Αρχική Νέα-Ανακοινώσεις
Την Παρασκευή 24 Μαΐου, τα τμήματα Ε1 και Ε2 του σχολείου μας επισκέφτηκαν το Γιαννοπούλειο Αρχαιολογικό Μουσείο Αλμυρού. Συνοδευόμενοι από τις δασκάλες τους, Ρεντζούλα Ειρήνη-Χρυσοβαλάντω και Τζιοβάρα Παναγιώτα και τις εκπαιδευτικούς Αθανασία Βασιλάκου και Ευδοξία Τσιάτσιου, συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Όταν οι χρονοκάψουλες τελειώνουν... Ταξίδι πίσω στον Χρόνο παίζοντας ανασκαφή».
Οι μαθητές παρακολούθησαν μία παρουσίαση και με τη βοήθεια της αρχαιολόγου κ. Αιμιλίας Καλογιάννη γνώρισαν το επάγγελμα του αρχαιολόγου αλλά και το έργο του. Στη συνέχεια, οι μαθητές χωρίστηκαν σε τεχνίτες, αρχαιολόγους, και συντηρητές και οι ανασκαφές ξεκίνησαν! Η πρώτη ομάδα, ανακάλυπτε τα σπασμένα αντικείμενα, αντίγραφα των αυθεντικών, σε ειδικά διαμορφωμένα ξύλινα κουτιά με χώμα, όπως γίνεται σε μία πραγματική ανασκαφή. Η δεύτερη ομάδα, μετέφερε τα ευρήματα, σημείωνε τις ονομασίες τους και τα ζωγράφιζε. Η τρίτη ομάδα, καθάριζε τα ευρήματα και συγκολλούσε τα σπασμένα αντικείμενα. Στο τέλος, έγινε ξενάγηση στον χώρο του μουσείου, όπου οι μαθητές εντόπισαν τα πραγματικά αρχαιολογικά ευρήματα.
Όλοι χάρηκαν αυτή την εποικοδομητική και ευχάριστη εμπειρία! Η βιωματική προσέγγιση βοήθησε τους μαθητές να γνωρίσουν στην πράξη το τόσο ενδιαφέρον επάγγελμα του αρχαιολόγου, να κατανοήσουν τις δυσκολίες του, να έρθουν σε επαφή με τα εργαλεία του αρχαιολόγου και φυσικά να απολαύσουν τη χαρά της ανακάλυψης!
Την Πέμπτη 16 Μαΐου οι μαθητές της Στ΄ τάξης με τους δασκάλους τους Γιώργο Καλαντζή και Μαρία Κορδέλα, καθώς και τις εκπαιδευτικούς Μαρία Λιλή και Γιάννα Πλατή επισκέφτηκαν την ιστορική κοινότητα Αμπελακίων του νομού Λάρισας.
Στο μάθημα της Ιστορίας οι μαθητές έμαθαν για τη δράση των Ελλήνων κατοίκων των Αμπελακίων κατά τα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Για τον λόγο αυτόν ήθελαν να γνωρίσουν από κοντά και να θαυμάσουν ένα μέρος από τη δράση των δραστήριων αυτών Ελλήνων που πρώτοι σε όλο τον κόσμο δημιούργησαν τον συνεταιρισμό «Κοινή Συντροφιά και Αδελφότης των Αμπελακίων» με την παραγωγή, επεξεργασία , βαφή και εμπορία κόκκινων νημάτων με τη χρήση ενός αυτοφυές φυτού , «το ριζάρι».
Οι μαθητές αρχικά επισκέφτηκαν το αρχοντικό του Γεωργίου Σβαρτς. Εκεί εντυπωσιάστηκαν με τη διαρρύθμιση του αρχοντικού με τους αποθηκευτικούς χώρους και τις μυστικές κρύπτες και θαύμασαν τις υπέροχες τοιχογραφίες και τα περίτεχνα τζάκια.
Στη συνέχεια επισκέφτηκαν το Λαογραφικό Μουσείο. Εκεί είδαν από κοντά όλα τα εργαλεία και τα σκεύη που χρησιμοποιούσαν οι άνθρωποι την παλιά εποχή.
Ήταν μια πάρα πολύ ωραία και ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική επίσκεψη!
Η Επιτροπή Διαγωνισμών του Παραρτήματος του Ν. Μαγνησίας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του 18ου μαθητικού διαγωνισμού "Μαθηματικά και Παιχνίδι" για τις τάξεις Ε΄ και ΣΤ΄ που έγινε στις 5 Απριλίου 2024.
Από το σχολείο μας βραβεύονται οι παρακάτω μαθήτριες/τές:
ΤΑΞΗ Ε΄
Σίσκος Βασίλειος, Αριστείο 100%
Σίσκου Γεωργία, Αριστείο
ΤΑΞΗ ΣΤ΄
Μπάιμπα Παρασκευή-Ραφαηλία,Αριστείο 100%
Ραχιώτης Φίλιππος, Αριστείο 100%
Αξιώτης Δημήτριος, Αριστείο
Συγχαρητήρια από τον Δ/ντή του σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων στις/στους βραβευθέντες, αλλά και σε όλα τα παιδιά που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό και μάλιστα με υψηλές βαθμολογίες.
