Αρχική Νέα-Ανακοινώσεις
Το απόγευμα της Δευτέρας 6 Ιουνίου 2022 η αίθουσα εκδηλώσεων του 3ου Δημοτικού σχολείου Αλμυρού «πλημμύρισε» από γνωστές μελωδίες και τραγούδια του μεγάλου μουσικοσυνθέτη Μίκη Θεοδωράκη.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ και Ε΄ τάξης του σχολείου ,με την καθοδήγηση της μουσικού Έφης Χατζή, παρουσίασαν στους γονείς τους τη ζωή και το έργο του αξέχαστου Μίκη Θεοδωράκη, μέσα από τραγούδια και θεατρικό έργο που επιμελήθηκε η μουσικός. Μαθητές της ΣΤ΄ τάξης συνόδευσαν τα τραγούδια παίζοντας μεταλλόφωνα και κιθάρα.
Οι μαθητές της Ε΄ τάξης χόρεψαν το πρώτο τραγούδι -σύνθεση του μουσικού « το καραβάκι» .
Στην εκδήλωση συμμετείχαν οι καθηγητές του Δημοτικού Ωδείου Αλμυρού, Νάνση Χατζή (κοντραμπάσο) και Εμμανουήλ Μελετιάδης (βιολί),καθώς επίσης και ο Θάνος Κυρίδης (κρουστά), μέλος της Φιλαρμονικής Δ. Λάρισας. Η παρουσία των μουσικών δημιούργησε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ένα κλίμα ενθουσιασμού.
Η όμορφη εκδήλωση έκλεισε με τον χορό «Ζορμπάς», που χόρεψαν όλοι οι μαθητές με την καθοδήγηση της γυμνάστριας Σταυρούλας Πασχαλούδη.
Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Συντονιστής Εκπαίδευσης κ. Δημοσθένης Χατζηλέλεκας που συγχάρηκε τους μαθητές.
Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί της δράσης Κορδέλα Μαρία, Ντουμανάκου Μαρία, Πασχαλούδη Σταυρούλα και Έφη Χατζή συγχαίρουν όλα τα παιδιά για την προσπάθεια που κατέβαλαν. Ακόμη εκφράζουν ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Διευθυντή και σε όλους τους συναδέλφους του σχολείου που βοήθησαν στην εκδήλωση αυτή.
Τη χρονιά που πέρασε αξιοποιήσαμε τον χρόνο που μας δόθηκε από το ωρολόγιο πρόγραμμα για τα ‘’εργαστήρια δεξιοτήτων’’ για να ‘’καινοτομήσουμε’’!
Ίσως δεν μπορεί να χαρακτηριστεί καινοτόμα η ενασχόλησή μας με τον σχολικό κήπο, μιας κι αυτός έχει συνεχή λειτουργία εδώ και 12 χρόνια στο σχολείο μας, όμως αυτή η δραστηριότητα μας απασχόλησε περισσότερο και ήταν η πλέον αποδοτική σε μορφωτικούς αλλά και κυριολεκτικούς καρπούς.
Ξεκινήσαμε στα τέλη Σεπτέμβρη με καθαρισμό του χώρου, σκάψιμο και δημιουργία παρτεριών, που τη φροντίδα του καθενός ανέλαβε μια ομάδα παιδιών.
Στη συνέχεια φυτέψαμε σπόρους από παλιές ‘’ντόπιες’’ ποικιλίες σπόρων, παντζάρι, μαρούλια, σέσκουλο (παζί το λέμε εδώ), ένα είδος μπρόκολου(λαχανίδα), κρεμμύδι και αργότερα (αρχές Νοέμβρη) κουκιά! Βεβαίως περιποιηθήκαμε και τα βότανα (δυόσμος, μελισσόχορτο και ρίγανη), καθώς και τις φραουλιές που είναι πολυετή φυτά με μόνιμη πλέον θέση στο ‘’κηπάκι’’.
Τα φυτά μας φυτρώνουν κι αρχίζουν να μεγαλώνουν. Παρακολουθούμε την ανάπτυξή τους. Στις τακτικές επισκέψεις μας φροντίζουμε να έχουν πάντα αρκετή υγρασία και καθαρίζουμε το χώρο από ζιζάνια. Καταγράφουμε τη θερμοκρασία του αέρα αλλά και του εδάφους, κρατάμε ημερολόγιο εργασιών και προβλημάτων της καλλιέργειας.
