Ο Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά θα πραγματοποιήθηκε σήμερα Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας παρουσία μαθητών, γονέων-κηδεμόνων και του Αντιδημάρχου Αθλητισμού και Κοινωνικών θεμάτων κ. Βούλγαρη Ιωάννη. Τον Αγιασμό τέλεσε ο ιερέας του Ι.Ν. Αγίου Νικολάου π. Ευστάθιος Βαρβαρέλης.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΜΠΑΣΙΑΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (ΠΕ70)
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ | ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ | ΔΙΔΑΣΚΕΙ |
ΚΑΡΑΒΑΣΙΛΗ ΕΛΕΝΗ |
ΠΕ70-ΔΑΣΚΑΛΩΝ | Α1 |
ΛΙΛΗ ΜΑΡΙΑ |
ΠΕ70-ΔΑΣΚΑΛΩΝ | Α2 |
ΣΚΛΑΒΟΥΝΟΥ ΣΟΦΙΑ |
ΠΕ70-ΔΑΣΚΑΛΩΝ | Β |
ΝΤΟΥΜΑΝΑΚΟΥ ΜΑΡΙΑ |
ΠΕ70-ΔΑΣΚΑΛΩΝ | Γ1 |
ΚΑΛΑΝΤΖΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ |
ΠΕ70-ΔΑΣΚΑΛΩΝ | Γ2 |
ΚΟΡΔΕΛΑ ΜΑΡΙΑ |
ΠΕ70-ΔΑΣΚΑΛΩΝ | Δ1 |
ΠΑΠΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ |
ΠΕ70-ΔΑΣΚΑΛΩΝ | Δ2 |
ΨΩΜΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΖΩΗ |
ΠΕ70-ΔΑΣΚΑΛΩΝ | Ε |
ΡΕΝΤΖΟΥΛΑ ΕΙΡΗΝΗ-ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΩ |
ΠΕ70-ΔΑΣΚΑΛΩΝ | ΣΤ1 |
ΤΖΙΟΒΑΡΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ |
ΠΕ70-ΔΑΣΚΑΛΩΝ |
ΣΤ2 |
ΧΑΛΙΜΟΥΡΔΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΕ70-ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ
ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΟΥ ΕΥΤΥΧΙΑ ΠΕ70-ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΕΑΕ ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ
ΠΑΣΧΑΛΟΥΔΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΕ11-Φ.ΑΓΩΓΗΣ ΛΙΑΠΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΕ11-Φ. ΑΓΩΓΗΣ
ΠΛΑΤΗ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑ ΠΕ06-ΑΓΓΛΙΚΩΝ
ΚΕΡΑΜΑΡΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΕ06- ΑΓΓΛΙΚΩΝ
ΜΠΑΝΙΑ ΣΟΦΙΑ ΠΕ86-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΚΑΡΑΦΕΡΓΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ ΠΕ79.01 - ΜΟΥΣΙΚΗΣ
ΒΟΒΟΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ-ΜΑΡΙΑ ΠΕ71-ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ
ΦΑΝΤΣΙΟΥΔΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΕ71-ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ
NAZAJ EVIDA ΔΕ01-ΕΒΠ
ΝΑΝΤΖΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΕ25-ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗΣ
ΜΑΪΣΤΡΕΛΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΕ23- ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ
ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΕ30-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΣΟΦΙΑ ΠΕ70-ΓΑΛΛΙΚΩΝ
Με μια μικρή, αλλά συγκινητική εκδήλωση το σχολείο μας αποχαιρέτησε τους μαθητές της ΣΤ΄τάξης , την Παρασκευή 14 Ιουνίου 2024.
