Δράση του 1ου άξονα αξιολόγησης σχολικής μονάδας
Συντονίστρια : Μαρία Κορδέλα
Στα πλαίσια της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε διαγωνισμός φιλαναγνωσίας . Ο διαγωνισμός αφορούσε όλους τους μαθητές του σχολείου.
Η δράση κίνησε το ενδιαφέρον των περισσότερων μαθητών του σχολείου και η συμμετοχή τους σε όλη την προσπάθεια ήταν πολύ εντυπωσιακή.
Στόχος της δράσης ήταν η βελτίωση και ανάπτυξη των ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών με τη χρήση συνεργατικών τεχνικών.
Το eTwinning είναι μια διαδικτυακή κοινότητα σχολείων της Ευρώπης. Υποστηρίζει την «αδελφοποίηση» των σχολείων μέσω του διαδικτύου.
Το τμήμα Ε1 του σχολείου μας, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την δασκάλα του τμήματος Παναγιώτα Τζιοβάρα, συμμετείχε στο εθνικό πρόγραμμα eTwinning «Θέλεις να γίνουμε φίλοι;» διάρκειας 5 μηνών, από τον Νοέμβριο 2021 έως τον Μάρτιο 2022. Με πολλή όρεξη οι μαθητές μας συνεργάστηκαν και δημιούργησαν μια γέφυρα επικοινωνίας με τους μαθητές του 11ου Δημ. Σχολείου Δράμας, του 1ου Δημ. Σχολείου Ευόσμου, του 1ου, 2ου, 3ου και του 16ου Δημ. Σχολείου Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης.
Αρχικά, τα παιδιά για να γνωριστούν, παρουσίασαν τον εαυτό τους σε έναν ομαδοσυνεργατικό ψηφιακό πίνακα ανακοινώσεων. Στη συνέχεια στον ίδιο πίνακα έψαξαν με ποιους από τους συμμαθητές τους έχουν κοινά ενδιαφέροντα και ξεκίνησαν την επικοινωνία. Έπειτα, αντάλλαξαν ευχές και κάρτες για τα Χριστούγεννα, μιας και το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε εκείνη την περίοδο. Τέλος, κλήθηκαν να δημιουργήσουν συνεργατικά προϊόντα με θέμα τη φιλία και τα παρουσίασαν στα υπόλοιπα σχολεία. Μερικά από τα συνεργατικά προϊόντα που παρήχθησαν ήταν κολλάζ, κάρτες, ποιήματα, συννεφόλεξα και κοινές παρουσιάσεις διαφανειών.
Η βασική έγνοια ήταν να δημιουργηθούν συναισθηματικοί χώροι στην καθημερινότητα του σχολείου, που ενθαρρύνουν την ηθική της φιλίας, της αλληλεγγύης και της φροντίδας για τον άλλο, μέσω της επικοινωνίας μεταξύ των σχολείων.
Την Τετάρτη 13 Απριλίου 2022 πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου με θέμα: "Διαφοροποιημένη Διδασκαλία".
Επιμορφωτές:
Μπότσογλου Καφένια: Καθηγήτρια ΠΤΕΑ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Γκόρια Σοφία: Ε.ΔΙ.Π στο ΠΤΕΑ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Την Πέμπτη 24 Μαρτίου 2022 πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου με θέμα: " Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τον Νόμο 4823/2021 (ΦΕΚ 136) - Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις". Εισηγητής: Μπασιάκος Γεώργιος (Δ/ντής του σχολείου).
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.
Με αφορμή την ημέρα αυτή οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων όλων των τάξεων υλοποίησαν δράσεις-συζητήσεις εκδηλώσεις (π.χ. βιβλιοπαρουσιάσεις, προβολές ταινιών, εικαστικά εργαστήρια, διαδραστικές ομιλίες, κ.α.) από την Πέμπτη 3 Μαρτίου έως και την Τετάρτη 9 Μαρτίου 2022, με στόχο την ευαισθητοποίηση σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού.
