει από πολύ νωρίς να δουλέψουν, που δεν μπορούνε να πάνε στο σχολείο, που αναγκάζονται να αποχωριστούν από τους γονείς τους, παιδιά που πεινάνε, διψάνε και που η ζωή τους κινδυνεύει! Οι μαθητές μου έφτιαξαν τα δικά τους κείμενα για τα δικαιώματα των παιδιών και κάποιοι ‘’καλλιτέχνες’’ μικρές αφίσες σχετικές μ’ αυτά!
Η 4η στη σειρά δράση μας για τη χρονιά που πέρασε ήταν ο πειραματισμός σε σχέση με την αντίστοιχη ενότητα του μαθήματος της Μελέτης περιβάλλοντος, αλλά επιπλέον με πειράματα σχετικά με τις ιδιότητες του ήχου. Όπως σχεδιάσαμε, έτσι και πραγματοποιήσαμε τα πειράματά μας, με αρκετή περιέργεια, αναζήτηση του αποτελέσματος, ερωτηματικά και απαντήσεις, ακόμη και αρκετή διασκέδαση, ιδίως με το ‘’τηλέφωνο μας’’ που μάλλον σπασμένο ήτανε και δεν λειτουργούσε πάντα! Το μόνο που δεν καταφέραμε ήταν να κάνουμε το ρύζι που απλώσαμε σε σελοφάν να ‘’χορέψει’’! Τι κρίμα!
Είναι και η δραστηριότητα χωρίς φωτογραφίες μιας και ο βασικός φωτογράφος ήταν και ο βασικός πειραματιστής! Κλείνουμε ωστόσο την παρουσίαση των δράσεών μας στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων με μια ‘’βράβευση’’ των μαθητών που ξεχώρισαν για την προσπάθειά τους στη μαθησιακή πλευρά των δράσεων, στη συνεργατικότητα και στην προσπάθεια μείωσης των εντάσεων και της φασαρίας στη διάρκεια όλων των προσπαθειών μας!
Εφαρμογή των κανόνων στη σχολική τάξη
Οι μαθητές και μαθήτριές μας με τη βοήθεια των δασκάλων τους, από την αρχή του σχολικού έτους, έχουν συζητήσει και έχουν θέσει τους κανόνες που πρέπει να εφαρμόζονται από όλους στην τάξη και στο σχολείο. Όλοι προσπαθούν να τηρήσουν την υπόσχεσή τους καθημερινά.
Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας που ανέλαβαν οι εκπαιδευτικοί Γεώργιος Καλαντζής, Βαΐα Λιακοπούλου, Σοφία Σκλαβούνου και Παναγιώτα Τζιοβάρα πραγματοποιήθηκαν δράσεις με θέμα την «Εφαρμογή των κανόνων στη σχολική τάξη».
Την Πέμπτη 12/5/2022 υλοποιήθηκε μία παρουσίαση με στόχο τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών και την ενίσχυση της επικοινωνίας και της συνεργασίας τους για την τήρηση των κανόνων. Οι μαθητές των Α΄(τμήματα Α1, Α2) και Β΄ τάξεων παρακολούθησαν με πολλή προσοχή την ψυχολόγο του σχολείου μας κ. Κανέλλη Άννα και την κοινωνική λειτουργό κ. Γρίβα Συνοδή. Μέσα από παιχνίδια και τραγούδια οι μικροί μας μαθητές έμαθαν πώς να καλλιεργούν δεξιότητες για την τήρηση και εφαρμογή των κανόνων στο σχολικό περιβάλλον.
Για την ενίσχυση της εφαρμογής των κανόνων δημιουργήθηκε το «κουτί της σκέψης». Οι μαθητές είχαν ήδη ενημερωθεί για το κουτί που υπάρχει σε κοινόχρηστο χώρο του σχολείου και είχαν τη δυνατότητα να καταθέτουν γραπτά και ανώνυμα τις σκέψεις και τα προβλήματα που προκύπτουν στο σχολείο, ώστε να υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση των εκπαιδευτικών και διευθέτηση των ζητημάτων που προκύπτουν.