Οι μαθητές με κείμενα ,που έγραψαν μέσα από την καρδιά τους, ευχαρίστησαν τους δασκάλους τους για όλα όσα τους πρόσφεραν αυτά τα έξι χρόνια στο Δημοτικό Σχολείο. Με τη σειρά τους ο Διευθυντής του σχολείου, Γιώργος Μπασιάκος και οι δάσκαλοι Γιώργος Καλαντζής και Μαρία Κορδέλα ευχήθηκαν στα παιδιά «καλή δύναμη και καλή πρόοδο» στο νέο τους ξεκίνημα στο Γυμνάσιο.
Η μικρή εκδήλωση έκλεισε ευχάριστα με αναμνηστικά δώρα προς τους μαθητές της ΣΤ τάξης , χορούς και δροσιστικό παγωτό , προσφορά του Συλλόγου Γονέων του σχολείου μας.
Ολοκληρώθηκε η δράση των μαθητριών/τών της Δ΄ Τάξης με θέμα "Η δύναμη στο πιάτο σου" που πραγματεύτηκε τη δικαιοσύνη και την πρόσβαση στο φαγητό για όλο τον κάσμο σε κάθε γωνιά της Γης. Δημιούργησαν την αφίσα τους, μελέτησαν , ερεύνησαν , συζήτησαν για τη βιώσιμη διατροφή και την υπεύθυνη κατανάλωση. Τη δράση συντόνισε ο δάσκαλός τους Μπασιάκος Γεώργιος
Στην τρέχουσα σχολική χρονιά οι μαθήτριες/τές της Τετάρτης Τάξης υλοποίησαν το πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπ/σης με θέμα "Η Ελιά" με την καθοδήγηση του δασκάλου Μπασιάκου Γεώργιου και στο πλαίσιο του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος.
Οι μαθήτριες/τές εργάστηκαν σε ομάδες, αναζήτησαν πληροφορίες, συνεργάστηκαν, κινητοποίησαν τη δημιουργική τους σκέψη για τις ανάγκες του προγράμματος.
Κάθε μια από τις 6 ομάδες των 4 μαθητών/τριών επεξεργάστηκε και παρουσίασε ένα από τα παρακάτω θέματα:
Ιστορική πορεία – Αναδρομή (Μυθολογία)
Ελιά και Θρησκεία
Καλλιέργεια και συγκομιδή
Ελιά και μεσογειακή διατροφή
Ελιά ως έμπνευση στη λογοτεχνία
Ελιά ως έμπνευση στην τέχνη.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Μαζέψαμε τις ελιές από ένα δέντρο που έχουμε στην αυλή του σχολείου.
Φτιάξαμε τις ελιές μας με γάρο για να τις αφήσουμε να γίνουν και να είναι έτοιμες για βρώση.
Την άνοιξη κλαδέψαμε την Ελιά μας, ενώ φυτέψαμε και 1 νέα Ελιά Καλαμών, η οποία υιοθετήθηκε από τους μαθητές της Δ΄ τάξης τα οποία τη φροντίζουν, την ποτίζουν… Ευχαριστούμε τον δάσκαλο κ. Καλαντζή Γεώργιο για τη βοήθειά του στο κλάδεμα της ελιάς και στην ενημέρωση για τη βιολογική καλλιέργεια και τον σωστό τρόπο καλλιέργειας της ελιάς.
Πήραμε υγιεινό δεκατιανό στο σχολείο (ψωμί με λάδι και ελιές απ’ αυτές που φτιάξαμε τον Νοέμβρη.).
Ακολούθως συζητήσαμε για τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής και της αξίας του ελληνικού λαδιου.
Ευχαριστούμε όλα τα παιδιά και τις/τους εκπαιδευτικούς που συνεργάστηκαν μαζί μας και μας βοήθησαν στην υλοποίηση του προγράμματος.Συγκεκριμένα τον κ. Καλαντζή Γεώργιο, την κ. Χατζηκυριάκου Ευτυχία, την κ. Ψωμαδοπούλου Ζωή, την κ. Κυριαζή Ασπασία και την κ. Ψαρράκου Γραμματή.