Επίσης, με αφορμή την παραπάνω Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο, αλλά και την υλοποίηση σχεδίου δράσης για τις σχέσεις μεταξύ των μαθητριών/τών στο σχολείο στα πλαίσια της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, ο Δ/ντής του σχολείου Μπασιάκος Γεώργιος σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς που υλοποιούν τη δράση (Καμόσου Σοφία, Κούργια Έλλη, Χατζηκυριάκου Ευτυχία και Ψωμαδοπούλου Ζωή) την εβδομάδα από 3 έως 9 Μαρτίου 2022 ενημέρωσαν τους μαθητές, διάβασαν σχετικά βιβλία, παρακολούθησαν ταινίες μικρού μήκους, συζήτησαν μαζί τους,απάντησαν σε ερωτήσεις - απορίες για το φαινόμενο του εκφοβισμού στο σχολείο, ενώ ακούστηκαν και οι προσωπικές εμπειρίες των παιδιών.
Οι παρουσιάσεις έγιναν ανά Τάξη και ηλικιακή ομάδα. Συγκεκριμένα:
Τάξεις Α-Β: Στις μικρές τάξεις διαβάστηκαν μικρές ιστορίες όπως "Η Μόνα η Χελώνα σε καινούριο σχολείο", "Τα μπαλόνια της Φιλίας" και έγινε προβολή βίντεο με τίτλο "Τα χέρια δε χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε".
Τάξεις Γ-Δ:Προβολή ταινίας μικρού μήκους "Τα μπλε γυαλιά"
Τάξεις Ε-ΣΤ: Προβολή ταινίας μικρού μήκους "Οι τελευταίες 5 ημέρες"
Οι μαθήτριες / τές των τάξεων Γ-ΣΤ αποτύπωσαν σε χαρτί τις σκέψεις τους και ζωγράφισαν με θέμα:"τι είναι για αυτές/αυτούς η Σχολική Βία".
Μέσα από τη συζήτηση έγινε αναφορά:
1) στα χαρακτηριστικά της Βίας στο Σχολείο, όπως η στοχευμένη -επαναλαμβανόμενη επιθετική ενέργεια και η ανισορροπία εξουσίας-δύναμης.
2) στους εμπλεκόμενους (μαθητής θύμα, μαθητής θύτης, θεατές-μάρτυρες, εκπαιδευτικοί, γονείς/κηδεμόνες)
3) στις μορφές εκφοβισμού (λεκτικός, σωματικός, κοινωνικός, ηλεκτρονικός).
Οι ενημερώσεις έκλεισαν με ένα σύνθημα: ΜΙΛΑ...
Τονίστηκε πόσο σημαντικό είναι να ανοίγουν στόματα, αλλά και πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των Παρατηρητών οι οποίοι θα πρέπει να μιλάνε και να μη φοβούνται, να μιλάνε για να μη γίνονται συνένοχοι σε παραβατικές συμπεριφορές.
Η εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης Χατζηκυριάκου Ετυχία με τους μαθητές της παροσίασαν το θεατρκό "Ο μεγάλος νικητής", μια ιστορία που προάγει την αγάπη, τη φιλία, τη συνεργασία, την αποδοχή της διαφορερτικότητας.
Ευχαριστούμε τα παιδιά μας για τη συνεργασία τους...
Στο πλαίσιο του προγράμματος << Ο Αλμυρός το 1821 >> , μετά από πρόσκληση, το σχολείο μας επισκέφτηκε ο εφημέριος του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Αλμυρού, πατέρας Ευστάθιος Βαρβαρέλης. Παρουσίασε στους μαθητές του ΣΤ1 την ιστορία της ανέγερσης του ναού στα χρόνια της τουρκοκρατίας, τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι σκλαβωμένοι Αλμυριώτες μέχρι την ολοκλήρωση της προσπάθειάς τους, την ιστορία του ναού στην πορεία του χρόνου ως τον καταστροφικό σεισμό του1980 και την ανέγερση του νέου λαμπρού ναού.