Την Τετάρτη, 18 Μαΐου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων και στο πλαίσιο του προγράμματος << 1821 - Ο ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΟΥ ΑΛΜΥΡΟΥ>> , το σχολείο μας είχε την τιμή να φιλοξενήσει την πρόεδρο της Φιλαρχαίου Εταιρείας Αλμυρού, κ. Κοντογεωργάκη Χρυσούλα. Η κ. Κοντογεωργάκη μίλησε στους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης για την ιστορία και την προσφορά της Φιλαρχαίου Εταιρείας στον τόπο μας. Έτσι οι μαθητές έμαθαν πως το Αρχαιολογικό Μουσείο Αλμυρού είναι έργο της Φιλαρχαίου Εταιρείας.
Μέσα από την παρουσίαση της κ. Κοντογεωργάκη , τη συζήτηση που ακολούθησε και τα φύλλα εργασίας, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με σημαντικά γεγονότα και προσωπικότητες του Αλμυρού, που συνέβαλαν στην καταγραφή, διατήρηση και διάδοση της ιστορίας του τόπου μας.
Στο τέλος κ. Κοντογεωργάκη προσέφερε στο σχολείο μας και στους εκπ/κούς βιβλία σχετικά με την ιστορία του τόπου μας.
Ευχαριστούμε θερμά την Φιλάρχαιο Εταιρεία και ειδικά την κ. Κοντογεργάκη Χρυσούλα για την αποδοχή της πρόσκλησής μας και την τόσο ενδιαφέρουσα παρουσίαση.
Η υπεύθυνη εκπ/κός: Κρίκη Ευαγγελία
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος φιλαναγνωσίας πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας μια μικρή γιορτή αφιερωμένη στο παιδικό βιβλίο. Επίσημη «διαδικτυακή» καλεσμένη ήταν η κυρία Ελένη Πριοβόλου, συγγραφέας παιδικών βιβλίων και δημιουργός του βιβλίου «Ο Τρυφεράκανθος», με το οποίο ασχολήθηκαν οι μαθητές των μικρότερων τάξεων του σχολείου μας.
Στα πλαίσια της γιορτής οι μαθητές μίλησαν για την αξία των βιβλίων, μαθητές της Ε τάξης δραματοποίησαν αποσπάσματα από το βιβλίο «Ο μικρός Πρίγκιπας» ενώ μαθητές της Γ τάξης παρουσίασαν κείμενα και ποιήματα που εμπνεύστηκαν διαβάζοντας την ιστορία του Τρυφεράκανθου.
Στο τέλος της γιορτής συνδεθήκαμε διαδικτυακά με την κυρία Πριοβόλου ή οποία μίλησε στα παιδιά για το βιβλίο της, πώς το εμπνεύστηκε και τους αποκάλυψε ποιος είναι τελικά ο Τρυφεράκανθος! Φυσικά απάντησε με πολύ χαρά σε πολλές ερωτήσεις των μικρών μαθητών.
Η γιορτή σήμανε και το τέλος του διαγωνισμού φιλαναγνωσίας στον οποίο συμμετείχαν σχεδόν όλα τα παιδιά του σχολείου μας και ανακοινώθηκαν και οι νικητές οι οποίοι αναμένουν με αγωνία τα δωράκια τους….
Στα πλαίσια του προγράμματος « 1821 – Ο ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΟΥ ΑΛΜΥΡΟΥ»,
οι μαθητές της Α΄και Β΄τάξης του σχολείου παρακολούθησαν την παρουσίαση για την ανέγερση του πρώτου ναού στον Αλμυρό στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, του Αγίου Νικολάου . Οι μικροί μαθητές μέσα από την αφήγηση άκουσαν και έμαθαν την ιστορία του Αγίου Νικολάου, που χτίστηκε σύμφωνα με την παράδοση σε 40 ημέρες. Παράλληλα με τη βοήθεια του powerpointκαι την παρουσίαση εικόνων, από τα πρώτα σχέδια του ναού μέχρι την καταστροφή του από τον σεισμό, γνώρισαν την ιστορία του Αγίου Νικολάου στο πέρασμα των χρόνων.
Οι μικροί μας φίλοι έδειξαν ενδιαφέρον για το θέμα και ζωγράφισαν τον παλαιό ναό βασισμένοι στη φαντασία τους και όσα είδαν και άκουσαν. Τα έργα τους αξιολογήθηκαν από τους μαθητές του ΣΤ1 που εκπονούν το πρόγραμμα . Βραβεύτηκε το καλύτερο έργο από κάθε τμήμα. ( Τα έργα όλων των μαθητών θα αναρτηθούν στη τελική εκδήλωση)
Α1΄: Κοντογεωργάκης Χρήστος
Α2΄: Μπουντούκα Μυρτώ
Β΄: Ιάσονας Ραχιώτης
Η εκπ/κός του ΣΤ1 Κρίκη Ευαγγελία.