Πραγματοποιήθηκε σήμερα 6 Ιουνίου 2024 στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας ένα θεατρικό δρώμενο " Ο Καραγκιόζης φούρναρης & ο Καραγκιόζης δάσκαλος" με πρωταγωνιστές τις/τους μαθήτριες/μαθητές του Ειδικού Σχολείου Αλμυρού και τις/τους μαθήτριες/μαθητές το Τμήματος Ένταξης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αλμυρού.
Ακολούθησε ο καίριος λόγος του δασκάλου Παπαλεξανδρή Αντώνιου για τον εθελοντισμό και την ευαισθητοποίησή μας απέναντι στο περιβάλλον.
Παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση "Ο Καραγκιόζης εθελοντής" με τον κ. Παπαλεξανδρή Αντώνιο και τους δύο βοηθούς του.
Κλείσαμε τη γιορτή μας με το τραγούδι "Ο Καραγκιόζης " και εμψυχωτές τα παιδιά του Τμήματος Γ2.
Τη γιορτή παρακολούθησαν οι μαθήτριες/τές των Τμημάτων Β2,Γ2 και Ε1.
Την εκδήλωση επιμελήθηκαν οι εκπαιδευτικοί Χατζηκυριάκου Ευτυχία, Σύγκα Μαρία, Παζάρα Ειρήνη και Κουτσουβέλη Ελένη.
Πλησιάζοντας προς στο τέλος του προγράμματος αξιολόγησης της σχολικής μονάδας με θέμα «η αξία του νερού», υλοποιήθηκε εκδρομή στην Ανάβρα την Τρίτη 4 Ιουνίου από τα τμήματα Ε2, Στ1 και Στ2. Συντονίστρια του προγράμματος ήταν η γυμνάστρια Σταυρούλα Πασχαλούδη, και ομάδα δράσης οι εκπαιδευτικοί Μαρία Κορδέλα, Παναγιώτα Τζιοβάρα, Σοφία Οικονόμου και η Ειρήνη Παζάρα.
Αρχικά οι μαθητές/τριες επισκέφτηκαν το Λαογραφικό Μουσείο Κτηνοτροφικής Ζωής του χωριού, όπου εκτίθενται αντικείμενα που αναφέρονται στις συνήθειες και τον τρόπο ζωής των κτηνοτρόφων στη διάρκεια των τεσσάρων εποχών. Ακόμη, γνώρισαν τις φορεσιές της περιοχής, τα ρούχα και τα υφαντά, όπως και πολλά σύνεργα ύφανσης όπως ήταν ο αργαλειός, η ανέμη, το αδράχτι.
Ακολούθησε περίπατος με προορισμό την πλούσια πηγή, από όπου πήρε και το όνομα του το χωριό. Στον περίπατο δίπλα στο ποτάμι, οι μαθητές/τριες παρατήρησαν τα εργαστήρια που είχαν ως κινητήρια δύναμη το νερό, όπως το μαντάνι και τη ντριστέλα. Ο στόχος ήταν να καταλάβουν τον τρόπο λειτουργίας τους και να γίνει κατανοητό πως οι πηγές και ο ποταμός έπαιξαν, και συνεχίζουν να παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην οικονομική αλλά και στην κοινωνική ζωή του χωριού.
Τέλος, οι μαθητές/τριες κάθισαν στην κεντρική πλατεία, όπου ξεκουράστηκαν και απόλαυσαν τη δροσιά της περιοχής. Ήταν μια εκπαιδευτική αλλά και ευχάριστη εκδρομή λίγο πριν τη λήξη του σχολικού έτους!