Η εξιστόρηση του ιερέα συνοδευόταν από την παρουσίαση powerpointμε χαρακτηριστικές φωτογραφίες, που είχε ετοιμαστεί από την δασκάλα της τάξης και υπεύθυνη του προγράμματος κ. Κρίκη Ευαγγελία.
Πηγή πληροφορίων αποτέλεσε το βιβλίο <<Το χρονικό του Ιερού Ναού του Αγίου Νικολάου του Αλμυρού>> του κ. Βικτ. Κοντονάτσιου.
ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙ-Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΝΙΚΗΤΗΣ- για τη γνωστική, κινητική, συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών του ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΝΤΑΞΗΣ.
ΔΡΑΣΕΙΣ
Προτρέπουμε τα παιδιά να βρουν συναισθήματα που αναδεικνύουν την αξία της φιλίας και γράφουμε σε χαρτόνι τη ρήση « ο καλός ο φίλος στην ανάγκη φαίνεται» Οργανώνουμε και εμπλουτίζουμε τον τοίχο της φιλίας στην αίθουσα του Τ.Ε. Κολλάμε ρητά και αποφθέγματα για τη φιλία. Φτιάχνουμε τον κατάλογο του καλού φίλου.
Μέσα από διαδικασίες φιλαναγνωσίας, βιωματισμού, συνεργατικές, θεατρικού παιχνιδιού κ.α. τα παιδιά του Τ.Ε. διαπραγματεύτηκαν έννοιες όπως η διαφορετικότητα, η προσωπική προσπάθεια, η ενσυναίσθηση, η αποδοχή και η φιλία.
Στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος, στην ενότητα «Η συνοικία μου» και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο «Η εκκλησία της συνοικίας μου», οι μαθητές της Β’ τάξης και η δασκάλα τους Μαρία Λιλή επισκέφτηκαν, στις 2 Δεκεμβρίου 2021, τον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου.
Τα παιδιά περιηγήθηκαν στους χώρους της εκκλησίας και παρατήρησαν τις αγιογραφίες. Με χαρά και ενδιαφέρον άκουσαν τον εφημέριο του ναού, πατέρα Ευστάθιο Βαρβαρέλη, να τους περιγράφει τον βίο του Αγίου Νικολάου, να τους εξηγεί τον συμβολισμό και τη λειτουργικότητα των μερών ενός ιερού ναού, τη χρήση και τη σημασία των ιερών σκευών, καθώς και την πνευματική προσφορά της τοπικής εκκλησίας στην κοινότητα.
Τέλος, οι μαθητές χάρηκαν το ζεστό χειμωνιάτικο πρωινό, παίζοντας αρχικά στον περίβολο του ναού και στη συνέχεια στο ανοιχτό Δημοτικό Στάδιο Αλμυρού.
https://www.jewishmuseum.gr/category/psifiakes-ekthesis/
Στα πλαίσια των δράσεων για την καλλιέργεια σχέσεων συνεργασίας μεταξύ των μαθητών έγιναν δύο συναντήσεις με τα τμήματα Γ1, Γ2 (1η ομάδα) και Δ1,Ε1(2η ομάδα) στις 16/12/2021 από τα μέλη της ΕΔΥ του σχολείου μας κ. Κανέλλη Άννα (Ψυχολόγο) και Γρίβα Συνοδή (Κοινωνική Λειτουργό).
Στην αρχή οι συντονίστριες συστήθηκαν στις μαθήτριες και στους μαθητές αναφέροντας την ιδιότητά τους. Στη συνέχεια οι μαθήτριες/τές κλήθηκαν να παρουσιάσουν το ονομά τους με έναν πρωτότυπο τρόπο.