Κάποια φυτά μεγαλώνουν και γνωρίζουμε τα μέρη τους (φύλλα, βλαστός, ρίζα, άνθη), ιδιαίτερα αυτά που πρόκειται σύντομα να συλλέξουμε για το γεύμα που οργανώνουμε στην αίθουσα της τάξης μας σε συνδυασμό με τη δράση σχετικά με τη διατροφή . Έχουμε ήδη μιλήσει αρκετά για τη διατροφική αξία των λαχανικών και ήρθε η ώρα να το δοκιμάσουμε στο ‘’τραπέζι’’ μας. Κάποια λαχανικά που υπάρχουν σε σημαντική ποσότητα θα τα πάρουμε στο σπίτι μας!
Ο ενθουσιασμός από το να έχεις παρασκευάσει ο ίδιος τουλάχιστο ένα μέρος της τροφής σου είναι μάλλον προφανής και μεταδοτικός! Ακόμη περισσότερο όταν το γεύμα μας συμπίπτει με την αποκριάτικη γιορτούλα μας!
Αν νομίσατε ότι κάπου εδώ τελειώνει η δράση μας με το ‘’κηπάκι’’ κάνετε λάθος. Ο σχολικός μας κήπος είναι εδώ όλες τις εποχές και πάντα έχει να μας προσφέρει γνώσεις, εμπειρίες, ερωτήματα αλλά και γεύσεις και καρπούς, όπως οι φράουλες που θα φάμε προς το τέλος του Μάη!
Σχετικά με τη βιοποικιλότητα και χωρίς να το έχουμε σχεδιάσει εξ αρχής προέκυψε η ιδέα να φυτέψουμε σπόρους καλοκαιριάτικων λαχανικών (ο δάσκαλος μετέχει στην οργάνωση για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας Σιτώ) και να τα καλλιεργήσουμε στο σπίτι του ο καθένας ή ακόμη και να τα πουλήσουμε….. Όχι για να ‘’πλουτίσουμε’’ βέβαια αλλά για να προσφέρουμε τα όποια έσοδα στο κοινωνικό παντοπωλείο της ενορίας μας !
Η επόμενη δράση μας υπήρξε πιο θεωρητική και σχετίστηκε με την ύλη του αντίστοιχου μαθήματος της Γλώσσας. Είμαι παιδί και έχω δικαίωμα να….
Μάθαμε περισσότερα για τα δικαιώματα των παιδιών και ευαισθητοποιηθήκαμε κυρίως μ’ εκείνα που καταπατούνται κατάφορα στις μέρες μας. Παιδάκια πρόσφυγες, παιδιά ‘’ενός κατώτερου θεού’’ που πρέπει από πολύ νωρίς να δουλέψουν, που δεν μπορούνε να πάνε στο σχολείο, που αναγκάζονται να αποχωριστούν από τους γονείς τους, παιδιά που πεινάνε, διψάνε και που η ζωή τους κινδυνεύει! Οι μαθητές μου έφτιαξαν τα δικά τους κείμενα για τα δικαιώματα των παιδιών και κάποιοι ‘’καλλιτέχνες’’ μικρές αφίσες σχετικές μ’ αυτά!
Η 4η στη σειρά δράση μας για τη χρονιά που πέρασε ήταν ο πειραματισμός σε σχέση με την αντίστοιχη ενότητα του μαθήματος της Μελέτης περιβάλλοντος, αλλά επιπλέον με πειράματα σχετικά με τις ιδιότητες του ήχου. Όπως σχεδιάσαμε, έτσι και πραγματοποιήσαμε τα πειράματά μας, με αρκετή περιέργεια, αναζήτηση του αποτελέσματος, ερωτηματικά και απαντήσεις, ακόμη και αρκετή διασκέδαση, ιδίως με το ‘’τηλέφωνο μας’’ που μάλλον σπασμένο ήτανε και δεν λειτουργούσε πάντα! Το μόνο που δεν καταφέραμε ήταν να κάνουμε το ρύζι που απλώσαμε σε σελοφάν να ‘’χορέψει’’! Τι κρίμα!
Είναι και η δραστηριότητα χωρίς φωτογραφίες μιας και ο βασικός φωτογράφος ήταν και ο βασικός πειραματιστής! Κλείνουμε ωστόσο την παρουσίαση των δράσεών μας στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων με μια ‘’βράβευση’’ των μαθητών που ξεχώρισαν για την προσπάθειά τους στη μαθησιακή πλευρά των δράσεων, στη συνεργατικότητα και στην προσπάθεια μείωσης των εντάσεων και της φασαρίας στη διάρκεια όλων των προσπαθειών μας!
Εφαρμογή των κανόνων στη σχολική τάξη
Οι μαθητές και μαθήτριές μας με τη βοήθεια των δασκάλων τους, από την αρχή του σχολικού έτους, έχουν συζητήσει και έχουν θέσει τους κανόνες που πρέπει να εφαρμόζονται από όλους στην τάξη και στο σχολείο. Όλοι προσπαθούν να τηρήσουν την υπόσχεσή τους καθημερινά.
Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας που ανέλαβαν οι εκπαιδευτικοί Γεώργιος Καλαντζής, Βαΐα Λιακοπούλου, Σοφία Σκλαβούνου και Παναγιώτα Τζιοβάρα πραγματοποιήθηκαν δράσεις με θέμα την «Εφαρμογή των κανόνων στη σχολική τάξη».
Την Πέμπτη 12/5/2022 υλοποιήθηκε μία παρουσίαση με στόχο τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών και την ενίσχυση της επικοινωνίας και της συνεργασίας τους για την τήρηση των κανόνων. Οι μαθητές των Α΄(τμήματα Α1, Α2) και Β΄ τάξεων παρακολούθησαν με πολλή προσοχή την ψυχολόγο του σχολείου μας κ. Κανέλλη Άννα και την κοινωνική λειτουργό κ. Γρίβα Συνοδή. Μέσα από παιχνίδια και τραγούδια οι μικροί μας μαθητές έμαθαν πώς να καλλιεργούν δεξιότητες για την τήρηση και εφαρμογή των κανόνων στο σχολικό περιβάλλον.
Για την ενίσχυση της εφαρμογής των κανόνων δημιουργήθηκε το «κουτί της σκέψης». Οι μαθητές είχαν ήδη ενημερωθεί για το κουτί που υπάρχει σε κοινόχρηστο χώρο του σχολείου και είχαν τη δυνατότητα να καταθέτουν γραπτά και ανώνυμα τις σκέψεις και τα προβλήματα που προκύπτουν στο σχολείο, ώστε να υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση των εκπαιδευτικών και διευθέτηση των ζητημάτων που προκύπτουν.
Την Τετάρτη, 18 Μαΐου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων και στο πλαίσιο του προγράμματος << 1821 - Ο ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΟΥ ΑΛΜΥΡΟΥ>> , το σχολείο μας είχε την τιμή να φιλοξενήσει την πρόεδρο της Φιλαρχαίου Εταιρείας Αλμυρού, κ. Κοντογεωργάκη Χρυσούλα. Η κ. Κοντογεωργάκη μίλησε στους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης για την ιστορία και την προσφορά της Φιλαρχαίου Εταιρείας στον τόπο μας. Έτσι οι μαθητές έμαθαν πως το Αρχαιολογικό Μουσείο Αλμυρού είναι έργο της Φιλαρχαίου Εταιρείας.
Μέσα από την παρουσίαση της κ. Κοντογεωργάκη , τη συζήτηση που ακολούθησε και τα φύλλα εργασίας, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με σημαντικά γεγονότα και προσωπικότητες του Αλμυρού, που συνέβαλαν στην καταγραφή, διατήρηση και διάδοση της ιστορίας του τόπου μας.
Στο τέλος κ. Κοντογεωργάκη προσέφερε στο σχολείο μας και στους εκπ/κούς βιβλία σχετικά με την ιστορία του τόπου μας.
Ευχαριστούμε θερμά την Φιλάρχαιο Εταιρεία και ειδικά την κ. Κοντογεργάκη Χρυσούλα για την αποδοχή της πρόσκλησής μας και την τόσο ενδιαφέρουσα παρουσίαση.
Η υπεύθυνη εκπ/κός: Κρίκη Ευαγγελία
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος φιλαναγνωσίας πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας μια μικρή γιορτή αφιερωμένη στο παιδικό βιβλίο. Επίσημη «διαδικτυακή» καλεσμένη ήταν η κυρία Ελένη Πριοβόλου, συγγραφέας παιδικών βιβλίων και δημιουργός του βιβλίου «Ο Τρυφεράκανθος», με το οποίο ασχολήθηκαν οι μαθητές των μικρότερων τάξεων του σχολείου μας.
Στα πλαίσια της γιορτής οι μαθητές μίλησαν για την αξία των βιβλίων, μαθητές της Ε τάξης δραματοποίησαν αποσπάσματα από το βιβλίο «Ο μικρός Πρίγκιπας» ενώ μαθητές της Γ τάξης παρουσίασαν κείμενα και ποιήματα που εμπνεύστηκαν διαβάζοντας την ιστορία του Τρυφεράκανθου.
Στο τέλος της γιορτής συνδεθήκαμε διαδικτυακά με την κυρία Πριοβόλου ή οποία μίλησε στα παιδιά για το βιβλίο της, πώς το εμπνεύστηκε και τους αποκάλυψε ποιος είναι τελικά ο Τρυφεράκανθος! Φυσικά απάντησε με πολύ χαρά σε πολλές ερωτήσεις των μικρών μαθητών.