Υπεύθυνοι και Συνοδοί Εκπαιδευτικοί: Καλαντζής Γεώργιος, Κορδέλα Μαρία, Πασχαλούδη Σταυρούλα, Τζιοβάρα Παναγιώτα και ο διευθυντής του σχολείου Μπασιάκος Γεώργιος
Η μαθήτρια του τμήματος Ε2 Γεωργία Σίσκου διακρίθηκε και κατέλαβε τη δεύτερη θέση στον 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ζωγραφικής «Νίκη Γουλανδρή» με θέμα «Ένα κοχύλι στον βυθό», τον οποίο διοργάνωσε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή για μαθητές/τριες Δημοτικού. Σκοπός του διαγωνισμού ήταν μέσα από τη ζωγραφική απεικόνιση, οι μαθητές/τριες να παρατηρήσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των κοχυλιών, να εξοικειωθούν με τους οργανισμούς αυτούς και να ενημερωθούν για την παρουσία τους στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Μαθητές του τμήματος Ε2 έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό με πολλή όρεξη, χαρά και ενθουσιασμό!
Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές για την προσπάθεια και τη συμμετοχή τους! Θερμά συγχαρητήρια στη Γεωργία Σίσκου για τη διάκρισή της και να συνεχίσει με ακόμη μεγαλύτερες επιτυχίες!
Την Παρασκευή 24 Μαΐου, τα τμήματα Ε1 και Ε2 του σχολείου μας επισκέφτηκαν το Γιαννοπούλειο Αρχαιολογικό Μουσείο Αλμυρού. Συνοδευόμενοι από τις δασκάλες τους, Ρεντζούλα Ειρήνη-Χρυσοβαλάντω και Τζιοβάρα Παναγιώτα και τις εκπαιδευτικούς Αθανασία Βασιλάκου και Ευδοξία Τσιάτσιου, συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Όταν οι χρονοκάψουλες τελειώνουν... Ταξίδι πίσω στον Χρόνο παίζοντας ανασκαφή».
Οι μαθητές παρακολούθησαν μία παρουσίαση και με τη βοήθεια της αρχαιολόγου κ. Αιμιλίας Καλογιάννη γνώρισαν το επάγγελμα του αρχαιολόγου αλλά και το έργο του. Στη συνέχεια, οι μαθητές χωρίστηκαν σε τεχνίτες, αρχαιολόγους, και συντηρητές και οι ανασκαφές ξεκίνησαν! Η πρώτη ομάδα, ανακάλυπτε τα σπασμένα αντικείμενα, αντίγραφα των αυθεντικών, σε ειδικά διαμορφωμένα ξύλινα κουτιά με χώμα, όπως γίνεται σε μία πραγματική ανασκαφή. Η δεύτερη ομάδα, μετέφερε τα ευρήματα, σημείωνε τις ονομασίες τους και τα ζωγράφιζε. Η τρίτη ομάδα, καθάριζε τα ευρήματα και συγκολλούσε τα σπασμένα αντικείμενα. Στο τέλος, έγινε ξενάγηση στον χώρο του μουσείου, όπου οι μαθητές εντόπισαν τα πραγματικά αρχαιολογικά ευρήματα.
Όλοι χάρηκαν αυτή την εποικοδομητική και ευχάριστη εμπειρία! Η βιωματική προσέγγιση βοήθησε τους μαθητές να γνωρίσουν στην πράξη το τόσο ενδιαφέρον επάγγελμα του αρχαιολόγου, να κατανοήσουν τις δυσκολίες του, να έρθουν σε επαφή με τα εργαλεία του αρχαιολόγου και φυσικά να απολαύσουν τη χαρά της ανακάλυψης!
Την Πέμπτη 16 Μαΐου οι μαθητές της Στ΄ τάξης με τους δασκάλους τους Γιώργο Καλαντζή και Μαρία Κορδέλα, καθώς και τις εκπαιδευτικούς Μαρία Λιλή και Γιάννα Πλατή επισκέφτηκαν την ιστορική κοινότητα Αμπελακίων του νομού Λάρισας.