Την Τετάρτη 15 Μαϊου 2024 παρουσιάστηκε στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού το ιστορικό βιβλίο «Η Επιστροφή» του Γκέκου Γεώργιου. Για το βιβλίο και το έργο του συγγραφέα μίλησε ο κ. Δήμου Πασχάλης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Δασκάλων. Την εκδήλωση επιμελήθηκε η δασκάλα Κορδέλα Μαρία με τις μαθήτριες/τους μαθητές της Έκτης τάξης και την πολύτιμη βοήθεια της εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής Πασχαλούδη Σταυρούλας.
Στο βιβλίο παρουσιάζεται μία πρωτότυπη έρευνα για την ιστορία των αγωνιστών του Αλέξανδρου Υψηλάντη, που επέζησαν από τις φονικές συγκρούσεις της Επανάστασης του 1821 στη Μολδοβλαχία. Πολλοί από αυτούς κατέφυγαν στη ρωσική Οδησσό και από κει ξεκίνησαν τη δραματική πορεία της επιστροφής τους στην Ελλάδα. Απώτερος προορισμός ήταν η Μασσαλία, όπου θα επιβιβάζονταν σε καράβια για το Αιγαίο. Η πορεία τους δύσκολη. Φυγάδες, ρακένδυτοι και πεινασμένοι, διασχίζουν την Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη εκτεθειμένοι στον βαρύ χειμώνα, με αποτέλεσμα πάρα πολλοί να χάσουν τη ζωή τους. Περνάνε από τη Ρωσία, την Πολωνία και τη Γερμανία, και φθάνουν στην Ελβετία, όπου η πολιτική των Μεγάλων Δυνάμεων τους καθηλώνει για μήνες, ενώ η Γαλλία τους κλείνει τον δρόμο. Οι Ελβετοί, οργανωμένοι σε πάνω από 100 φιλελληνικούς συλλόγους, τους φιλοξενούν στα διάφορα καντόνια, όπου βρίσκουν συγκινητική συμπαράσταση από πολίτες, την εκκλησία και τον Τύπο. Τους παρέχουν φαγητό, ρούχα, ιατρική περίθαλψη. Φιλέλληνες περιγράφουν σε συγγράμματα και εκδόσεις της εποχής την καθημερινότητα των φιλοξενουμένων. Στις μαρτυρίες τους, που παρουσιάζονται εδώ σε μετάφραση, καταγράφουν διάφορες ιστορίες και ονόματα φυγάδων, καθώς και τον αγώνα τους για την ελευθερία. Τελικά, η Γαλλία υποχωρεί, και έπειτα από 3.000 χλμ. δρόμο οι Έλληνες φθάνουν το 1823 στη Μασσαλία. Επιβιβαζόμενοι σε τρία καράβια, οι 158 από αυτούς επιστρέφουν στην πατρίδα. Το όνειρο γίνεται πραγματικότητα.
Ο Γκέκος Ι. Γεώργιος γεννήθηκε στον Βόλο το 1940. Είναι Διπλωματούχος μηχανικός και Διδάκτωρ Τεχνικών Επιστημών του Πολυτεχνείου Ζυρίχης (ETH). Ερευνητής και καθηγητής στο πεδίο της κβαντικής ηλεκτρονικής. Στα ενδιαφέροντά του ανήκουν ιστορικά θέματα, το δυναμικό της ελληνικής διασποράς, ο ελβετικός φιλελληνισμός και οι ελληνοελβετικές σχέσεις διαχρονικά.
Την Παρασκευή 26/4/2024 οι μαθητές/μαθήτριες της Στ΄ τάξης με μια μικρή, απλή , αλλά όμορφη εκδήλωση μας εισήγαγαν στο κλίμα της Μεγάλης Εβδομάδας, καθώς και των εθίμων του Πάσχα.
Αρχικά οι μαθητές/μαθήτριες του ΣΤ1΄ τμήματος παρουσίασαν τις εργασίες τους σχετικά με τα πασχαλινά έθιμα τόσο της Ελλάδας, όσο και άλλων χωρών της Ευρώπης. Η εκπαιδευτικός των Αγγλικών κ. Γιάννα Πλατή επιμελήθηκε το βίντεο /παρουσίαση όλων των εργασιών των μαθητών/μαθητριών.
Στη συνέχεια όλοι οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης μας παρουσίασαν τις γιορτές και τις παραδόσεις της Μεγάλης Εβδομάδας. Την παρουσίαση επιμελήθηκε η εκπαιδευτικός κ. Μαίρη Κορδέλα.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν ενεργά και οι υπόλοιποι μαθητές του σχολείου τραγουδώντας τον «Λάζαρο» τα κορίτσια και το « Σήμερα μαύρος ουρανός» τα αγόρια.