Στην πορεία διαμορφώθηκε το συμβόλαιο της ομάδας με τη συμμετοχή των μαθητών και συμφωνήθηκε η τήρηση των όρων του.
Αργότερα η ομάδα χωρίστηκε σε υποομάδες των δύο ατόμων και συζητήθηκαν μεταξύ των μαθητριών/τών τα εξής ερωτήματα: 1) Τι είναι για μένα η φιλία; 2)Τι κάνω για να είμαι καλός φίλος; Η συγκεκριμένη δράση στόχευε στην εκμάθηση τρόπων ενεργητικής ακρόασης, αποτελεσματικής επικοινωνίας και συνύπαρξης. Μετά τη μεταξύ τους συζήτηση, τα ζευγάρια έφεραν στον κύκλο όσα τους μοιράστηκε το άλλο μέλος της υποομάδας. Στη συνέχεια ζητήθηκε από τα μέλη της ομάδας να σκεφτούν και να μοιραστούν την εμπειρία τους απαντώντας στα εξής ερωτήματα: 1)Πώς νιώθω όταν με ακούνε με απόλυτη προσοχή;2) Πώς νιώθω όταν ακούω χωρίς να μιλάω;
Μετέπειτα με τη συνοδεία μουσικής πραγματοποιήθηκε μια βιωματική άσκηση για αποφόρτιση, ανάπτυξη οπτικοκοινωνικού συντονισμού και αυτογνωσίας, η οποία ονομάζεται "ο καθρέπτης". Με την άσκηση αυτή καλούνται οι μαθήτιες/τές να αντιγράψουν τις κινήσεις του ζεύγους τους , αναλαμβάνοντας ο ένας το ρόλο του καθρέπτη και ο άλλος τον ρόλο του ανθρώπου που καθρεπτίζεται. Μετά γίνεται εναλλαγή των ρόλων και ζητείται από τους συμμετέχοντες να καταθέσουν πως βίωσαν και τους δύο ρόλους, ποιον προτιμούν κ.τ.λ.
Στο τέλος ζητήθηκε από όλα τα μέλη της ομάδας να εκφράσουν με λίγα λόγια την εμπειρία τους κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης δράσης. Κατά την ανατροφοδότηση η συντριπτική πλειοψηφία των μελών των ομάδων εξέφρασε θετική άποψη για τη δράση.
Οι μαθητές της ΣΤ΄τάξης του σχολείου μας παρακολούθησαν την παρουσίαση << Ο Αλμυρός το 1821 - ο αγώνας ως την απελευθέρωσή του τόπου στις 17 Αυγούστου του 1881>> από την φιλόλογο και μέλος της Φιλαρχαίου Εταιρείας κ.Ούτα Μαρία. Η παραστατική και επιστημονικά τεκμηριωμένη παρουσίαση από την κ. Ούτα μαγνήτισε το ενδιαφέρον των μαθητών και το κράτησε αμείωτο καθ΄όλη τη διάρκειά της. Τα παιδιά παρακολούθησαν το 1ο μέρος της ιστορικής αναδρομής, το οποίο στηρίχτηκε τόσο σε powerpointόσο και σε έντυπο υλικό. Η ομιλήτρια φρόντισε για τη συμμετοχή όλων των παιδιών μέσω του διαλόγου ενώ στο τέλος τους δόθηκε ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις ελεύθερης ανάπτυξης. Οι άγνωστες πτυχές της τοπικής ιστορίας ενθουσίασαν τους μαθητές και αποκόμισαν γνώσεις για γεγονότα και πρόσωπα που μέχρι προσφάτως τους ήταν άγνωστα. Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος « 1821 – Ο ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΟΥ ΑΛΜΥΡΟΥ» που γίνετα καθ΄όλη τη διάρκεια του έτους με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κ. Κρίκη Ευαγγελία και σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό κ. Ντουμανάκου Μαρία
Ευχαριστούμε θερμά την Φιλάρχαιο Εταιρεία και ιδιαίτερα την κ. Ούτα Μαρία για την συνεργασία τους και για την άμεση ανταπόκρισή τους στην πρόσκλησή μας.