Στο μάθημα της Ιστορίας οι μαθητές έμαθαν για τη δράση των Ελλήνων κατοίκων των Αμπελακίων κατά τα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Για τον λόγο αυτόν ήθελαν να γνωρίσουν από κοντά και να θαυμάσουν ένα μέρος από τη δράση των δραστήριων αυτών Ελλήνων που πρώτοι σε όλο τον κόσμο δημιούργησαν τον συνεταιρισμό «Κοινή Συντροφιά και Αδελφότης των Αμπελακίων» με την παραγωγή, επεξεργασία , βαφή και εμπορία κόκκινων νημάτων με τη χρήση ενός αυτοφυές φυτού , «το ριζάρι».
Οι μαθητές αρχικά επισκέφτηκαν το αρχοντικό του Γεωργίου Σβαρτς. Εκεί εντυπωσιάστηκαν με τη διαρρύθμιση του αρχοντικού με τους αποθηκευτικούς χώρους και τις μυστικές κρύπτες και θαύμασαν τις υπέροχες τοιχογραφίες και τα περίτεχνα τζάκια.
Στη συνέχεια επισκέφτηκαν το Λαογραφικό Μουσείο. Εκεί είδαν από κοντά όλα τα εργαλεία και τα σκεύη που χρησιμοποιούσαν οι άνθρωποι την παλιά εποχή.
Ήταν μια πάρα πολύ ωραία και ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική επίσκεψη!
Η Επιτροπή Διαγωνισμών του Παραρτήματος του Ν. Μαγνησίας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του 18ου μαθητικού διαγωνισμού "Μαθηματικά και Παιχνίδι" για τις τάξεις Ε΄ και ΣΤ΄ που έγινε στις 5 Απριλίου 2024.
Από το σχολείο μας βραβεύονται οι παρακάτω μαθήτριες/τές:
ΤΑΞΗ Ε΄
Σίσκος Βασίλειος, Αριστείο 100%
Σίσκου Γεωργία, Αριστείο
ΤΑΞΗ ΣΤ΄
Μπάιμπα Παρασκευή-Ραφαηλία,Αριστείο 100%
Ραχιώτης Φίλιππος, Αριστείο 100%
Αξιώτης Δημήτριος, Αριστείο
Συγχαρητήρια από τον Δ/ντή του σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων στις/στους βραβευθέντες, αλλά και σε όλα τα παιδιά που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό και μάλιστα με υψηλές βαθμολογίες.
Την Τετάρτη 15 Μαϊου 2024 παρουσιάστηκε στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού το ιστορικό βιβλίο «Η Επιστροφή» του Γκέκου Γεώργιου. Για το βιβλίο και το έργο του συγγραφέα μίλησε ο κ. Δήμου Πασχάλης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Δασκάλων. Την εκδήλωση επιμελήθηκε η δασκάλα Κορδέλα Μαρία με τις μαθήτριες/τους μαθητές της Έκτης τάξης και την πολύτιμη βοήθεια της εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής Πασχαλούδη Σταυρούλας.
Στο βιβλίο παρουσιάζεται μία πρωτότυπη έρευνα για την ιστορία των αγωνιστών του Αλέξανδρου Υψηλάντη, που επέζησαν από τις φονικές συγκρούσεις της Επανάστασης του 1821 στη Μολδοβλαχία. Πολλοί από αυτούς κατέφυγαν στη ρωσική Οδησσό και από κει ξεκίνησαν τη δραματική πορεία της επιστροφής τους στην Ελλάδα. Απώτερος προορισμός ήταν η Μασσαλία, όπου θα επιβιβάζονταν σε καράβια για το Αιγαίο. Η πορεία τους δύσκολη. Φυγάδες, ρακένδυτοι και πεινασμένοι, διασχίζουν την Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη εκτεθειμένοι στον βαρύ χειμώνα, με αποτέλεσμα πάρα πολλοί να χάσουν τη ζωή τους. Περνάνε από τη Ρωσία, την Πολωνία και τη Γερμανία, και φθάνουν στην Ελβετία, όπου η πολιτική των Μεγάλων Δυνάμεων τους καθηλώνει για μήνες, ενώ η Γαλλία τους κλείνει τον δρόμο. Οι Ελβετοί, οργανωμένοι σε πάνω από 100 φιλελληνικούς συλλόγους, τους φιλοξενούν στα διάφορα καντόνια, όπου βρίσκουν συγκινητική συμπαράσταση από πολίτες, την εκκλησία και τον Τύπο. Τους παρέχουν φαγητό, ρούχα, ιατρική περίθαλψη. Φιλέλληνες περιγράφουν σε συγγράμματα και εκδόσεις της εποχής την καθημερινότητα των φιλοξενουμένων. Στις μαρτυρίες τους, που παρουσιάζονται εδώ σε μετάφραση, καταγράφουν διάφορες ιστορίες και ονόματα φυγάδων, καθώς και τον αγώνα τους για την ελευθερία. Τελικά, η Γαλλία υποχωρεί, και έπειτα από 3.000 χλμ. δρόμο οι Έλληνες φθάνουν το 1823 στη Μασσαλία. Επιβιβαζόμενοι σε τρία καράβια, οι 158 από αυτούς επιστρέφουν στην πατρίδα. Το όνειρο γίνεται πραγματικότητα.