Η μικρή εκδήλωση έκλεισε ευχάριστα με ένα ψηφιακό παιχνίδι/quiz σχετικό με τη Μεγάλη Εβδομάδα.
Οι μαθητές/μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης εύχονται ολόψυχα τόσο στους συμμαθητές τους όσο και στους δασκάλους τους «ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ» και «ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ»
Στα πλαίσια του προγράμματος αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, οι μαθητές/τριές μας ασχολήθηκαν με διάφορα περιβαλλοντικά προβλήματα με αφορμή την κλιματική αλλαγή του πλανήτη μας.
Συγκεκριμένα, οι μαθητές των τμημάτων Ε1, Ε2 και Στ2, ασχολήθηκαν και εργάστηκαν σχετικά με την «αξία του νερού στη ζωή μας». Ο στόχος ήταν η ευαισθητοποίηση σε θέματα υπερκατανάλωσης και υποβάθμισης της ποιότητας του νερού. Στην ηλεκτρονική τάξη, υπήρχε καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους ένα μάθημα με θέμα «το νερό στη ζωή μας» και οι μαθητές/τριες των τριών τμημάτων πρόσθεταν σε ομαδοσυνεργατικό πίνακα (padlet) τις εργασίες που υλοποιούσαν. Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό! Συννεφόλεξα, παρουσιάσεις, βίντεο, ζωγραφιές, κολλάζ, κόμικς, ψηφιακά παζλ, ψηφιακά παιχνίδια, αφίσες και άλλα πολλά! Όλα έργα και δημιουργίες των μικρών μαθητών!
Στη συνέχεια της δράσης, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στις δίδυμες λίμνες Ζερέλια, την Τετάρτη 24 Απριλίου, με σκοπό οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν ένα από τα υδάτινα οικοσυστήματα του τόπου μας, να αναπτύξουν ενδιαφέρον και να συμβάλλουν στην προστασία του. Αρχικά, έγινε προβολή ενός βίντεο στην ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα του Κέντρου Περιβαλλοντικής Ενημέρωσης. Ακολούθησε περίπατος στη λίμνη, γνωστή ως μικρό Ζερέλι, συνοδεία των εκπαιδευτικών των τμημάτων Κορδέλα Μαίρη, Ρεντζούλα Ειρήνη-Χρυσοβαλάντω, Τζιοβάρα Παναγιώτα, Βασιλάκου Αθανασία, Παζαρά Ειρήνη και της γυμνάστριας Σταυρούλα Πασχαλούδη, η οποία είναι συντονίστρια στην ομάδα δράσης.
Μικροί και μεγάλοι απολαύσαμε την φυσική ομορφιά του τόπου μας και κατανοήσαμε την ευθύνη, που έχει καθένας να συμβάλλει στη διατήρηση του πολυτιμότερου φυσικού πόρου, του νερού!
« Όπου και να θολώνει ο νους σας μνημονεύετε Διονύσιο Σολωμό και Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη»
Οδυσσέας Ελύτης
Κάνοντας εφαρμογή την παραπάνω προτροπή, μέλη της Λέσχης Ιστορίας, Λόγου και Τέχνης του Πολιτιστικού Συλλόγου Ευξεινούπολης επισκέφτηκαν το σχολείο μας τη Δευτέρα 22 Απριλίου. Σκοπός της επίσκεψης ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων τον μεγάλο Έλληνα κλασσικό λογοτέχνη , Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη.
Οι κυρίες Ειρήνη Μπάιμπα, Βούλα Φυτιλή και Ευγενία Παρίση, αφού είπαν μερικά λόγια ενημερωτικά για τη λέσχη τους και το έργο της , διάβασαν ωραία, εκφραστικά και παραστατικά το αυθεντικό διήγημα «Υπό τη βασιλική δρυ» του Α. Παπαδιαμάντη.
Οι μαθητές της Ε2 και ΣΤ2 τάξης ,αν και το κείμενο ήταν σε καθαρεύουσα γλώσσα και λίγο δυσνόητο, ενθουσιάστηκαν με την ιστορία που άκουσαν. Παρατήρησαν ότι πάρα πολλές λέξεις είναι γνωστές και τις χρησιμοποιούμε στον καθημερινό μας λόγο .Έτσι με λίγη προσοχή κατάλαβαν πολύ καλά τι έλεγε αυτή η όμορφη διήγηση. Επίσης διαπίστωσαν πόσο όμορφη και πλούσια είναι η ελληνική μας γλώσσα.