Την Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2021 με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία οι μαθητές του τμήματος Ε1 με τη δασκάλα τους Παναγιώτα Τζιοβάρα ενημερώθηκαν, συζήτησαν και ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με το θέμα.
Αρχικά, έγινε προβολή τριών ταινιών animation μικρού μήκους που αναφέρονται στην αναπηρία: «Το δώρο», «Guerdas» (χορδές) και «Ταμάρα». Έπειτα έγινε αναφορά στη νοηματική γλώσσα και τα παραολυμπιακά αθλήματα. Οι μαθητές είδαν φωτογραφίες αθλητών των παραολυμπιακών αθλημάτων και ανθρώπων με αναπηρία που δημιουργούν έργα τέχνης με το στόμα ή το πόδι. Τέλος, οι μαθητές δημιούργησαν ομαδικά μία αφίσα.
Ο σκοπός της δράσης ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών, η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και της θετικής στάσης τους απέναντι στο διαφορετικό και κυρίως η κατανόηση του δικαιώματος όλων στην ισότητα.
"Κάθε άνθρωπος είναι φτιαγμένος από τη φύση του να κοιτά ψηλά, να οραματίζεται και να προσπαθεί ν' αγγίξει το όνειρο του. Για να το πετύχει όμως, χρειάζεται φτερά που θα τον βοηθήσουν να φτάσει γρηγορότερα και ευκολότερα. Τα φτερά είναι οι ικανότητες του καθενός. Κάποιοι όμως, έχουν μικρότερα φτερά και νιώθουν διαφορετικοί. Παρ' όλ' αυτά μπορούν κι εκείνοι ν' ανέβουν ψηλά! Απλώς χρειάζονται δίπλα τους κάποιους για να τους μάθουν τον τρόπο ν' ανοίγουν τα φτερά τους και να πετούν όλο και πιο ψηλά. Τα άτομα με ειδικές ανάγκες έχουν τα δικά τους μοναδικά και ιδιαίτερα φτερά. Το πέταγμα τους γίνεται ομορφότερο όταν οι άλλοι τους χαϊδεύουν απαλά τα φτερά και πετούν μαζί τους."
Καθιερώθηκε να γιορτάζεται στις 3 Δεκεμβρίου από το 1992, επειδή εκείνη την ημέρα η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ υιοθέτησε το Πρόγραμμα δράσης για τα ΑμEΑ. Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες δίνει την ευκαιρία στις κυβερνήσεις, στους οργανισμούς και στις κοινωνίες να εστιάσουν την προσοχή τους στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία.
Οι εποχές που οι κοινωνίες απέρριπταν τα άτομα με αναπηρίες και υιοθετούσαν τις πιο απάνθρωπες συμπεριφορές απέναντί τους έχουν βέβαια παρέλθει. Τώρα πλέον έχει γίνει ευρύτατα αποδεκτό από όλους ότι τα άτομα αυτά έχουν ίσα δικαιώματα και ίδιες υποχρεώσεις με όλους τους άλλους και ο βαθμός που διασφαλίζεται αυτή η θεμελιώδης αρχή δείχνει και το πολιτιστικό επίπεδο που βρίσκεται κάθε χώρα. Η αναγνώριση των δικαιωμάτων των ατόμων με ειδικές ανάγκες (ΑμEΑ) είναι αδιαπραγμάτευτο συνταγματικό δικαίωμα κάθε πολιτισμένης κοινωνίας.
Αρχικά, άτομα με ειδικές ανάγκες χαρακτηρίζονται τα άτομα με δυσκολίες μάθησης και προσαρμογής εξαιτίας σωματικών, διανοητικών, ψυχολογικών, συναισθηματικών και κοινωνικών ιδιαιτεροτήτων.