Ο Γκέκος Ι. Γεώργιος γεννήθηκε στον Βόλο το 1940. Είναι Διπλωματούχος μηχανικός και Διδάκτωρ Τεχνικών Επιστημών του Πολυτεχνείου Ζυρίχης (ETH). Ερευνητής και καθηγητής στο πεδίο της κβαντικής ηλεκτρονικής. Στα ενδιαφέροντά του ανήκουν ιστορικά θέματα, το δυναμικό της ελληνικής διασποράς, ο ελβετικός φιλελληνισμός και οι ελληνοελβετικές σχέσεις διαχρονικά.
Την Παρασκευή 26/4/2024 οι μαθητές/μαθήτριες της Στ΄ τάξης με μια μικρή, απλή , αλλά όμορφη εκδήλωση μας εισήγαγαν στο κλίμα της Μεγάλης Εβδομάδας, καθώς και των εθίμων του Πάσχα.
Αρχικά οι μαθητές/μαθήτριες του ΣΤ1΄ τμήματος παρουσίασαν τις εργασίες τους σχετικά με τα πασχαλινά έθιμα τόσο της Ελλάδας, όσο και άλλων χωρών της Ευρώπης. Η εκπαιδευτικός των Αγγλικών κ. Γιάννα Πλατή επιμελήθηκε το βίντεο /παρουσίαση όλων των εργασιών των μαθητών/μαθητριών.
Στη συνέχεια όλοι οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης μας παρουσίασαν τις γιορτές και τις παραδόσεις της Μεγάλης Εβδομάδας. Την παρουσίαση επιμελήθηκε η εκπαιδευτικός κ. Μαίρη Κορδέλα.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν ενεργά και οι υπόλοιποι μαθητές του σχολείου τραγουδώντας τον «Λάζαρο» τα κορίτσια και το « Σήμερα μαύρος ουρανός» τα αγόρια.
Η μικρή εκδήλωση έκλεισε ευχάριστα με ένα ψηφιακό παιχνίδι/quiz σχετικό με τη Μεγάλη Εβδομάδα.
Οι μαθητές/μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης εύχονται ολόψυχα τόσο στους συμμαθητές τους όσο και στους δασκάλους τους «ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ» και «ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ»
Στα πλαίσια του προγράμματος αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, οι μαθητές/τριές μας ασχολήθηκαν με διάφορα περιβαλλοντικά προβλήματα με αφορμή την κλιματική αλλαγή του πλανήτη μας.