Ευχαριστούμε πολύ τη Λέσχη Ιστορίας , Λόγου και Τέχνης ,καθώς επίσης την πρόεδρο του πολιτιστικού συλλόγου Ευξεινούπολης κ. Δέσποινα Κακασή και την αντιπρόεδρο κ. Χρύσα Μαρδάκη για την όμορφη και εποικοδομητική πρωτοβουλία τους.
Οι δασκάλες των τμημάτων Ε2 και ΣΤ2
Παναγιώτα Τζιοβάρα
Μαρία Κορδέλα
Τη Δευτέρα 15 Απριλίου 2024 είχαμε την τιμή και τη χαρά να γνωρίσουμε τον κ. Φρούσιο,διακεκριμένο μέλος της κοινότητας της Αστρονομίας.
Ο κ. Φρούσιος ασχολείται εδώ και πολλά χρόνια με την αστρονομία και μάλιστα αρθρογραφεί στο επιστημονικό περιοδικό «Ουρανός» της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος.
Οι πλούσιες αστρονομικές γνώσεις ,αλλά και ο άμεσος και κατανοητός τρόπος του κ. Φρούσιου κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον τόσο των μαθητών της ΣΤ τάξης ,όσο και των δάσκαλων τους ,Γιώργο Καλαντζή και Μαρία Κορδέλα ,σε όλη τη διάρκεια της παρουσίασης.
*Έχει τέλος το διάστημα;
*Τι είναι ο ήλιος και από τι υλικά αποτελείται;
*Πόσοι και ποιοι είναι οι πλανήτες στο ηλιακό μας σύστημα;
*Βρέχει στον Άρη;
*Πώς είναι η ατμόσφαιρα στην Αφροδίτη;
Αυτές ήταν μερικές από τις απορίες που μας εξήγησε πολύ αναλυτικά και κατανοητά ο κ. Φρούσιος .
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Φρούσιο και με χαρά περιμένουμε να έρθει ξανά στο σχολείο μας . Άλλωστε ,όπως ο ίδιος μας υποσχέθηκε, στην επόμενη συνάντηση θα μας μιλήσει για το πώς μπορούμε να ταξιδέψουμε στον Άρη.
Οι δάσκαλοι των μαθητών ΣΤ1 και ΣΤ2
Γιώργος Καλαντζής
Μαρία Κορδέλα
Η Ημέρα της Γης γιορτάζεται κάθε χρόνο από το 1970, στις 22 Απριλίου, με στόχο την κινητοποίηση ανθρώπων, κυβερνήσεων, επιχειρήσεων και οργανισμών, για ένα καθαρό πλανήτη. Διοργανώνονται εκδηλώσεις σε ολόκληρο τον κόσμο με στόχο την ευαισθητοποίηση σε περιβαλλοντικά θέματα.
Αμερικανικής εμπνεύσεως, καθιερώθηκε το 1970 στις ΗΠΑ, με πρωτοβουλία του γερουσιαστή Γκέιλορντ Νέλσον, ενός πολιτικού με περιβαλλοντικές ανησυχίες. Με τα χρόνια, η Μέρα της Γης ξεφεύγει από το αμερικάνικο πλαίσιο, όπου αποδεικνύεται αρκετά δημοφιλής, και εξαπλώνεται σε ολόκληρο τον κόσμο. Σήμερα γιορτάζεται σε περισσότερες από 190 χώρες σε όλο τον πλανήτη. Το Δίκτυο Ημέρας της Γης συντονίζει τις προσπάθειες.
Οι μαθητές του σχολείου μας ενημερώθηκαν για τις δράσεις που διοργανώνονται σε ολόκληρο τον κόσμο, σκέφτηκαν τρόπους για να διατηρήσουμε τον πλανήτη μας καθαρό και έκαναν διάφορες δραστηριότητες χρησιμοποιώντας και ψηφιακά μέσα.
Γιορτάζοντας την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, διαβάσαμε στο Τμήμα Ένταξης για τον Έλμερ, τον παρδαλό ελέφαντα και προβληματιστήκαμε για τις αξίες της διαφορετικότητας και τις φιλίας. Ακολούθησε αναδιήγηση και δραματοποίηση του παραμυθιού.
Η δασκάλα του Τμήματος Ένταξης
Χατζηκυριάκου Ευτυχία
Η Διεθνής Ημέρα της Γαλλοφωνιας γιορτάζεται στις 20 Μαρτίου και είναι μια ημέρα αφιερωμένη στη γαλλική γλωσσα, σε όλους τους γαλλοφωνους του κόσμου, σε οσους αγαπουν και μαθαίνουν τα γαλλικά. Η γαλλική γλώσσα εκτός από κώδικας επικοινωνίας είναι φορέας πολιτισμού και στοχεύει στην προώθηση της γλωσσικής πολυμορφίας της ειρήνης, της ελευθερίας, της δημοκρατιας, της αλληλεγγυης, της διαφορετικοτητας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Στα πλαίσια λοιπόν του εορτασμού της ημέρας Γαλλοφωνιας οι μαθητές των Ε και ΣΤ τάξεων γιόρτασαν την ημέρα αυτή ανακαλύπτοντας γαλλικές λέξεις που χρησιμοποιούμε στα ελληνικά καθημερινά δημιουργώντας μικρά καλλιτεχνικά αριστουργήματα.