Η γιορτή σήμανε και το τέλος του διαγωνισμού φιλαναγνωσίας στον οποίο συμμετείχαν σχεδόν όλα τα παιδιά του σχολείου μας και ανακοινώθηκαν και οι νικητές οι οποίοι αναμένουν με αγωνία τα δωράκια τους….
Στα πλαίσια του προγράμματος « 1821 – Ο ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΟΥ ΑΛΜΥΡΟΥ»,
οι μαθητές της Α΄και Β΄τάξης του σχολείου παρακολούθησαν την παρουσίαση για την ανέγερση του πρώτου ναού στον Αλμυρό στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, του Αγίου Νικολάου . Οι μικροί μαθητές μέσα από την αφήγηση άκουσαν και έμαθαν την ιστορία του Αγίου Νικολάου, που χτίστηκε σύμφωνα με την παράδοση σε 40 ημέρες. Παράλληλα με τη βοήθεια του powerpointκαι την παρουσίαση εικόνων, από τα πρώτα σχέδια του ναού μέχρι την καταστροφή του από τον σεισμό, γνώρισαν την ιστορία του Αγίου Νικολάου στο πέρασμα των χρόνων.
Οι μικροί μας φίλοι έδειξαν ενδιαφέρον για το θέμα και ζωγράφισαν τον παλαιό ναό βασισμένοι στη φαντασία τους και όσα είδαν και άκουσαν. Τα έργα τους αξιολογήθηκαν από τους μαθητές του ΣΤ1 που εκπονούν το πρόγραμμα . Βραβεύτηκε το καλύτερο έργο από κάθε τμήμα. ( Τα έργα όλων των μαθητών θα αναρτηθούν στη τελική εκδήλωση)
Α1΄: Κοντογεωργάκης Χρήστος
Α2΄: Μπουντούκα Μυρτώ
Β΄: Ιάσονας Ραχιώτης
Η εκπ/κός του ΣΤ1 Κρίκη Ευαγγελία.
Δράση του 1ου άξονα αξιολόγησης σχολικής μονάδας
Συντονίστρια : Μαρία Κορδέλα
Στα πλαίσια της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε διαγωνισμός φιλαναγνωσίας . Ο διαγωνισμός αφορούσε όλους τους μαθητές του σχολείου.
Η δράση κίνησε το ενδιαφέρον των περισσότερων μαθητών του σχολείου και η συμμετοχή τους σε όλη την προσπάθεια ήταν πολύ εντυπωσιακή.
Στόχος της δράσης ήταν η βελτίωση και ανάπτυξη των ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών με τη χρήση συνεργατικών τεχνικών.
Το eTwinning είναι μια διαδικτυακή κοινότητα σχολείων της Ευρώπης. Υποστηρίζει την «αδελφοποίηση» των σχολείων μέσω του διαδικτύου.
Το τμήμα Ε1 του σχολείου μας, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την δασκάλα του τμήματος Παναγιώτα Τζιοβάρα, συμμετείχε στο εθνικό πρόγραμμα eTwinning «Θέλεις να γίνουμε φίλοι;» διάρκειας 5 μηνών, από τον Νοέμβριο 2021 έως τον Μάρτιο 2022. Με πολλή όρεξη οι μαθητές μας συνεργάστηκαν και δημιούργησαν μια γέφυρα επικοινωνίας με τους μαθητές του 11ου Δημ. Σχολείου Δράμας, του 1ου Δημ. Σχολείου Ευόσμου, του 1ου, 2ου, 3ου και του 16ου Δημ. Σχολείου Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης.
Αρχικά, τα παιδιά για να γνωριστούν, παρουσίασαν τον εαυτό τους σε έναν ομαδοσυνεργατικό ψηφιακό πίνακα ανακοινώσεων. Στη συνέχεια στον ίδιο πίνακα έψαξαν με ποιους από τους συμμαθητές τους έχουν κοινά ενδιαφέροντα και ξεκίνησαν την επικοινωνία. Έπειτα, αντάλλαξαν ευχές και κάρτες για τα Χριστούγεννα, μιας και το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε εκείνη την περίοδο. Τέλος, κλήθηκαν να δημιουργήσουν συνεργατικά προϊόντα με θέμα τη φιλία και τα παρουσίασαν στα υπόλοιπα σχολεία. Μερικά από τα συνεργατικά προϊόντα που παρήχθησαν ήταν κολλάζ, κάρτες, ποιήματα, συννεφόλεξα και κοινές παρουσιάσεις διαφανειών.
Η βασική έγνοια ήταν να δημιουργηθούν συναισθηματικοί χώροι στην καθημερινότητα του σχολείου, που ενθαρρύνουν την ηθική της φιλίας, της αλληλεγγύης και της φροντίδας για τον άλλο, μέσω της επικοινωνίας μεταξύ των σχολείων.