Δράση του 1ου άξονα αξιολόγησης σχολικής μονάδας
Συντονίστρια : Μαρία Κορδέλα
Στα πλαίσια της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε διαγωνισμός φιλαναγνωσίας . Ο διαγωνισμός αφορούσε όλους τους μαθητές του σχολείου.
Η δράση κίνησε το ενδιαφέρον των περισσότερων μαθητών του σχολείου και η συμμετοχή τους σε όλη την προσπάθεια ήταν πολύ εντυπωσιακή.
Στόχος της δράσης ήταν η βελτίωση και ανάπτυξη των ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών με τη χρήση συνεργατικών τεχνικών.
Το eTwinning είναι μια διαδικτυακή κοινότητα σχολείων της Ευρώπης. Υποστηρίζει την «αδελφοποίηση» των σχολείων μέσω του διαδικτύου.
Το τμήμα Ε1 του σχολείου μας, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την δασκάλα του τμήματος Παναγιώτα Τζιοβάρα, συμμετείχε στο εθνικό πρόγραμμα eTwinning «Θέλεις να γίνουμε φίλοι;» διάρκειας 5 μηνών, από τον Νοέμβριο 2021 έως τον Μάρτιο 2022. Με πολλή όρεξη οι μαθητές μας συνεργάστηκαν και δημιούργησαν μια γέφυρα επικοινωνίας με τους μαθητές του 11ου Δημ. Σχολείου Δράμας, του 1ου Δημ. Σχολείου Ευόσμου, του 1ου, 2ου, 3ου και του 16ου Δημ. Σχολείου Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης.
Αρχικά, τα παιδιά για να γνωριστούν, παρουσίασαν τον εαυτό τους σε έναν ομαδοσυνεργατικό ψηφιακό πίνακα ανακοινώσεων. Στη συνέχεια στον ίδιο πίνακα έψαξαν με ποιους από τους συμμαθητές τους έχουν κοινά ενδιαφέροντα και ξεκίνησαν την επικοινωνία. Έπειτα, αντάλλαξαν ευχές και κάρτες για τα Χριστούγεννα, μιας και το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε εκείνη την περίοδο. Τέλος, κλήθηκαν να δημιουργήσουν συνεργατικά προϊόντα με θέμα τη φιλία και τα παρουσίασαν στα υπόλοιπα σχολεία. Μερικά από τα συνεργατικά προϊόντα που παρήχθησαν ήταν κολλάζ, κάρτες, ποιήματα, συννεφόλεξα και κοινές παρουσιάσεις διαφανειών.
Η βασική έγνοια ήταν να δημιουργηθούν συναισθηματικοί χώροι στην καθημερινότητα του σχολείου, που ενθαρρύνουν την ηθική της φιλίας, της αλληλεγγύης και της φροντίδας για τον άλλο, μέσω της επικοινωνίας μεταξύ των σχολείων.
Την Τετάρτη 13 Απριλίου 2022 πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου με θέμα: "Διαφοροποιημένη Διδασκαλία".
Επιμορφωτές:
Μπότσογλου Καφένια: Καθηγήτρια ΠΤΕΑ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Γκόρια Σοφία: Ε.ΔΙ.Π στο ΠΤΕΑ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Την Πέμπτη 24 Μαρτίου 2022 πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου με θέμα: " Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τον Νόμο 4823/2021 (ΦΕΚ 136) - Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις". Εισηγητής: Μπασιάκος Γεώργιος (Δ/ντής του σχολείου).
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.
Με αφορμή την ημέρα αυτή οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων όλων των τάξεων υλοποίησαν δράσεις-συζητήσεις εκδηλώσεις (π.χ. βιβλιοπαρουσιάσεις, προβολές ταινιών, εικαστικά εργαστήρια, διαδραστικές ομιλίες, κ.α.) από την Πέμπτη 3 Μαρτίου έως και την Τετάρτη 9 Μαρτίου 2022, με στόχο την ευαισθητοποίηση σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού.