Και καθώς η ημέρα Γαλλοφωνιας συνδέεται φέτος με τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακους Αγώνες που θα γίνουν στο Παρίσι τον Αύγουστο, οι μαθητές, στα πλαίσια του μαθήματος της γαλλικής γλώσσας, παρακολούθησαν βίντεο στα γαλλικά σχετικό με τις αξίες που πρεσβεύουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Επιπλέον γνώρισαν από κοντά τις μασκότ των Ο.Α. " Les Phryges", τους " Φρυγες", καθώς επίσης και το σκεπτικό της δημιουργίας τους , το φρυγικο καπελο, εθνικό σύμβολο της Γαλλίας που ενσαρκώνει για τους Γάλλους την Γαλλική Επανάσταση, την ελευθερία και τη Δημοκρατία!
Από το σχολικό έτος 2023-2024 ορίζεται ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας η 4η Απριλίου , η οποία θα είναι αφιερωμένη στην υλοποίηση δράσεων φιλοζωίας.Οι πρόσφατες θεωρίες βιοηθικής συγκλίνουν στην αναγκαιότητα της απομάκρυνσης από τον
ανθρωποκεντρισμό και τονίζουν τη σημασία της εκτίμησης της ζωής όλων των όντων, αναγνωρίζοντας την εγγενή αξία τους. Αυτές οι θεωρίες εγείρουν ανησυχίες σχετικά με την εκμετάλλευση των έμβιων όντων αποκλειστικά για την ικανοποίηση των ανθρώπινων αναγκών.
Μία ολιστική προσέγγιση της εκπαίδευσης στο πλαίσιο της παγκόσμιας πολιτειότητας και της βιωσιμότητας θα ήταν ανεπαρκής χωρίς τη συμπερίληψη της ηθικής για τα ζώα, την άμβλυνση της διχοτόμησης ανθρώπου-ζώου καθώς και της σχέσης των έμβιων όντων του πλανήτη με τον άνθρωπο.
Στο παραπάνω πλαίσιο και με σκοπό την προώθηση, την ευαισθητοποίηση και την ανάπτυξη της φιλοζωίας και την υπεύθυνη κηδεμονία ζώου συντροφιάς από τους / τις μαθητές /-τριες ορίζεται και καθιερώνεται η 4η Απριλίου κάθε έτους ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Κατά την 1η Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας την Πέμπτη 4 Απριλίου 2024 οι μαθήτριες/τές του σχολείου μας ενημερώθηκαν από τον Διευθυντή και τις/τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας για την ανάγκη προστασίας και βοήθειας των ζώων, αδέσποτων και δεσποζόμενων και του σεβασμού των δικαιωμάτων των ζώων από τις/τους μαθήτριες/τές.
Στη συνέχεια και για μία (1) διδακτική ώρα (4η: 10:45-11:30) πραγματοποιήθηκε, μέσω τηλεπαρουσίασης, ενημέρωση των μαθητών από την Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία (Ομάδα Παιδείας) και την υπεύθυνη κ. Κοντού Μαρία, Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Την Τετάρτη 3 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική εκδρομή των μαθητών της Β1 και Δ τάξης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αλμυρού στο παραδοσιακό χωριό της Βρύναινας. Οι μαθητές με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών και του διευθυντή, κ. Γεωργίου Μπασιάκου, ξεναγήθηκαν στα μονοπάτια του χωριού από τον κ. Γεώργιο Μυλωνά, πρώην διευθυντή και δασκάλου του σχολείου μας.
Οι μαθητές παρατήρησαν το όμορφο δάσος του χωριού, συνέλεξαν φύλλα δέντρων για το φυτολόγιό τους και επισκέφθηκαν το λαογραφικό μουσείο και το εκκλησάκι του προφήτη Ηλία.
Kάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, ημέρα των γενεθλίων του Hans Christian Andersen, του γνωστού σε όλους Δανού συγγραφέα παιδικών παραμυθιών και βιβλίων, γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή των μεγαλύτερων στο παιδικό βιβλίο. Ο ετήσιος αυτός εορτασμός βοηθάει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και κεντρίζει το ενδιαφέρον των παιδιών και των νέων για τα βιβλία. Στα πλαίσια του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου και σε συνδυασμό με το εθνικό έργο etwinning που πραγματοποιείται στο σχολείο μας με τίτλο Ημέρα Παιδικού Βιβλίου από τους μαθητές των τμημάτων Ε2 και ΣΤ2 και τις εκπαιδευτικούς Κορδέλα Μαρία, Τζιοβάρα Παναγιώτα και Πλατή Γιάννα, πραγματοποιήθηκαν διάφορες δράσεις .