Την Τετάρτη 13 Απριλίου 2022 πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου με θέμα: "Διαφοροποιημένη Διδασκαλία".
Επιμορφωτές:
Μπότσογλου Καφένια: Καθηγήτρια ΠΤΕΑ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Γκόρια Σοφία: Ε.ΔΙ.Π στο ΠΤΕΑ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Την Πέμπτη 24 Μαρτίου 2022 πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου με θέμα: " Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τον Νόμο 4823/2021 (ΦΕΚ 136) - Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις". Εισηγητής: Μπασιάκος Γεώργιος (Δ/ντής του σχολείου).
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.
Με αφορμή την ημέρα αυτή οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων όλων των τάξεων υλοποίησαν δράσεις-συζητήσεις εκδηλώσεις (π.χ. βιβλιοπαρουσιάσεις, προβολές ταινιών, εικαστικά εργαστήρια, διαδραστικές ομιλίες, κ.α.) από την Πέμπτη 3 Μαρτίου έως και την Τετάρτη 9 Μαρτίου 2022, με στόχο την ευαισθητοποίηση σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού.
Επίσης, με αφορμή την παραπάνω Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο, αλλά και την υλοποίηση σχεδίου δράσης για τις σχέσεις μεταξύ των μαθητριών/τών στο σχολείο στα πλαίσια της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, ο Δ/ντής του σχολείου Μπασιάκος Γεώργιος σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς που υλοποιούν τη δράση (Καμόσου Σοφία, Κούργια Έλλη, Χατζηκυριάκου Ευτυχία και Ψωμαδοπούλου Ζωή) την εβδομάδα από 3 έως 9 Μαρτίου 2022 ενημέρωσαν τους μαθητές, διάβασαν σχετικά βιβλία, παρακολούθησαν ταινίες μικρού μήκους, συζήτησαν μαζί τους,απάντησαν σε ερωτήσεις - απορίες για το φαινόμενο του εκφοβισμού στο σχολείο, ενώ ακούστηκαν και οι προσωπικές εμπειρίες των παιδιών.
Οι παρουσιάσεις έγιναν ανά Τάξη και ηλικιακή ομάδα. Συγκεκριμένα:
Τάξεις Α-Β: Στις μικρές τάξεις διαβάστηκαν μικρές ιστορίες όπως "Η Μόνα η Χελώνα σε καινούριο σχολείο", "Τα μπαλόνια της Φιλίας" και έγινε προβολή βίντεο με τίτλο "Τα χέρια δε χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε".
Τάξεις Γ-Δ:Προβολή ταινίας μικρού μήκους "Τα μπλε γυαλιά"
Τάξεις Ε-ΣΤ: Προβολή ταινίας μικρού μήκους "Οι τελευταίες 5 ημέρες"
Οι μαθήτριες / τές των τάξεων Γ-ΣΤ αποτύπωσαν σε χαρτί τις σκέψεις τους και ζωγράφισαν με θέμα:"τι είναι για αυτές/αυτούς η Σχολική Βία".
Μέσα από τη συζήτηση έγινε αναφορά:
1) στα χαρακτηριστικά της Βίας στο Σχολείο, όπως η στοχευμένη -επαναλαμβανόμενη επιθετική ενέργεια και η ανισορροπία εξουσίας-δύναμης.
2) στους εμπλεκόμενους (μαθητής θύμα, μαθητής θύτης, θεατές-μάρτυρες, εκπαιδευτικοί, γονείς/κηδεμόνες)
3) στις μορφές εκφοβισμού (λεκτικός, σωματικός, κοινωνικός, ηλεκτρονικός).
Οι ενημερώσεις έκλεισαν με ένα σύνθημα: ΜΙΛΑ...
Τονίστηκε πόσο σημαντικό είναι να ανοίγουν στόματα, αλλά και πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των Παρατηρητών οι οποίοι θα πρέπει να μιλάνε και να μη φοβούνται, να μιλάνε για να μη γίνονται συνένοχοι σε παραβατικές συμπεριφορές.
Η εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης Χατζηκυριάκου Ετυχία με τους μαθητές της παροσίασαν το θεατρκό "Ο μεγάλος νικητής", μια ιστορία που προάγει την αγάπη, τη φιλία, τη συνεργασία, την αποδοχή της διαφορερτικότητας.
Ευχαριστούμε τα παιδιά μας για τη συνεργασία τους...