Τα άτομα αυτά έχουν ίσα δικαιώματα με όλους τους ανθρώπους με πρωταρχικό το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, δηλαδή το δικαίωμα να ζήσουν. Δε θα πρέπει να κάνουμε το λάθος να πιστέψουμε ότι οι άνθρωποι αυτοί δε μπορούν να καταφέρουν ότι κι οι υπόλοιποι! Εάν τους δώσουμε την ευκαιρία και το χρόνο, θα μας δείξουν τις ικανότητές τους και θα μας εκπλήξουν με τις επιδόσεις τους! Εξάλλου, εάν κοιτάξουμε το διπλανό μας θα διαπιστώσουμε ότι διαφέρει από εμάς! Άλλοι είναι ψηλοί, άλλοι κοντοί, άλλοι μελαχρινοί κι άλλοι καστανοί, άλλοι είτε στηρίζονται και περπατούν με τα δυο τους πόδια, είτε έχουν για βοήθεια κάποιο μπαστούνι είτε ένα αναπηρικό καροτσάκι.
Εάν σκεφτούμε ότι η κοινωνία μας είναι δημοκρατική κι έχει για πολίτες όλους όσους ζουν σ' αυτήν, έχοντας στο μυαλό μας ότι είμαστε διαφορετικοί, δε θα πρέπει να στερούμε σε κανέναν τη δυνατότητα να μάθει και να συμμετέχει στις δραστηριότητες του σχολείου και της κοινότητάς μας.
Έτσι, όταν θα ακούμε τη λέξη ανάπηρος/αναπηρία ή άτομο με ειδικές ανάγκες δε θα πρέπει να μας ακούγεται παράξενο. Αλλά θα πρέπει να σκεφτόμαστε ότι είναι ένας άνθρωπος με ίσα δικαιώματα, ίσες ευκαιρίες όπως εμείς, το οποίο θα μπορούσε πολύ εύκολα να είναι ο καλύτερος μας φίλος ή ο διπλανός μας στην τάξη. Το άτομο αυτό δε χρειάζεται τον οίκτο μας ή να το λυπόμαστε! Το μόνο που θέλει είναι τα δικαιώματά του, που είναι όμοια με τα δικά μας! Δυστυχώς όμως, τις περισσότερες φορές του τα στερούμε! Είτε κοροϊδεύοντάς το κι αρνούμενοι τη φιλία του είτε στερώντας του το δικαίωμα να κυκλοφορήσει ανάμεσά μας! Ας του φερθούμε όπως φερόμαστε στους φίλους μας και σ' αυτούς που θεωρούμε εμείς όμοιούς μας και αυτός με τη σειρά του θα μας εκτιμήσει κι αγαπήσει! Βρείτε ένα άτομο με κάποιο είδος αναπηρίας, κάντε το φίλο σας και δείτε πόσα πολλά μπορείτε να κερδίσετε..!
Η εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης
Χατζηκυριάκου Ευτυχία
Φέρε και συ τις άδειες μπαταρίες - στήλες ενέργειας στον κάδο ανακύκλωσης του σχολείου μας!
http://1kesy-v-new.thess.sch.gr/?p=94
https://eody.gov.gr/koronoios-covid-19-odigies-psychologikis-ypostirixis-ton-pol
Στον ελεύθερο σου χρόνο, μπορείς να διαβάσεις ωραία βιβλία σαν κι αυτά που σου προτείνουμε εδώ. Θα μάθεις ένα σωρό πράγματα και θα ταξιδέψεις σε τόπους μακρινούς, θα γνωρίσεις ήρωες και θα ψυχαγωγηθείς ευχάριστα. Μην ξεχνάς: Τα βιβλία είναι ανοικτά παράθυρα στον κόσμο. Εμπρός λοιπόν μην διστάζεις καθόλου…..Αν πάλι βαριέσαι μπορείς να μπεις στην ιστοσελίδα του Ε.ΚΕ.ΒΙ (Εθνικό Κέντρο Βιβλίου) και να ακούσεις από ηθοποιούς να σου διαβάζουν μερικά πολύ ωραία βιβλία …. ή να επισκεφθείς δωρεάν e books από διάφορους εκδοτικούς οίκους. Όπως και να έχει ΚΑΛΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ!!!!