Η δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου μας εμπλουτίστηκε με βιβλία αγγλικών, τα οποία οι μαθητές θα μπορούν να δανείζονται προκειμένου να ενισχύσουν την αναγνωστική τους ικανότητα και να βελτιώσουν το λεξιλόγιό τους.
Την Τετάρτη 27 Μαρτίου οι μαθητές των τμημάτων Ε2 και ΣΤ2 συμμετείχαν σε διαδικτυακή συνάντηση με την συγγραφέα παιδικών βιβλίων Κωνσταντίνα Αρμενιάκου. Η προσέγγιση της κ. Αρμενιάκου ήταν εξαιρετικά παιδαγωγική και συνεργατική και μας γέμισε πλούσια συναισθήματα.
Την Τρίτη 2 Απριλίου οι μαθητές των τμημάτων Ε2 και ΣΤ2 οργάνωσαν μια σύντομη παρουσίαση, την οποία παρακολούθησαν οι μαθητές των Δ', Ε' και ΣΤ' τάξεων του σχολείου μας. Τα παιδιά του ΣΤ2 παρουσίασαν τα βιβλία που διάβασαν στα πλαίσια του εθνικού έργου etwinning Ημέρα Παιδικού Βιβλίου , ελληνικά και αγγλικά, και τις δραστηριότητες που υλοποίησαν ενώ τα παιδιά του Ε2 μίλησαν για σπουδαίους συγγραφείς παιδικών βιβλίων. Ήταν μια ενδιαφέρουσα δράση γεμάτη όμορφα λόγια και υπέροχες εικόνες!
Ο σύνδεσμος της παρουσίασης:
Την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024 οι μαθήτριες/τές της Β τάξης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αλμυρού με τις δασκάλες τους Ντουμανάκου Μαρία και Καραβασίλη Ελένη επισκέφτηκαν το Λαογραφικό Μουσείο Ανατολικής Ρωμυλίας Ευξεινούπολης. Ξεναγήθηκαν από την κ. Μπατσκίνη Ιωάννα και τον κ. Ανδρέα Τερκεζίδη.
Σκοπός της επίσκεψης ήταν να γνωρίσουν τα παιδιά τη λαϊκή πολιτιστική κληρονομιά , να ψυχαγωγηθούν , να νιώσουν το Μουσείο ως δικό τους χώρο, να ενώσουν το παρόν με το παρελθόν και να μάθουν στοιχεία του πολιτισμού και της ζωής των προσφύγων από την Ανατολική Ρωμυλία οι οποίοι ίδρυσαν την κοινότητα Ευξεινούπολης στις αρχές του 20ου αιώνα.
Πραγματοποιήθηκαν το Σάββατο, 30.03.2024 και την Κυριακή, 31.03.2024 στο Γενικό Λύκειο Αγριάς, τα «Σκακιστικά Μαθητικά Πρωταθλήματα Θεσσαλίας 2024», τα οποία συνδιοργάνωσαν ο ΑΘΛΟΣ ΑΓΡΙΑΣ - «ΤοΠιονάκι» και η Ακαδημία Σκακιστών Βόλου (Α.Σ.ΒΟΛ.), με τη συνδρομή της Τοπικής Επιτροπής Σκακιστικών Σωματείων Θεσσαλίας (ΤΕΣΣΘ).
Το Σάββατο διεξήχθη το Ομαδικό Πρωτάθλημα με τη συμμετοχή 27 ομάδων (20 Δημοτικών Σχολείων και 7 Γυμνασίων - Λυκείων) με συνολικά περισσότερους από 130 μαθητές από τα παρακάτω σχολεία:
1. 14ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΛΟΥ Α΄ ΟΜΑΔΑ
2. 14ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΛΟΥ Β΄ ΟΜΑΔΑ
3. 16ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ
4. 1ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΚΙΑΘΟΥ Α΄ ΟΜΑΔΑ
5. 1ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΚΙΑΘΟΥ Β΄ΟΜΑΔΑ
6. ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΡΤΑΡΙΑΣ
7. 2ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΡΙΑΣ
8. 2ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΛΟΥ
9. 2ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΩΝ ΝΕΡΩΝ
10. 2ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΚΙΑΘΟΥ Α΄ ΟΜΑΔΑ
11. 2ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΚΙΑΘΟΥ Β’ ΟΜΑΔΑ
12. 32ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΛΟΥ
13. 32ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ
14. 3ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΜΥΡΟΥ Α΄ ΟΜΑΔΑ
15. 3ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΜΥΡΟΥ Β’ ΟΜΑΔΑ
16. 7ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ Ν. ΙΩΝΙΑΣ Α΄ ΟΜΑΔΑ
17. 7ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ Ν. ΙΩΝΙΑΣ Β΄ΟΜΑΔΑ
18. ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΓΙΟΣ ΙΩΣΗΦ ΒΟΛΟΥ
19. ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ "ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΣΑΚΚΑ" ΤΡΙΚΑΛΩΝ Α’ ΟΜΑΔΑ
20. ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ "ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΣΑΚΚΑ" ΤΡΙΚΑΛΩΝ Β’ ΟΜΑΔΑ
21. 1ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ
22. 2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ Α΄ ΟΜΑΔΑ
23. 2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ Β΄ ΟΜΑΔΑ
24. ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΙΑΘΟΥ
25. 9ο ΓΕΝ. ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ
26. ΓΕΝ. ΛΥΚΕΙΟ ΑΛΜΥΡΟΥ
27. 8ο ΓΕΝ. ΛΥΚΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Οι αγώνες ξεκίνησαν στις 15:00 και μετά από σχεδόν 4ωρη μάχη, νικήτριες αναδείχτηκαν οι παρακάτω ομάδες:
Για το σχολείο μας έλαβαν μέρος οι παρακάτω μαθήτριες/τές:
ΟΜΑΔΑ Α: Παππά Παρασκευή, Σίσκος Βασίλειος, Σίσκου Γεωργία, Τσιλιγκερίδης Παύλος
ΟΜΑΔΑ Β: Αξιώτης Δημήτριος, Κουμπούρασ Απόστολος, Μπόσμου Φαίδρα, Μυγδάλης Άγγελος
ΔΗΜΟΤΙΚΑ- ΟΜΑΔΙΚΟ
Κατ. | Όνομα | Έλο | ΧΩΡ | 1.Γύ | 2.Γύ | 3.Γύ | 4.Γύ | 5.Γύ | 6.Γύ | Βαθ. | ΚΙ1 | ΚΙ2 | ΚΙ3 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Σίσκος Βασιλης | 0 | GRE | 29b1 | 21w1 | 22b1 | 2b1 | 4w1 | 5w1 | 6 | 0 | 18 | 19 | |
2 | Καράμπελας Αναστάσιος | 0 | GRE | 25b1 | 3w1 | 10b1 | 1w0 | 15b1 | 11w1 | 5 | 1 | 21 | 23 | |
3 | Σίσκου Γεωργια | 0 | GRE | 11w1 | 2b0 | 16w1 | 6b1 | 8w1 | 4b1 | 5 | 0 | 20,5 | 23,5 | |
4 | Στυλιανού Δημήτριος | 0 | GRE | 12b1 | 17w1 | 9b1 | 5w1 | 1b0 | 3w0 | 4 | 0 | 22,5 | 25,5 | |
5 | Μαργαριτόπουλος Κων/νος | 0 | GRE | 15w1 | 20b1 | 6w1 | 4b0 | 7w1 | 1b0 | 4 | 0 | 21 | 24 | |
6 | ΖΗΣΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ | 0 | GRE | 13b1 | 18w1 | 5b0 | 3w0 | 26b1 | 10w1 | 4 | 0 | 19 | 20,5 | |
7 | ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ | 0 | GRE | 26b1 | 10w0 | 14b1 | 9w1 | 5b0 | 17w1 | 4 | 0 | 18 | 19,5 | |
8 | Μαλισόβας Δημήτρης | 0 | GRE | 10b0 | 26w1 | 18b1 | 22w1 | 3b0 | 15w1 | 4 | 0 | 17 | 18,5 | |
9 | Δημόκα Αικατερίνη | 0 | GRE | 27w1 | 23b1 | 4w0 | 7b0 | 24w1 | 16b1 | 4 | 0 | 15,5 | 17,5 | |
10 | Τουζόπουλος Δημήτριος | 0 | GRE | 8w1 | 7b1 | 2w0 | 11b½ | 13w1 | 6b0 | 3,5 | 0 | 20,5 | 24 | |
11 | Καμμαγιαννης Λάμπρος | 0 | GRE | 3b0 | 25w1 | 24b1 | 10w½ | 21b1 | 2b0 | 3,5 | 0 | 18 | 20 | |
12 | Κολιαμήτρας Αποστολος | 0 | GRE | 4w0 | 28b1 | 20w1 | 15b0 | 14w½ | 23b1 | 3,5 | 0 | 16 | 18 | |
13 | Παπαθανασίου Εμμανουήλ | 0 | GRE | 6w0 | 31b1 | 19w1 | 21w½ | 10b0 | 22b1 | 3,5 | 0 | 15,5 | 16 | |