Στο πλαίσιο του προγράμματος << Ο Αλμυρός το 1821 >> , μετά από πρόσκληση, το σχολείο μας επισκέφτηκε ο εφημέριος του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Αλμυρού, πατέρας Ευστάθιος Βαρβαρέλης. Παρουσίασε στους μαθητές του ΣΤ1 την ιστορία της ανέγερσης του ναού στα χρόνια της τουρκοκρατίας, τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι σκλαβωμένοι Αλμυριώτες μέχρι την ολοκλήρωση της προσπάθειάς τους, την ιστορία του ναού στην πορεία του χρόνου ως τον καταστροφικό σεισμό του1980 και την ανέγερση του νέου λαμπρού ναού.
Η εξιστόρηση του ιερέα συνοδευόταν από την παρουσίαση powerpointμε χαρακτηριστικές φωτογραφίες, που είχε ετοιμαστεί από την δασκάλα της τάξης και υπεύθυνη του προγράμματος κ. Κρίκη Ευαγγελία.
Πηγή πληροφορίων αποτέλεσε το βιβλίο <<Το χρονικό του Ιερού Ναού του Αγίου Νικολάου του Αλμυρού>> του κ. Βικτ. Κοντονάτσιου.
Στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος, στην ενότητα «Η συνοικία μου» και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο «Η εκκλησία της συνοικίας μου», οι μαθητές της Β’ τάξης και η δασκάλα τους Μαρία Λιλή επισκέφτηκαν, στις 2 Δεκεμβρίου 2021, τον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου.
Τα παιδιά περιηγήθηκαν στους χώρους της εκκλησίας και παρατήρησαν τις αγιογραφίες. Με χαρά και ενδιαφέρον άκουσαν τον εφημέριο του ναού, πατέρα Ευστάθιο Βαρβαρέλη, να τους περιγράφει τον βίο του Αγίου Νικολάου, να τους εξηγεί τον συμβολισμό και τη λειτουργικότητα των μερών ενός ιερού ναού, τη χρήση και τη σημασία των ιερών σκευών, καθώς και την πνευματική προσφορά της τοπικής εκκλησίας στην κοινότητα.
Τέλος, οι μαθητές χάρηκαν το ζεστό χειμωνιάτικο πρωινό, παίζοντας αρχικά στον περίβολο του ναού και στη συνέχεια στο ανοιχτό Δημοτικό Στάδιο Αλμυρού.
https://www.jewishmuseum.gr/category/psifiakes-ekthesis/
Στα πλαίσια των δράσεων για την καλλιέργεια σχέσεων συνεργασίας μεταξύ των μαθητών έγιναν δύο συναντήσεις με τα τμήματα Γ1, Γ2 (1η ομάδα) και Δ1,Ε1(2η ομάδα) στις 16/12/2021 από τα μέλη της ΕΔΥ του σχολείου μας κ. Κανέλλη Άννα (Ψυχολόγο) και Γρίβα Συνοδή (Κοινωνική Λειτουργό).
Στην αρχή οι συντονίστριες συστήθηκαν στις μαθήτριες και στους μαθητές αναφέροντας την ιδιότητά τους. Στη συνέχεια οι μαθήτριες/τές κλήθηκαν να παρουσιάσουν το ονομά τους με έναν πρωτότυπο τρόπο.
Στην πορεία διαμορφώθηκε το συμβόλαιο της ομάδας με τη συμμετοχή των μαθητών και συμφωνήθηκε η τήρηση των όρων του.
Αργότερα η ομάδα χωρίστηκε σε υποομάδες των δύο ατόμων και συζητήθηκαν μεταξύ των μαθητριών/τών τα εξής ερωτήματα: 1) Τι είναι για μένα η φιλία; 2)Τι κάνω για να είμαι καλός φίλος; Η συγκεκριμένη δράση στόχευε στην εκμάθηση τρόπων ενεργητικής ακρόασης, αποτελεσματικής επικοινωνίας και συνύπαρξης. Μετά τη μεταξύ τους συζήτηση, τα ζευγάρια έφεραν στον κύκλο όσα τους μοιράστηκε το άλλο μέλος της υποομάδας. Στη συνέχεια ζητήθηκε από τα μέλη της ομάδας να σκεφτούν και να μοιραστούν την εμπειρία τους απαντώντας στα εξής ερωτήματα: 1)Πώς νιώθω όταν με ακούνε με απόλυτη προσοχή;2) Πώς νιώθω όταν ακούω χωρίς να μιλάω;
Μετέπειτα με τη συνοδεία μουσικής πραγματοποιήθηκε μια βιωματική άσκηση για αποφόρτιση, ανάπτυξη οπτικοκοινωνικού συντονισμού και αυτογνωσίας, η οποία ονομάζεται "ο καθρέπτης". Με την άσκηση αυτή καλούνται οι μαθήτιες/τές να αντιγράψουν τις κινήσεις του ζεύγους τους , αναλαμβάνοντας ο ένας το ρόλο του καθρέπτη και ο άλλος τον ρόλο του ανθρώπου που καθρεπτίζεται. Μετά γίνεται εναλλαγή των ρόλων και ζητείται από τους συμμετέχοντες να καταθέσουν πως βίωσαν και τους δύο ρόλους, ποιον προτιμούν κ.τ.λ.