Συγκεκριμένα, οι μαθητές των τμημάτων Ε1, Ε2 και Στ2, ασχολήθηκαν και εργάστηκαν σχετικά με την «αξία του νερού στη ζωή μας». Ο στόχος ήταν η ευαισθητοποίηση σε θέματα υπερκατανάλωσης και υποβάθμισης της ποιότητας του νερού. Στην ηλεκτρονική τάξη, υπήρχε καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους ένα μάθημα με θέμα «το νερό στη ζωή μας» και οι μαθητές/τριες των τριών τμημάτων πρόσθεταν σε ομαδοσυνεργατικό πίνακα (padlet) τις εργασίες που υλοποιούσαν. Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό! Συννεφόλεξα, παρουσιάσεις, βίντεο, ζωγραφιές, κολλάζ, κόμικς, ψηφιακά παζλ, ψηφιακά παιχνίδια, αφίσες και άλλα πολλά! Όλα έργα και δημιουργίες των μικρών μαθητών!
Στη συνέχεια της δράσης, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στις δίδυμες λίμνες Ζερέλια, την Τετάρτη 24 Απριλίου, με σκοπό οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν ένα από τα υδάτινα οικοσυστήματα του τόπου μας, να αναπτύξουν ενδιαφέρον και να συμβάλλουν στην προστασία του. Αρχικά, έγινε προβολή ενός βίντεο στην ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα του Κέντρου Περιβαλλοντικής Ενημέρωσης. Ακολούθησε περίπατος στη λίμνη, γνωστή ως μικρό Ζερέλι, συνοδεία των εκπαιδευτικών των τμημάτων Κορδέλα Μαίρη, Ρεντζούλα Ειρήνη-Χρυσοβαλάντω, Τζιοβάρα Παναγιώτα, Βασιλάκου Αθανασία, Παζαρά Ειρήνη και της γυμνάστριας Σταυρούλα Πασχαλούδη, η οποία είναι συντονίστρια στην ομάδα δράσης.
Μικροί και μεγάλοι απολαύσαμε την φυσική ομορφιά του τόπου μας και κατανοήσαμε την ευθύνη, που έχει καθένας να συμβάλλει στη διατήρηση του πολυτιμότερου φυσικού πόρου, του νερού!
« Όπου και να θολώνει ο νους σας μνημονεύετε Διονύσιο Σολωμό και Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη»
Οδυσσέας Ελύτης
Κάνοντας εφαρμογή την παραπάνω προτροπή, μέλη της Λέσχης Ιστορίας, Λόγου και Τέχνης του Πολιτιστικού Συλλόγου Ευξεινούπολης επισκέφτηκαν το σχολείο μας τη Δευτέρα 22 Απριλίου. Σκοπός της επίσκεψης ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων τον μεγάλο Έλληνα κλασσικό λογοτέχνη , Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη.
Οι κυρίες Ειρήνη Μπάιμπα, Βούλα Φυτιλή και Ευγενία Παρίση, αφού είπαν μερικά λόγια ενημερωτικά για τη λέσχη τους και το έργο της , διάβασαν ωραία, εκφραστικά και παραστατικά το αυθεντικό διήγημα «Υπό τη βασιλική δρυ» του Α. Παπαδιαμάντη.
Οι μαθητές της Ε2 και ΣΤ2 τάξης ,αν και το κείμενο ήταν σε καθαρεύουσα γλώσσα και λίγο δυσνόητο, ενθουσιάστηκαν με την ιστορία που άκουσαν. Παρατήρησαν ότι πάρα πολλές λέξεις είναι γνωστές και τις χρησιμοποιούμε στον καθημερινό μας λόγο .Έτσι με λίγη προσοχή κατάλαβαν πολύ καλά τι έλεγε αυτή η όμορφη διήγηση. Επίσης διαπίστωσαν πόσο όμορφη και πλούσια είναι η ελληνική μας γλώσσα.
Ευχαριστούμε πολύ τη Λέσχη Ιστορίας , Λόγου και Τέχνης ,καθώς επίσης την πρόεδρο του πολιτιστικού συλλόγου Ευξεινούπολης κ. Δέσποινα Κακασή και την αντιπρόεδρο κ. Χρύσα Μαρδάκη για την όμορφη και εποικοδομητική πρωτοβουλία τους.