14 | Χουστουλακης Αλέξανδρος | 0 | GRE | 16w0 | 30b1 | 7w0 | 27b1 | 12b½ | 21w1 | 3,5 | 0 | 15 | 15,5 | |
15 | Τσαρδάκας Θεόδωρος | 0 | GRE | 5b0 | 32w1 | 17b1 | 12w1 | 2w0 | 8b0 | 3 | 0 | 19,5 | 21 | |
16 | Μποζα Δέσποινα-Ραφαέλα | 0 | GRE | 14b1 | 22w0 | 3b0 | 26w1 | 25b1 | 9w0 | 3 | 0 | 17 | 18,5 | |
17 | Κανταρακη Χρυσούλα-Νταϊάνα | 0 | GRE | 28w1 | 4b0 | 15w0 | 25b1 | 18w1 | 7b0 | 3 | 0 | 16 | 18 | |
18 | Πρεκας Ιωαννης | 0 | GRE | 31w1 | 6b0 | 8w0 | 19b1 | 17b0 | 27w1 | 3 | 0 | 16 | 16,5 | |
19 | Γκουτζιού Δήμητρα-Μαρία | 0 | GRE | 23b0 | 27w1 | 13b0 | 18w0 | 28b1 | 24b1 | 3 | 0 | 13 | 15 | |
20 | Φωτερή Μελπομένη | 0 | GRE | 32b1 | 5w0 | 12b0 | 24w0 | 30b1 | 29w1 | 3 | 0 | 12 | 12,5 | |
21 | ΖΙΑΚΑΣ ΒΑΙΟΣ | 0 | GRE | 24w1 | 1b0 | 23w1 | 13b½ | 11w0 | 14b0 | 2,5 | 0 | 19 | 21 | |
22 | ΑΓΑΛΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ | 0 | GRE | 30w1 | 16b1 | 1w0 | 8b0 | 23b½ | 13w0 | 2,5 | 0 | 19 | 19,5 | |
23 | Νύκτας Νικολαος | 0 | GRE | 19w1 | 9w0 | 21b0 | 28b1 | 22w½ | 12w0 | 2,5 | 0 | 15,5 | 17,5 | |
24 | Πελιβάνι Γκάμπριελ | 0 | GRE | 21b0 | 29w1 | 11w0 | 20b1 | 9b0 | 19w0 | 2 | 0 | 16 | 17 | |
25 | ΣΚΟΠΙΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ | 0 | GRE | 2w0 | 11b0 | 32b1 | 17w0 | 16w0 | 30b1 | 2 | 0 | 16 | 16,5 | |
26 | ΤΣΟΥΚΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ | 0 | GRE | 7w0 | 8b0 | 30w1 | 16b0 | 6w0 | -1 | 2 | 0 | 16 | 16,5 | |
27 | Παπαγεωργίου Φίλιππος | 0 | GRE | 9b0 | 19b0 | 31w1 | 14w0 | 29b1 | 18b0 | 2 | 0 | 14,5 | 15 | |
28 | ΣΙΩΡΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ | 0 | GRE | 17b0 | 12w0 | 29b1 | 23w0 | 19w0 | 31b1 | 2 | 0 | 13 | 13,5 | |
29 | ΙΩΑΝΝΟΥ ΘΟΔΩΡΗΣ | 0 | GRE | 1w0 | 24b0 | 28w0 | 31b1 | 27w0 | 20b0 | 1 | 0 | 15 | 15,5 | |
30 | Νάσιος Ηλίας | 0 | GRE | 22b0 | 14w0 | 26b0 | -1 | 20w0 | 25w0 | 1 | 0 | 12,5 | 13,5 | |
31 | Ζουμπουρλής Χρήστος | 0 | GRE | 18b0 | 13w0 | 27b0 | 29w0 | -1 | 28w0 | 1 | 0 | 11,5 | 12 | |
32 | Μουστρούφη Μαρία | 0 | GRE | 20w0 | 15b0 | 25w0 | -0 | -0 | -0 | 0 | 0 | 11,5 |
12,5 |
« Ως πότε παλληκάρια θα ζούμε στα στενά;…
Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή ,
παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά και φυλακή!»
Είναι η κραυγή του Ρήγα Φεραίου που ξεσήκωσε τους Έλληνες του 1821 σε ένα δυναμικό εγερτήριο λευτεριάς μετά από 400 χρόνια τουρκικής σκλαβιάς.
Αυτούς τους αγώνες των προγόνων μας τίμησαν με τη γιορτή που ετοίμασαν οι μαθητές της Στ΄ τάξης ,με τη βοήθεια των δασκάλων τους Γιώργου Καλαντζή και Μαίρης Κορδέλα, την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024.
Οι μαθητές, με τις όμορφες απαγγελίες, τα πατριωτικά τραγούδια, τους ζωντανούς παραδοσιακούς χορούς, καθώς και το συγκινητικό θεατρικό « Αδούλωτη σκλαβιά» ,μετέδωσαν τον εθνικό τους παλμό και ενθουσιασμό στους συμμαθητές και δασκάλους τους.
Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Σχολικός Σύμβουλος κ. Δήμου Πασχάλης.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και τους δασκάλους τους!
Συγχαρητήρια στον μουσικό Μέτα Ρισέλντ- Ραφαήλ και τη γυμνάστρια Πασχαλούδη Σταυρούλα!