Στο τέλος ζητήθηκε από όλα τα μέλη της ομάδας να εκφράσουν με λίγα λόγια την εμπειρία τους κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης δράσης. Κατά την ανατροφοδότηση η συντριπτική πλειοψηφία των μελών των ομάδων εξέφρασε θετική άποψη για τη δράση.
Οι μαθητές της ΣΤ΄τάξης του σχολείου μας παρακολούθησαν την παρουσίαση << Ο Αλμυρός το 1821 - ο αγώνας ως την απελευθέρωσή του τόπου στις 17 Αυγούστου του 1881>> από την φιλόλογο και μέλος της Φιλαρχαίου Εταιρείας κ.Ούτα Μαρία. Η παραστατική και επιστημονικά τεκμηριωμένη παρουσίαση από την κ. Ούτα μαγνήτισε το ενδιαφέρον των μαθητών και το κράτησε αμείωτο καθ΄όλη τη διάρκειά της. Τα παιδιά παρακολούθησαν το 1ο μέρος της ιστορικής αναδρομής, το οποίο στηρίχτηκε τόσο σε powerpointόσο και σε έντυπο υλικό. Η ομιλήτρια φρόντισε για τη συμμετοχή όλων των παιδιών μέσω του διαλόγου ενώ στο τέλος τους δόθηκε ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις ελεύθερης ανάπτυξης. Οι άγνωστες πτυχές της τοπικής ιστορίας ενθουσίασαν τους μαθητές και αποκόμισαν γνώσεις για γεγονότα και πρόσωπα που μέχρι προσφάτως τους ήταν άγνωστα. Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος « 1821 – Ο ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΟΥ ΑΛΜΥΡΟΥ» που γίνετα καθ΄όλη τη διάρκεια του έτους με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κ. Κρίκη Ευαγγελία και σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό κ. Ντουμανάκου Μαρία
Ευχαριστούμε θερμά την Φιλάρχαιο Εταιρεία και ιδιαίτερα την κ. Ούτα Μαρία για την συνεργασία τους και για την άμεση ανταπόκρισή τους στην πρόσκλησή μας.
Την Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2021 με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία οι μαθητές του τμήματος Ε1 με τη δασκάλα τους Παναγιώτα Τζιοβάρα ενημερώθηκαν, συζήτησαν και ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με το θέμα.
Αρχικά, έγινε προβολή τριών ταινιών animation μικρού μήκους που αναφέρονται στην αναπηρία: «Το δώρο», «Guerdas» (χορδές) και «Ταμάρα». Έπειτα έγινε αναφορά στη νοηματική γλώσσα και τα παραολυμπιακά αθλήματα. Οι μαθητές είδαν φωτογραφίες αθλητών των παραολυμπιακών αθλημάτων και ανθρώπων με αναπηρία που δημιουργούν έργα τέχνης με το στόμα ή το πόδι. Τέλος, οι μαθητές δημιούργησαν ομαδικά μία αφίσα.
Ο σκοπός της δράσης ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών, η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και της θετικής στάσης τους απέναντι στο διαφορετικό και κυρίως η κατανόηση του δικαιώματος όλων στην ισότητα.
"Κάθε άνθρωπος είναι φτιαγμένος από τη φύση του να κοιτά ψηλά, να οραματίζεται και να προσπαθεί ν' αγγίξει το όνειρο του. Για να το πετύχει όμως, χρειάζεται φτερά που θα τον βοηθήσουν να φτάσει γρηγορότερα και ευκολότερα. Τα φτερά είναι οι ικανότητες του καθενός. Κάποιοι όμως, έχουν μικρότερα φτερά και νιώθουν διαφορετικοί. Παρ' όλ' αυτά μπορούν κι εκείνοι ν' ανέβουν ψηλά! Απλώς χρειάζονται δίπλα τους κάποιους για να τους μάθουν τον τρόπο ν' ανοίγουν τα φτερά τους και να πετούν όλο και πιο ψηλά. Τα άτομα με ειδικές ανάγκες έχουν τα δικά τους μοναδικά και ιδιαίτερα φτερά. Το πέταγμα τους γίνεται ομορφότερο όταν οι άλλοι τους χαϊδεύουν απαλά τα φτερά και πετούν μαζί τους."