Α΄ ΤΑΞΗ
Β΄ ΤΑΞΗ
Γ΄ ΤΑΞΗ
Δ΄ ΤΑΞΗ
Ε΄ και ΣΤ΄ ΤΑΞΕΙΣ
Β. Παιδικό Θέατρο:
Εδώ μπορείς να βρεις πολύ ωραίες παραστάσεις παιδικού θεάτρου. Είσαι έτοιμος; Κάνε ένα κλικ και απόλαυσε σπουδαίους ηθοποιούς, και ωραία έργα. Καλή διασκέδαση!!!
Γ. Εικονική περιήγηση σε ονομαστά και περίφημα ΜΟΥΣΕΙΑ
Ο κόσμος των Μουσείων είναι θαυμαστός. Επισκεπτόμαστε τα Μουσεία για να μάθουμε, να γνωρίσουμε αρχαίους πολιτισμούς, επιτεύγματα του ανθρώπινου πολιτισμού, σπουδαία έργα τέχνης. Εδώ θα βρεις ηλεκτρονικές διευθύνσεις από περίφημα, ονομαστά Μουσεία. Κάνοντας κλικ επάνω τους θα ταξιδέψεις στα Μουσεία, μπορείς να περιηγηθείς στις αίθουσές τους και να θαυμάσεις εξαιρετικά εκθέματα. Είσαι έτοιμος; Το ταξίδι μας ξεκινά….
Δ. Σελίδες από την Μυθολογία και την Ιστορία
Εδώ θα βρεις ωραίες ταινίες κινουμένων σχεδίων αλλά και ντοκιμαντέρ για την Μυθολογία και την ιστορία του τόπου μας. Θα γνωρίσεις πολλούς ένδοξους ήρωες, σπουδαία ιστορικά γεγονότα και μάχες, τις περιπέτειες των Ελλήνων μέσα στο χρόνο. Εμπρός λοιπόν ξεκίνα το ταξίδι σου στο παρελθόν.
Ε. Φυσικές Επιστήμες
Εδώ θα βρεις τα πειράματα που έχει το βιβλίο των Φυσικών Επιστημών της Ε΄ και Στ΄ τάξης. Μπορείς να τα παρακολουθήσεις, να τα μελετήσεις και να τα επαναλάβεις στο σπίτι σου με τη βοήθεια κάποιου ενήλικα!! Κατά τη διάρκεια των πειραμάτων πρέπει να ελέγχεις τις γνώσεις σου προσπαθώντας να βρεις την εξήγηση και να μαντέψεις την παρατήρηση. Είναι πολύ χρήσιμο αλλά και διασκεδαστικό. Εμπρός λοιπόν, μικρέ μας επιστήμονα!!! Καλή επιτυχία στα πειράματά σου!!
Εδώ θα βρεις απαντήσεις σε μερικά ερωτήματα τα οποία για πολλά χρόνια βασάνιζαν τον άνθρωπο. Απλά λόγια αλλά τόσο σοφά!!!