Επίσης, με αφορμή την παραπάνω Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο, αλλά και την υλοποίηση σχεδίου δράσης για τις σχέσεις μεταξύ των μαθητριών/τών στο σχολείο στα πλαίσια της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, ο Δ/ντής του σχολείου Μπασιάκος Γεώργιος σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς που υλοποιούν τη δράση (Καμόσου Σοφία, Κούργια Έλλη, Χατζηκυριάκου Ευτυχία και Ψωμαδοπούλου Ζωή) την εβδομάδα από 3 έως 9 Μαρτίου 2022 ενημέρωσαν τους μαθητές, διάβασαν σχετικά βιβλία, παρακολούθησαν ταινίες μικρού μήκους, συζήτησαν μαζί τους,απάντησαν σε ερωτήσεις - απορίες για το φαινόμενο του εκφοβισμού στο σχολείο, ενώ ακούστηκαν και οι προσωπικές εμπειρίες των παιδιών.
Οι παρουσιάσεις έγιναν ανά Τάξη και ηλικιακή ομάδα. Συγκεκριμένα:
Τάξεις Α-Β: Στις μικρές τάξεις διαβάστηκαν μικρές ιστορίες όπως "Η Μόνα η Χελώνα σε καινούριο σχολείο", "Τα μπαλόνια της Φιλίας" και έγινε προβολή βίντεο με τίτλο "Τα χέρια δε χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε".
Τάξεις Γ-Δ:Προβολή ταινίας μικρού μήκους "Τα μπλε γυαλιά"
Τάξεις Ε-ΣΤ: Προβολή ταινίας μικρού μήκους "Οι τελευταίες 5 ημέρες"
Οι μαθήτριες / τές των τάξεων Γ-ΣΤ αποτύπωσαν σε χαρτί τις σκέψεις τους και ζωγράφισαν με θέμα:"τι είναι για αυτές/αυτούς η Σχολική Βία".
Μέσα από τη συζήτηση έγινε αναφορά:
1) στα χαρακτηριστικά της Βίας στο Σχολείο, όπως η στοχευμένη -επαναλαμβανόμενη επιθετική ενέργεια και η ανισορροπία εξουσίας-δύναμης.
2) στους εμπλεκόμενους (μαθητής θύμα, μαθητής θύτης, θεατές-μάρτυρες, εκπαιδευτικοί, γονείς/κηδεμόνες)
3) στις μορφές εκφοβισμού (λεκτικός, σωματικός, κοινωνικός, ηλεκτρονικός).
Οι ενημερώσεις έκλεισαν με ένα σύνθημα: ΜΙΛΑ...
Τονίστηκε πόσο σημαντικό είναι να ανοίγουν στόματα, αλλά και πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των Παρατηρητών οι οποίοι θα πρέπει να μιλάνε και να μη φοβούνται, να μιλάνε για να μη γίνονται συνένοχοι σε παραβατικές συμπεριφορές.
Η εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης Χατζηκυριάκου Ετυχία με τους μαθητές της παροσίασαν το θεατρκό "Ο μεγάλος νικητής", μια ιστορία που προάγει την αγάπη, τη φιλία, τη συνεργασία, την αποδοχή της διαφορερτικότητας.
Ευχαριστούμε τα παιδιά μας για τη συνεργασία τους...
Στο πλαίσιο του προγράμματος << Ο Αλμυρός το 1821 >> , μετά από πρόσκληση, το σχολείο μας επισκέφτηκε ο εφημέριος του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Αλμυρού, πατέρας Ευστάθιος Βαρβαρέλης. Παρουσίασε στους μαθητές του ΣΤ1 την ιστορία της ανέγερσης του ναού στα χρόνια της τουρκοκρατίας, τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι σκλαβωμένοι Αλμυριώτες μέχρι την ολοκλήρωση της προσπάθειάς τους, την ιστορία του ναού στην πορεία του χρόνου ως τον καταστροφικό σεισμό του1980 και την ανέγερση του νέου λαμπρού ναού.
Η εξιστόρηση του ιερέα συνοδευόταν από την παρουσίαση powerpointμε χαρακτηριστικές φωτογραφίες, που είχε ετοιμαστεί από την δασκάλα της τάξης και υπεύθυνη του προγράμματος κ. Κρίκη Ευαγγελία.
Πηγή πληροφορίων αποτέλεσε το βιβλίο <<Το χρονικό του Ιερού Ναού του Αγίου Νικολάου του Αλμυρού>> του κ. Βικτ. Κοντονάτσιου.