Καθιερώθηκε να γιορτάζεται στις 3 Δεκεμβρίου από το 1992, επειδή εκείνη την ημέρα η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ υιοθέτησε το Πρόγραμμα δράσης για τα ΑμEΑ. Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες δίνει την ευκαιρία στις κυβερνήσεις, στους οργανισμούς και στις κοινωνίες να εστιάσουν την προσοχή τους στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία.
Οι εποχές που οι κοινωνίες απέρριπταν τα άτομα με αναπηρίες και υιοθετούσαν τις πιο απάνθρωπες συμπεριφορές απέναντί τους έχουν βέβαια παρέλθει. Τώρα πλέον έχει γίνει ευρύτατα αποδεκτό από όλους ότι τα άτομα αυτά έχουν ίσα δικαιώματα και ίδιες υποχρεώσεις με όλους τους άλλους και ο βαθμός που διασφαλίζεται αυτή η θεμελιώδης αρχή δείχνει και το πολιτιστικό επίπεδο που βρίσκεται κάθε χώρα. Η αναγνώριση των δικαιωμάτων των ατόμων με ειδικές ανάγκες (ΑμEΑ) είναι αδιαπραγμάτευτο συνταγματικό δικαίωμα κάθε πολιτισμένης κοινωνίας.
Αρχικά, άτομα με ειδικές ανάγκες χαρακτηρίζονται τα άτομα με δυσκολίες μάθησης και προσαρμογής εξαιτίας σωματικών, διανοητικών, ψυχολογικών, συναισθηματικών και κοινωνικών ιδιαιτεροτήτων.
Τα άτομα αυτά έχουν ίσα δικαιώματα με όλους τους ανθρώπους με πρωταρχικό το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, δηλαδή το δικαίωμα να ζήσουν. Δε θα πρέπει να κάνουμε το λάθος να πιστέψουμε ότι οι άνθρωποι αυτοί δε μπορούν να καταφέρουν ότι κι οι υπόλοιποι! Εάν τους δώσουμε την ευκαιρία και το χρόνο, θα μας δείξουν τις ικανότητές τους και θα μας εκπλήξουν με τις επιδόσεις τους! Εξάλλου, εάν κοιτάξουμε το διπλανό μας θα διαπιστώσουμε ότι διαφέρει από εμάς! Άλλοι είναι ψηλοί, άλλοι κοντοί, άλλοι μελαχρινοί κι άλλοι καστανοί, άλλοι είτε στηρίζονται και περπατούν με τα δυο τους πόδια, είτε έχουν για βοήθεια κάποιο μπαστούνι είτε ένα αναπηρικό καροτσάκι.
Εάν σκεφτούμε ότι η κοινωνία μας είναι δημοκρατική κι έχει για πολίτες όλους όσους ζουν σ' αυτήν, έχοντας στο μυαλό μας ότι είμαστε διαφορετικοί, δε θα πρέπει να στερούμε σε κανέναν τη δυνατότητα να μάθει και να συμμετέχει στις δραστηριότητες του σχολείου και της κοινότητάς μας.
Έτσι, όταν θα ακούμε τη λέξη ανάπηρος/αναπηρία ή άτομο με ειδικές ανάγκες δε θα πρέπει να μας ακούγεται παράξενο. Αλλά θα πρέπει να σκεφτόμαστε ότι είναι ένας άνθρωπος με ίσα δικαιώματα, ίσες ευκαιρίες όπως εμείς, το οποίο θα μπορούσε πολύ εύκολα να είναι ο καλύτερος μας φίλος ή ο διπλανός μας στην τάξη. Το άτομο αυτό δε χρειάζεται τον οίκτο μας ή να το λυπόμαστε! Το μόνο που θέλει είναι τα δικαιώματά του, που είναι όμοια με τα δικά μας! Δυστυχώς όμως, τις περισσότερες φορές του τα στερούμε! Είτε κοροϊδεύοντάς το κι αρνούμενοι τη φιλία του είτε στερώντας του το δικαίωμα να κυκλοφορήσει ανάμεσά μας! Ας του φερθούμε όπως φερόμαστε στους φίλους μας και σ' αυτούς που θεωρούμε εμείς όμοιούς μας και αυτός με τη σειρά του θα μας εκτιμήσει κι αγαπήσει! Βρείτε ένα άτομο με κάποιο είδος αναπηρίας, κάντε το φίλο σας και δείτε πόσα πολλά μπορείτε να κερδίσετε..!
Η εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης
Χατζηκυριάκου Ευτυχία
Φέρε και συ τις άδειες μπαταρίες - στήλες ενέργειας στον κάδο ανακύκλωσης του σχολείου μας!