Οι δασκάλες των τμημάτων Ε2 και ΣΤ2
Παναγιώτα Τζιοβάρα
Μαρία Κορδέλα
Τη Δευτέρα 15 Απριλίου 2024 είχαμε την τιμή και τη χαρά να γνωρίσουμε τον κ. Φρούσιο,διακεκριμένο μέλος της κοινότητας της Αστρονομίας.
Ο κ. Φρούσιος ασχολείται εδώ και πολλά χρόνια με την αστρονομία και μάλιστα αρθρογραφεί στο επιστημονικό περιοδικό «Ουρανός» της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος.
Οι πλούσιες αστρονομικές γνώσεις ,αλλά και ο άμεσος και κατανοητός τρόπος του κ. Φρούσιου κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον τόσο των μαθητών της ΣΤ τάξης ,όσο και των δάσκαλων τους ,Γιώργο Καλαντζή και Μαρία Κορδέλα ,σε όλη τη διάρκεια της παρουσίασης.
*Έχει τέλος το διάστημα;
*Τι είναι ο ήλιος και από τι υλικά αποτελείται;
*Πόσοι και ποιοι είναι οι πλανήτες στο ηλιακό μας σύστημα;
*Βρέχει στον Άρη;
*Πώς είναι η ατμόσφαιρα στην Αφροδίτη;
Αυτές ήταν μερικές από τις απορίες που μας εξήγησε πολύ αναλυτικά και κατανοητά ο κ. Φρούσιος .
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Φρούσιο και με χαρά περιμένουμε να έρθει ξανά στο σχολείο μας . Άλλωστε ,όπως ο ίδιος μας υποσχέθηκε, στην επόμενη συνάντηση θα μας μιλήσει για το πώς μπορούμε να ταξιδέψουμε στον Άρη.
Οι δάσκαλοι των μαθητών ΣΤ1 και ΣΤ2
Γιώργος Καλαντζής
Μαρία Κορδέλα
Η Ημέρα της Γης γιορτάζεται κάθε χρόνο από το 1970, στις 22 Απριλίου, με στόχο την κινητοποίηση ανθρώπων, κυβερνήσεων, επιχειρήσεων και οργανισμών, για ένα καθαρό πλανήτη. Διοργανώνονται εκδηλώσεις σε ολόκληρο τον κόσμο με στόχο την ευαισθητοποίηση σε περιβαλλοντικά θέματα.
Αμερικανικής εμπνεύσεως, καθιερώθηκε το 1970 στις ΗΠΑ, με πρωτοβουλία του γερουσιαστή Γκέιλορντ Νέλσον, ενός πολιτικού με περιβαλλοντικές ανησυχίες. Με τα χρόνια, η Μέρα της Γης ξεφεύγει από το αμερικάνικο πλαίσιο, όπου αποδεικνύεται αρκετά δημοφιλής, και εξαπλώνεται σε ολόκληρο τον κόσμο. Σήμερα γιορτάζεται σε περισσότερες από 190 χώρες σε όλο τον πλανήτη. Το Δίκτυο Ημέρας της Γης συντονίζει τις προσπάθειες.
Οι μαθητές του σχολείου μας ενημερώθηκαν για τις δράσεις που διοργανώνονται σε ολόκληρο τον κόσμο, σκέφτηκαν τρόπους για να διατηρήσουμε τον πλανήτη μας καθαρό και έκαναν διάφορες δραστηριότητες χρησιμοποιώντας και ψηφιακά μέσα.
Γιορτάζοντας την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, διαβάσαμε στο Τμήμα Ένταξης για τον Έλμερ, τον παρδαλό ελέφαντα και προβληματιστήκαμε για τις αξίες της διαφορετικότητας και τις φιλίας. Ακολούθησε αναδιήγηση και δραματοποίηση του παραμυθιού.
Η δασκάλα του Τμήματος Ένταξης
Χατζηκυριάκου Ευτυχία