ΣΤ. Παιδικές Ταινίες:
Ζ. Ξένες Γλώσσες : ΑΓΓΛΙΚΑ – ENGLISH:
Ακολουθούν κάποιες ενδιαφέρουσες ιστοσελίδες για όσα παιδιά θα ήθελαν να κρατήσουν την επαφή τους με την ξένη γλώσσα μέσα από online games, τραγούδια, ιστορίες και διασκεδαστικές δραστηριότητες. Επισκεφτείτε:
ΓΑΛΛΙΚΑ – FRANÇAIS:
Σε αυτήν τη σελίδα, θα μπορούσες να θυμηθείς τα Γαλλικά σου με ευχάριστο τρόπο και γιατί όχι, να προσπαθήσεις να εμπλουτίσεις τις γνώσεις σου…
2. Apprendre les couleurs en s’amusant
3. Apprendre les chiffres en s’amusant
4. Les jours de la semaine-οι ημέρες
5. Les saisons de l’année-οι εποχές
6. Les mois de l’année-οι μήνες
7. Apprendre le vocabulaire de la maison-το σπίτι
8. Apprendre les fruits en s’amusant-τα φρούτα
9. Apprendre les légumes en s’amusant-τα λαχανικά
DES MONUMENTS FRANÇAIS
Και τώρα ξεκινά το νοερό ταξίδι σου στη Γαλλία, γνωρίζοντας το Παρίσι, την πόλη-φως ( ville de lumière) με τον Πύργο του Άιφελ (la Tour Eiffel), την Παναγία των Παρισίων (Notre Dame de Paris), το Μουσείο του Λούβρου (le musée du Louvre), την Αψίδα του Θριάμβου (l’Arc de Triomphe), την Ιερή Καρδιά (le Sacré-Coeur)…αλλά και το Πάρκο του Μικρού Πρίγκιπα στην Αλσατία που βρίσκεται στην ανατολική Γαλλία.
Le parc du petit prince en Alsace
Ενα λιοντάρι στο Παρίσι-Un lion à Paris
DES CHANSONS FRANÇAISES
Ώρα για διασκέδαση! Μια μικρή μουσική παρένθεση για σένα…
Les petits poissons dans l’eau
Il était un petit navire-Ηταν ένα μικρό καράβι
Ξέρω ότι αγαπάς ιδιαίτερα τα παρακάτω μοντέρνα τραγούδια! Τραγούδησέ τα με την οικογένειά σου…
On écrit sur les murs -Kids United
L’oiseau et l’enfant-Kids United
Τώρα, δύο παλαιότεροι τραγουδιστές που έζησαν σε διαφορετικές εποχές, αλλά τους ενώνει η καλή μουσική !
Edith Piaf-Non, je ne regrette rien-Όχι δεν μετανιώνω για τίποτα
Η. Εκπαιδευτική Τηλεόραση:
Θ. Φωτόδεντρο:
http://photodentro.edu.gr/aggregator/
Ι. Ψηφιακός Παιδότοπος: https://www.cyberkid.gov.gr/%CF%88%CE%B7%CF%86%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CF%8C%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%82/
Κ. Άνθρωπος και περιβάλλον
Εδώ θα βρεις σπουδαία ντοκιμαντέρ για το Σύμπαν, τον πλανήτη Γη, τις επιπτώσεις στη Φύση από τις δραστηριότητες του ανθρώπου. Η λεηλασία του φυσικού περιβάλλοντος έχει δημιουργήσει μια σειρά από προβλήματα. Να θυμάσαι όμως πως η λύση σε αυτά τα προβλήματα ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΙΔΙΟΙ…..
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΓΩΝΩΝ ΣΤΙΒΟΥ
1. ΚΩΤΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ:1η στα 60μ.
2. ΠΟΥΡΙΚΗ ΜΙΧΑΕΛΑ: 1η στα 600μ.
3. ΚΕΧΑΓΙΑ ΓΙΟΛΑΝΤΑ: 1η στο μήκος
4. ΠΟΛΥΖΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ: 2η στο μήκος
5. ΤΙΜΠΛΑΛΕΞΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ: 2ος στο μήκος
6. ΚΑΡΑΛΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ: 3η στο μήκος
7. ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ: 3ος στο μήκος
8. ΠΕΠΠΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ: 3ος στα 600μ.
9. ΤΑΓΑΡΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ: 3ος στο μπαλάκι